Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

eCommerce case studies – Derfor er de fyldt med guld


Af Mikael Rieck

|

18. februar 2021

eCommerce case studies

Baseret på denne opsamlende artikel taler Anders og Mikael i dagens episode om, hvordan man kan få en masse brugbar værdi ud af at læse case studies om, hvordan andre forretninger har fået succes. Mikael kommer også omkring artiklen som varmt kan anbefales, hvis man er en online virksomhed, der gerne vil vækste hurtigt.

SĂĄdan finder du et affiliate program – For et hvilket som helst produkt


Af Mikael Rieck

|

17. februar 2021

SĂĄdan finder du et affiliate program

En af de helt store problemstillinger for mange affiliates er at finde de rigtige annoncører og de rigtige produkter. Der er stadig rigtig mange virksomheder, der ikke benytter affiliate marketing som en salgsstrategi, og derfor kan det nogle gange være svært at få dem i tale. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvordan man som affiliate kan gribe den problemstilling an.

Elon Musk 2021 forudsigelser – Del 1 (Biler og Satellitter)


Af Mikael Rieck

|

16. februar 2021

Elon Musk 2021 forudsigelser

Hvad bringer fremtiden og hvornår? Lytter man til Elon Musk, så er der ikke længe til, at vi lever i en Sci-Fi verden, som mange har svært ved at forholde sig til, og som kommer til at have en enorm påvirkning af hele vores samfund. Dagens podcast er første del af 2 omkring Elons forudsigelser om, hvad der kommer til at ske i 2021, og hvilken effekt det potentielt kommer til at have for os alle sammen.

Vigtige Google Ads ændringer – Broad Match Modifiers fjernes


Af Mikael Rieck

|

15. februar 2021

Vigtige Google Ads ændringer

Google er konstant presset af sine aktionærer til at tjene flere penge, men om det er grunden til den seneste udmelding om ændringer, kan vi kun gætte om. Asger Storebjerg fra No Zebra er endnu engang i studiet for at forklare, hvad der ligger i ændringerne, og hvordan det kommer til at påvirke dig, der gør brug af Google Ads til at skaffe mere omsætning i forretningen.

GaryVees seneste pĂĄfund – Indbyggede EasterEggs


Af Mikael Rieck

|

12. februar 2021

GaryVees seneste pĂĄfund

Baseret pĂĄ en video fra GaryVee taler Anders og Mikael i dag om, hvordan man som virksomhed/webshop kan sikre, at ens SoMe opslag og andre kommunikationstiltag fĂĄr ekstra meget opmærksomhed. Ved hjælp af EasterEggs (i eksemplet et Zoom møde) har Gary formĂĄet at skabe “Functional Content”, som hans fans elsker og aktivt vil lede efter. Det giver værdi og skaber community.

Annoncørens drømmeaffiliate – Hvad vil de have?


Af Mikael Rieck

|

11. februar 2021

Annoncørens drømmeaffiliate

Når du arbejder som affiliate for en eller flere annoncører, så er det vigtigt, at du forstår, hvordan annoncøren tænker og handler. De fleste annoncører har kun relativt få favoritter blandt sine affiliates, og hvis du kan være en af dem, så bliver mange ting både lettere og mere indbringende.

5 (af 18) bedste strategier – Online marketing i 2021


Af Mikael Rieck

|

10. februar 2021

5 (af 18) bedste strategier

På trods af den lidt poppede titel, så er Mikael faldet over en rigtig god artikel om online marketing strategier for 2021, og hvorfor det er så vigtigt at fokusere de rigtige steder. De 5 (af 18), som er udvalgt til dagens podcast, handler i høj grad om, hvorfor du skal sikre din tracking, hvorfor fastholdelse af kunder er essentielt og hvordan automatiserede tools kan være med til at give kunden en langt bedre oplevelse.

Showroom affiliate – En bedre tilgang


Af Mikael Rieck

|

9. februar 2021

Showroom affiliate

Som affiliate gælder det om at skille sig positivt ud fra mængden. Både i forhold til at kunne konvertere trafik til salg, men også i forhold til de annoncører, man samarbejder med. I dagens episode taler Anders og Mikael om begrebet Showroom Affiliate, og hvordan man med relativt få virkemidler kan skabe en masse unikt og værdifuldt indhold, der kan konvertere læsere til affiliatesalg.

Empire Flippers Capital – 25% ĂĄrligt afkast (passivt)


Af Mikael Rieck

|

8. februar 2021

Empire Flippers Capital

At opnå et passivt afkast på 25% om året (eller mere) lyder som lidt af en våd drøm for mange. Ikke desto mindre kan det lade sig gøre, hvis man kigger på Empire Flippers nye koncept. Der er ingen garanti, men følger man den rette strategi og har en vis mængde midler, så kan det være særdeles attraktivt at deltage i. Lyt med og bliv klogere på, hvordan du kan investere i digitale aktiver uden selv at skulle lave arbejdet.

Eksplosion af korte videotjenester – Her er, hvad det betyder for dig


Af Mikael Rieck

|

5. februar 2021

Eksplosion af korte videotjenester

Slutningen af 2020 sĂĄ en gigantisk eksplosion af korte videotjenester (vertikalt format), og i dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvorfor det giver mening at kigge grundigt ind i det format lige nu. Der er en First Mover effekt lige nu, som ikke varer ved, og dermed en masse lette resultater du som marketingperson eller affiliate vil kunne nyde godt af.

15 ting du bør skrive – til dine affiliates


Af Mikael Rieck

|

4. februar 2021

15 ting du bør skrive

Hvis du som ecommerce (annoncør) ønsker at arbejde målrettet med affiliate marketing, så er det super vigtigt at være i en løbende dialog med dine affiliates. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvilke 15 ting du bør kommunikere med dine affiliates omkring og dermed opbygge et endnu bedre samarbejde.

TOP 5 fokusomrĂĄder – SEO i 2021


Af Mikael Rieck

|

3. februar 2021

TOP 5 fokusomrĂĄder

Søgemaskine er stadig en super vigtig disciplin, men måden man griber det an på har udviklet sig over tid. I dagens podcast taler Anders og Mikael om de 5 prioriteter, som Mikael arbejder med på sine egne og kunders hjemmesider, og hvorfor hver af de 5 er så vigtige at arbejde med.

En affiliates mødedagsorden – til 20 minutters annoncørmøde


Af Mikael Rieck

|

2. februar 2021

En affiliates mødedagsorden

Hvis du fremstår professionelt som affiliate, så giver det dig langt bedre muligheder for at opbygge gode samarbejder med annoncører. Dagens podcast handler om, hvordan man kan være proaktiv som affiliate og selv indkalde annoncører til møder, samt hvordan man får størst mulig effekt ud af de møder.

Salg af webshop – Hvor og hvordan sælger du bedst


Af Mikael Rieck

|

1. februar 2021

Salg af webshop

Der kan være rigtig mange grunde til at sælge sin webshop, men fælles for dem alle er, at man skal finde en køber og blive enige om prisen. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvor man kan sætte sin webshop til salg , hvilke elementer der spiller ind på den pris, man kan få for sin webshop, og hvordan en køber normalt anskuer sådan en transaktion.

Genstart som affiliate – En konkret historie


Af Mikael Rieck

|

29. januar 2021

Genstart som affiliate

Rigtig mange har prøvet kræfter med affiliate marketing gennem tiden, og mange har fĂĄet succes. Nogle har valgt at lægge det pĂĄ hylden for en periode for sĂĄ at genoptage det pĂĄ et senere tidspunkt. Hvordan man griber det an, hvis man er en erfaren affiliate, som gerne vil “genstarte” er dagens emne og tager udgangspunkt i en konkret dialog Anders har haft med en affiliate.

Hvordan finder du affiliates – Processen for annoncører


Af Mikael Rieck

|

28. januar 2021

Hvordan finder du affiliates

Uanset om du driver en B2C eller B2B online forretning, sĂĄ kan det give god mening at arbejde med affiliates. Men hvordan finder du flere og gode affiliates? Det er emnet for dagens podcast, som tager udgangspunkt i en trĂĄd fra Marketers.dk forum, hvor en webhostingvirksomhed leder efter flere affiliates til at promovere deres forretning.

Proces for store beslutninger – Hvordan vi træffer dem forskelligt


Af Mikael Rieck

|

27. januar 2021

Proces for store beslutninger

Gennem livet står vi alle foran store beslutninger, der skal træffes, men hvordan vi kommer frem til en konklusion er meget forskellig. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvordan de har forskellige processer, inden de kommer frem til den rigtige beslutning.

Retargeting til affiliate website – Købt trafik skalerer forretningen


Af Mikael Rieck

|

26. januar 2021

Retargeting til affiliate website

Du har ikke en rigtig forretning, hvis ikke du kan tjene penge på at købe trafik til dit site. En skarp udmelding i dagens podcast om, hvordan du bør arbejde mere målrettet med betalt trafik som affiliate, og hvorfor det i mange tilfælde kan give god mening, hvis du har styr på dine data.

Brug video til kommunikation – Fordele og ulemper


Af Mikael Rieck

|

25. januar 2021

Brug video til kommunikation

Med flere der arbejder remote eller hjemmefra, så bliver video mere og mere relevant. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvordan brug af video og skærmoptagelser er en effektiv måde at kommunikere på, men ikke nødvendigvis altid den rigtige løsning i alle tilfælde. Lyt med og få inspiration til, hvordan du kan give mere værdi og kommunikere mere effektivt.

Linkbuilding for annoncører – FĂĄ mere ud af affiliate marketing


Af Mikael Rieck

|

22. januar 2021

Linkbuilding for annoncører

Når man som Mikael arbejder som affiliate manager, så handler det hele tiden om at skabe så meget værdi for kunden (annoncøren) som muligt. Også selvom denne værdi strækker sig lidt udover, hvad der normalt ligger inden for affiliate marketing. Derfor handler dagens podcast om, hvordan man gennem sine tætte kontakter til affiliates, muligvis har mulighed for at få nogle værdifulde links, der kan hjælpe SEO-mæssigt i kampen mod toppen i Google.