Marketers Morgen Podcast
Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.
Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.
Et medlem har spurgt om det overhovedet er muligt at have et godt afkast (ROI) på tekster skrevet af danske tekstforfattere, når teksterne skal bruges på affiliatesider. Anders og Mikael kaster lys over de elementer, der er vigtige for at sikre, at det bliver en god forretningsmæssig beslutning af købe tekster.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
På årets første dag har Anders og Mikael valgt at dele de store ting, der er sket i 2019. Både på den forretningsmæssige side og på den private side. Ligeledes kigger de fremad mod 2020 og spår lidt om, hvad der kommer til at ske, og der er muligvis endda et par overraskelser imellem.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Hvis du som en masse andre danskere ligger inde med 100vis af PBN-sider med god DR, så kan det måske give mening at få andre til at sælge links for dig. Men hvem skal man samarbejde med, hvordan skal betalingsaftalen være, og hvilke forventninger kan de to parter stille til hinanden? Alt dette og meget mere taler Anders og Mikael om i dagens afsnit af Marketers Morgen podcastet.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
En af de bedste ting, du kan gøre som konsulent eller samarbejdspartner, er at tænke selv og agere ud fra din kundes bedste. I dagens episode tager Anders og Mikael udgangspunkt i et opslag fra en bogholder/revisor, som kender sine kunder. Hør om en masse konkrete eksempler og situationer, samt hvordan du selv kan huske at tænke det ind i din egen forretning.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Et medlem fra Marketers.dks forum har spurgt, hvordan han tager sin affiliate forretning fra nogle tusind kroner pr. måned til 100.000 kroner pr. måned. Det er et meget populært emne, så i dagens episode kan du høre, hvordan Anders og Mikael anbefaler, at du anskuer det, og hvorfor meget af det kommer til at afhænge af de valg, du træffer, og de investeringer af tid og penge, du er klar til at foretage.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Gennem de seneste 6-12 måneder har der været tiltagende interesse fra journalister og medier omkring linkbuilding på det danske marked. Der har været skrevet negative artikler og udgivet videoer om, hvordan der manipuleres med søgeresultaterne. Men er der hold i anklagerne, og giver artiklerne overhovedet en effekt ude i markedet? Lyt med og hør, hvad Anders og Mikael tænker om emnet.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Hvis du gerne vil have flere kunder eller gerne vil lande drømmejobbet, så kan personlig branding være vejen frem. Vi har endnu engang inviteret Søren Sprogø i studiet for at fortælle om hans egen tilgang til personlig branding, og hvilke tiltag han mener vil have den største effekt i forhold til at få budskabet ud og lande det helt rigtige job.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Rank tracking kan være rigtig dyrt, hvis du har mange søgeord og vil kende dine placeringer på daglig basis. Derfor leder mange efter billige løsninger. Det emne tager Anders og Mikael op i dagens episode. Lyt med og hør hvor og hvornår du skal bruge hvilke tools, og hvorfor en gratis løsning muligvis er det bedste valg lige nu.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Flere af de største danske mediehuse er gået sammen for at lancere noget, som de kalder for Publicistplatformen. Ikke nok med, at en domænehaj har snuppet domænet, så er det også uklart for Anders og Mikael, hvad konceptet egentlig er, og hvem der kan drage fordel af det (udover medierne selv).
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Den bedste måde at finde flere kunder og sælge mere er ved at vide, hvem dine kernekunder er, og derefter gå målrettet efter tilsvarende profiler. Men først skal du finde ud af, hvem kernekunderne er, og derfor er Søren Sprogø endnu engang med i studiet til at fortælle, hvordan man relativt enkelt kan få fingrene i den information, og hvad den efterfølgende kan bruges til.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Markedet for online handel vokser eksplosivt hvert eneste år, og hvis du blot er gennemsnitlig, så skulle du gerne opleve vækst. Udviklingen i 2020 er dog ikke kun rosenrød, og som webshop står man over for rigtig mange udfordringer både internt og eksternt. Lyt med til dagens episode og hør, hvad Anders og Mikael forudsiger, at der kommer til at ske på det danske marked for online handel.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Der kan ligge rigtig meget guld gemt i at arbejde med mikroinfluencers, men det kan også hurtigt komme til at tage rigtig meget af din tid. I dagens episode er Søren Sprogø med i studiet for at fortælle om, hvordan han arbejdede med mikroinfluencers i sin tid hos Hungry.dk, og hvordan den strukturerede tilgang gav mere end 40 partnere og et fantastisk godt udbytte.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Det kan være ensomt og uproduktivt at arbejde hjemmefra, og derfor ser mange affiliates også muligheder i at gøre brug af et kontorfællesskab. Det har naturligvis omkostninger at leje et kontor, men de mange fordele bør hurtigt kunne opveje omkostningerne. Anders og Mikael tager udgangspunkt i en tråd på Marketers.dk, hvor et medlem påtænker at starte et fællesskab i Århus.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Affiliate marketing landskabet ændrer sig hele tiden og har gjort det i mange år. Spillerne bliver mere professionelle, og det vil helt sikkert også ske i 2020. Anders og Mikael kommer med hver deres bud på, hvordan affiliatelandskabet vil ændre sig, og hvordan man kan positionere sig til at få mest muligt ud af det.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
I dagens episode af Marketers Morgen er Søren Sprogø med i studiet for at fortælle om, hvordan man som brand kan markedsføre sig mod sub-kulturer og nicher med stor succes. Baseret på Sørens erfaringer med Hungry.dk vil du lære, hvordan du kan anskue at arbejde med sub-kulturer, og hvorfor det kan give enorm værdi, hvis du gør det rigtigt.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Baseret på bogen Simplify af Richard Koch og Greg Lockwood taler Anders og Mikael om, hvad der skal til at skabe en af verdens mest succesfulde virksomheder ved at simplificere og netop reducere kompleksiteten. Det er ikke en let øvelse, men en super spændede en. Bogen sætter rigtig mange tanker i gang og er værd at læse for alle, der driver virksomhed.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Der bliver hele tiden udbudt kurser, konferencer, bøger og produkter, der kan gøre dig klogere. Både indenfor dit hovedfelt, men også indenfor en masse andre områder. Hvornår skal du blive ved at købe og lære, og hvornår er tiden kommet til at fokusere på det, du gør (i stedet for at lære nyt). Det er emnet for dagens Marketers Morgen podcast.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Tænk over, hvad du drømmer om, og hvad målet er, for alt det du render og laver. Et Marketers medlem har læst en historie om en fisker, der har fået ham til at have en “aha oplevelse”. Anders og Mikael taler i dag om, hvorvidt fiskerhistorien giver mening, og hvad man kan tolke ud af den.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Danskerne har taget Black Friday til sig, men der er også forbrugere og virksomheder, som kæmper mod konceptet. I dagens afsnit taler Anders og Mikael om, hvad de mener, fremtiden bringer. Bliver de forskellige amerikanske koncepter vildere, eller har vi set toppen?
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Hvis affiliates bliver bedre til at sælge produkter, så er det godt for både affiliates og annoncører. Hvis annoncører kan få fat i helt nye websites med en masse trafik, så er der meget omsætning at hente. I dagens episode fortæller Anders, hvordan han aktivt arbejder med dette for at hjælpe Partner-ads’ mange annoncører og affiliates.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download