Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

ROI på danske tekstforfattere – for danske affiliates


Af Mikael Rieck

|

2. januar 2020

ROI på danske tekstforfattere

Et medlem har spurgt om det overhovedet er muligt at have et godt afkast (ROI) på tekster skrevet af danske tekstforfattere, når teksterne skal bruges på affiliatesider. Anders og Mikael kaster lys over de elementer, der er vigtige for at sikre, at det bliver en god forretningsmæssig beslutning af købe tekster.

Mulighederne i 2020 – og farvel til 2019


Af Mikael Rieck

|

1. januar 2020

Mulighederne i 2020

På årets første dag har Anders og Mikael valgt at dele de store ting, der er sket i 2019. Både på den forretningsmæssige side og på den private side. Ligeledes kigger de fremad mod 2020 og spår lidt om, hvad der kommer til at ske, og der er muligvis endda et par overraskelser imellem.

Hvem skal sælge mine links? – Sådan ville vi gøre det


Af Mikael Rieck

|

31. december 2019

Hvem skal sælge mine links?

Hvis du som en masse andre danskere ligger inde med 100vis af PBN-sider med god DR, så kan det måske give mening at få andre til at sælge links for dig. Men hvem skal man samarbejde med, hvordan skal betalingsaftalen være, og hvilke forventninger kan de to parter stille til hinanden? Alt dette og meget mere taler Anders og Mikael om i dagens afsnit af Marketers Morgen podcastet.

Vælg en samarbejdspartner – der er proaktiv og tænker selv


Af Mikael Rieck

|

30. december 2019

Vælg en samarbejdspartner

En af de bedste ting, du kan gøre som konsulent eller samarbejdspartner, er at tænke selv og agere ud fra din kundes bedste. I dagens episode tager Anders og Mikael udgangspunkt i et opslag fra en bogholder/revisor, som kender sine kunder. Hør om en masse konkrete eksempler og situationer, samt hvordan du selv kan huske at tænke det ind i din egen forretning.

Fra 2. division som affiliate – til Superliga affiliate


Af Mikael Rieck

|

27. december 2019

Fra 2. division som affiliate

Et medlem fra Marketers.dks forum har spurgt, hvordan han tager sin affiliate forretning fra nogle tusind kroner pr. måned til 100.000 kroner pr. måned. Det er et meget populært emne, så i dagens episode kan du høre, hvordan Anders og Mikael anbefaler, at du anskuer det, og hvorfor meget af det kommer til at afhænge af de valg, du træffer, og de investeringer af tid og penge, du er klar til at foretage.

Medierne vs. linkbuilding – Hvorfor køres der hetz lige nu


Af Mikael Rieck

|

26. december 2019

Medierne vs. linkbuilding

Gennem de seneste 6-12 måneder har der været tiltagende interesse fra journalister og medier omkring linkbuilding på det danske marked. Der har været skrevet negative artikler og udgivet videoer om, hvordan der manipuleres med søgeresultaterne. Men er der hold i anklagerne, og giver artiklerne overhovedet en effekt ude i markedet? Lyt med og hør, hvad Anders og Mikael tænker om emnet.

Sådan laver du personlig branding – Skaf dig selv drømmejobbet


Af Mikael Rieck

|

25. december 2019

Sådan laver du personlig branding

Hvis du gerne vil have flere kunder eller gerne vil lande drømmejobbet, så kan personlig branding være vejen frem. Vi har endnu engang inviteret Søren Sprogø i studiet for at fortælle om hans egen tilgang til personlig branding, og hvilke tiltag han mener vil have den største effekt i forhold til at få budskabet ud og lande det helt rigtige job.

RankTrackers anno 2020 – Hvad skal du vælge og hvorfor


Af Mikael Rieck

|

24. december 2019

RankTrackers anno 2020

Rank tracking kan være rigtig dyrt, hvis du har mange søgeord og vil kende dine placeringer på daglig basis. Derfor leder mange efter billige løsninger. Det emne tager Anders og Mikael op i dagens episode. Lyt med og hør hvor og hvornår du skal bruge hvilke tools, og hvorfor en gratis løsning muligvis er det bedste valg lige nu.

Hvad er Publicistplatformen? – En god eller dårlig ide


Af Mikael Rieck

|

23. december 2019

Hvad er Publicistplatformen?

Flere af de største danske mediehuse er gået sammen for at lancere noget, som de kalder for Publicistplatformen. Ikke nok med, at en domænehaj har snuppet domænet, så er det også uklart for Anders og Mikael, hvad konceptet egentlig er, og hvem der kan drage fordel af det (udover medierne selv).

Sådan finder du din kernemålgruppe – Det er slet ikke så svært


Af Mikael Rieck

|

20. december 2019

Sådan finder du din kernemålgruppe

Den bedste måde at finde flere kunder og sælge mere er ved at vide, hvem dine kernekunder er, og derefter gå målrettet efter tilsvarende profiler. Men først skal du finde ud af, hvem kernekunderne er, og derfor er Søren Sprogø endnu engang med i studiet til at fortælle, hvordan man relativt enkelt kan få fingrene i den information, og hvad den efterfølgende kan bruges til.

At drive webshop i 2020 – Her er dine udfordringer


Af Mikael Rieck

|

19. december 2019

At drive webshop i 2020

Markedet for online handel vokser eksplosivt hvert eneste år, og hvis du blot er gennemsnitlig, så skulle du gerne opleve vækst. Udviklingen i 2020 er dog ikke kun rosenrød, og som webshop står man over for rigtig mange udfordringer både internt og eksternt. Lyt med til dagens episode og hør, hvad Anders og Mikael forudsiger, at der kommer til at ske på det danske marked for online handel.

Brug mikroinfluencers smart – Sådan strukturerer du dit arbejde


Af Mikael Rieck

|

18. december 2019

Brug mikroinfluencers smart

Der kan ligge rigtig meget guld gemt i at arbejde med mikroinfluencers, men det kan også hurtigt komme til at tage rigtig meget af din tid. I dagens episode er Søren Sprogø med i studiet for at fortælle om, hvordan han arbejdede med mikroinfluencers i sin tid hos Hungry.dk, og hvordan den strukturerede tilgang gav mere end 40 partnere og et fantastisk godt udbytte.

Arbejd i et kontorfællesskab – Synergier for affiliates


Af Mikael Rieck

|

17. december 2019

Arbejd i et kontorfællesskab

Det kan være ensomt og uproduktivt at arbejde hjemmefra, og derfor ser mange affiliates også muligheder i at gøre brug af et kontorfællesskab. Det har naturligvis omkostninger at leje et kontor, men de mange fordele bør hurtigt kunne opveje omkostningerne. Anders og Mikael tager udgangspunkt i en tråd på Marketers.dk, hvor et medlem påtænker at starte et fællesskab i Århus.

2020 affiliate forudsigelser – De ting vil vi se til næste år


Af Mikael Rieck

|

16. december 2019

2020 affiliate forudsigelser

Affiliate marketing landskabet ændrer sig hele tiden og har gjort det i mange år. Spillerne bliver mere professionelle, og det vil helt sikkert også ske i 2020. Anders og Mikael kommer med hver deres bud på, hvordan affiliatelandskabet vil ændre sig, og hvordan man kan positionere sig til at få mest muligt ud af det.

Branding mod sub-kulturer – Det behøver ikke være svært


Af Mikael Rieck

|

13. december 2019

Branding mod sub-kulturer

I dagens episode af Marketers Morgen er Søren Sprogø med i studiet for at fortælle om, hvordan man som brand kan markedsføre sig mod sub-kulturer og nicher med stor succes. Baseret på Sørens erfaringer med Hungry.dk vil du lære, hvordan du kan anskue at arbejde med sub-kulturer, og hvorfor det kan give enorm værdi, hvis du gør det rigtigt.

Simplify – Sådan vinder verdens bedste virksomheder


Af Mikael Rieck

|

12. december 2019

Simplify

Baseret på bogen Simplify af Richard Koch og Greg Lockwood taler Anders og Mikael om, hvad der skal til at skabe en af verdens mest succesfulde virksomheder ved at simplificere og netop reducere kompleksiteten. Det er ikke en let øvelse, men en super spændede en. Bogen sætter rigtig mange tanker i gang og er værd at læse for alle, der driver virksomhed.

Skal du købe mere viden? – Hvorfor og hvorfor ikke


Af Mikael Rieck

|

11. december 2019

Skal du købe mere viden?

Der bliver hele tiden udbudt kurser, konferencer, bøger og produkter, der kan gøre dig klogere. Både indenfor dit hovedfelt, men også indenfor en masse andre områder. Hvornår skal du blive ved at købe og lære, og hvornår er tiden kommet til at fokusere på det, du gør (i stedet for at lære nyt). Det er emnet for dagens Marketers Morgen podcast.

Historien om en fisker – Midlet til målet er vigtig


Af Mikael Rieck

|

10. december 2019

Historien om en fisker

Tænk over, hvad du drømmer om, og hvad målet er, for alt det du render og laver. Et Marketers medlem har læst en historie om en fisker, der har fået ham til at have en “aha oplevelse”. Anders og Mikael taler i dag om, hvorvidt fiskerhistorien giver mening, og hvad man kan tolke ud af den.

Fremtiden for Black Friday i DK – og for Cyber Monday og Singles Day


Af Mikael Rieck

|

9. december 2019

Fremtiden for Black Friday i DK

Danskerne har taget Black Friday til sig, men der er også forbrugere og virksomheder, som kæmper mod konceptet. I dagens afsnit taler Anders og Mikael om, hvad de mener, fremtiden bringer. Bliver de forskellige amerikanske koncepter vildere, eller har vi set toppen?

Udvidelse af affiliateforretning – Set fra et netværks perspektiv


Af Mikael Rieck

|

6. december 2019

Udvidelse af affiliateforretning

Hvis affiliates bliver bedre til at sælge produkter, så er det godt for både affiliates og annoncører. Hvis annoncører kan få fat i helt nye websites med en masse trafik, så er der meget omsætning at hente. I dagens episode fortæller Anders, hvordan han aktivt arbejder med dette for at hjælpe Partner-ads’ mange annoncører og affiliates.