Marketers Morgen Podcast
Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.
Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.
Efter 1572 episoder og mere end 6 år uden afbrydelser er dagens episode den umiddelbart sidste for Marketers Morgen. Anders og Mikael taler om, hvad de har lært, og hvor taknemmelige de har været for de mange lyttere, der har støttet og lyttet med gennem årene. Hvad fremtiden bringer er endnu uvist.
HeyGen har blandt andet lanceret deres avatar 3.0 og flere andre tiltag. Det taler Anders og Mikael om, og om hvor tæt vi er på at kunne skabe virkelige avatars, der kan optræde på videoer for os.
Endnu engang vender Anders og Mikael trends og tendenser indenfor e-commerce. Hvad byder fremtiden på, og hvordan placerer man sig som e-commerce virksomhed, så man får det maksimale udbytte ud af det.
Særligt i USA er der flere og flere, der opholder sig i deres biler. Nogle er frivillige og andre gør det af nød. Anders og Mikael taler om Carlaxing og Carliving, og hvorfor trenden ser ud til, at folk gerne vil bruge mere og mere tid i deres køretøjer.
UBS Group har bygget et internt AI tool, der kan være med til at analysere hele 300.000 selskaber på under 30 sekunder. Det er emnet for dagens podcast, hvor Anders og Mikael taler om, hvorfor AI er et perfekt match til netop den slags opgaver.
Ideen er taget direkte fra Jason Fried og handler om at gøre reklamer til at være det egentlige produkt. Der bliver talt skrabelodder, præmier, apps og affiliate marketing i dagens podcast.
Både Anders og Mikael har oplevet eksempler på ledelse, som går forrest som eksempler. Der tales blandt andet om AP Møller og også konkrete historier som både Anders og Mikael har oplevet.
Denne episode er del 2 om fremtiden for ecommerce, og hvordan landskabet muligvis kommer til at ændre sig. Som Ecom giver det mening at lytte med og selv vurdere, om man er enig i de retninger.
Selvkørende biler giver anledning til at tale om robottaxaer. Det er dagens emne, hvor Anders og Mikael taler om, hvad det potentielt kommer til at betyde, hvem der vinder den fremtid, og om det overhovedet er noget, vi kommer til at se indenfor en nær fremtid.
Der findes et hav af uskrevne regler i mange forskellige sammenhænge. I dag taler Anders og Mikael om 7 forskellige regler, som de selv prøver at efterleve i større eller mindre grad.
Som annoncør kan det være svært at vælge attributionsmodel, når det kommer til online marketing. Der er ikke noget rigtigt eller forkert, så der skal gættes på, hvad der kommer til at virke bedst. Anders og Mikael taler i dag om en specifik case, og hvorfor det er så svært at finde ud af, hvor salg kommer fra.
Endnu engang taler Anders og Mikael om Brain Computer Interface, men diskussionen bevæger sig hurtigt fra alle de mange muligheder til en dialog om, hvorvidt det overhovedet er en vej vi vil gå som mennesker. Der er store fordele, men der er også store ulemper. Hvilken vej, der er den rette, vil være op til den enkelte at vurdere.
Dagens episode er for alle med interesse for e-handel. Anders og Mikael kommer omkring alt fra en personlig AI Shopper til FOMO shops og holografiske oplevelser. Lyt med og find ud af, om du er enig i disse fremtidsscenarier.
Brain Computer Interface er blevet en stor ting, og de første testpersoner er ved at høste gode resultater. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvad BCI er og hvad tankerne bag er.
Én prompt på ChatGPT kræver 0,19 kWh på nuværende tidspunkt. Er det meget? Er det for meget? Hvad betyder det i forhold til CO2 udledning? Det og mange andre spørgsmål bliver vendt i dagens podcast, hvor Anders og Mikael deler deres holdninger til energiforbruget for AI.
På det seneste har Mikael haft fokus på at producere videoer til brug for annoncer. Derfor er “hooks” blevet interessant at kigge nærmere på. Anders og Mikael taler i dagens episode om, hvad hooks er, og hvordan ChatGPT kan være med til både at skabe dem, men også kan lave hele scripts til reklamevideoer.
Er “agency” noget man kan lære, eller er det noget, man er født med. Det er emnet, som Anders og Mikael taler om og prøver at finde en konklusion på. De er i hvert fald enige om, at agency er en vigtig egenskab at besidde, så kan den læres, er det en god ting.
Baseret på en specifik case taler Anders og Mikael i dag om, hvordan det ofte vil være forkert at styre efter en høj ROAS. Hvad virksomhedens målsætning er, vil være afgørende for, hvad der skal sigtes efter. Den højest mulige ROAS er dog sjældent den rigtige løsning.
Som chef eller ejer af en virksomhed, så kan der være mange fordele ved at finde en medarbejder med “high agency”. Men hvordan spotter man den person, og hvad er det, der er særlige karaktertræk ved profilen. Det er emnet, som Anders og Mikael vender i dag.
Måske er det nyt, og måske er det gammelt. Uanset hvad, så taler Anders og Mikael i dag om muligheden for at lægge sine kurser på Youtube. Der findes en model, hvor det bliver finansieret af reklamer, men også en model, hvor brugere kan betale for kurset, og hvor udgiveren deler profitten med Youtube.