Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Amazons Rufus AI – Effekten på forbrugere og affiliates


Af Mikael Rieck

|

27. februar 2024

Amazons Rufus AI

Amazon er i gang med at teste deres personlige shoppingassistent Rufus. Der er pt. ikke mange informationer om den, men ideen er god og skal nok komme til at gavne forbrugerne og Amazon. Hvordan effekten bliver på affiliates er en anden snak. Anders og Mikael ser på påvirkningen, men ser ikke, at det er noget, der får effekt før om en del år ude i fremtiden.

Podcast infomercials – En uudnyttet mulighed?


Af Mikael Rieck

|

26. februar 2024

Podcast infomercials

Anders og Mikael vender igen muligheden for at reklamere igennem podcasts. Denne gang med samme vinkel som der bruges i infomercials. Altså længere indslag, som ikke kun er reklame, men også giver information og værdi til lytteren.

GPT tagging i ChatGPT – Udvider mulighederne voldsomt


Af Mikael Rieck

|

23. februar 2024

GPT tagging i ChatGPT

OpenAI har åbnet muligheden for at bruge Custom GPTs i den normale ChatGPT. Det åbner for uanede muligheder, så Anders og Mikael kigger på et lille udvalg af måder, det kan udnyttes på.

TV-Shop PhD – Derfor skal du studere TV-Shop


Af Mikael Rieck

|

22. februar 2024

TV-Shop PhD

Selvom TV-Shop er en gammel opfindelse, så er der meget, vi kan lære fra dem. Anders og Mikael taler om infomercials, og hvorfor de metoder, der benyttes, kan bruges til at sælge en masse.

TikTok Shop og affiliate – TikTok Shop og affiliate


Af Mikael Rieck

|

21. februar 2024

TikTok Shop og affiliate

Det er ikke længe siden, at TikTok lancerede deres TikTok shop løsning. Brands kan nu sælge direkte på platformen, så folk ikke skal forlade app’en. Det giver store muligheder for både brands og affiliates, så det taler Anders og Mikael om i dagens episode.

Derfor skal du fyre dit bureau – og lave dit content selv


Af Mikael Rieck

|

20. februar 2024

Derfor skal du fyre dit bureau

Du kan fyre dit bureau, hvis du spørger Nick Traulsen fra TheMarketingGuy. Mikael taler med Nick, og data viser, at bureauer ikke er meget bedre end virksomheden selv til at udforme reklamer, der virker. Heldigvis bliver bureauer ikke 100% overflødige, da mange stadig gerne vil have en kompetent tovholder.

Anders Rengøring ApS – Hjælp en operatør i gang


Af Mikael Rieck

|

19. februar 2024

Anders Rengøring ApS

Anders har en ven, der bør starte et rengøringsselskab op. Dagens emne handler om at hjælpe en operatør i gang, og hvorfor det ikke nødvendigvis er bare lige at finde en profil, der har de kompetencer, der skal til, når en ny virksomhed skal startes.

Rid på ryggen af MrBeast – Ekstrem eksponering


Af Mikael Rieck

|

16. februar 2024

Rid på ryggen af MrBeast

Når MrBeast deler noget, så får det millioner af likes og delinger. Heldigvis er der en måde at “udnytte” det på til egen vinding, og det taler Anders og Mikael om i dagens episode. Måske dine kommende tweets kan få millioner af visninger med denne tilgang?

Mit job i fremtiden med AI – Jobløshed hos marketingfolk?


Af Mikael Rieck

|

15. februar 2024

Mit job i fremtiden med AI

Marketingfolk er begyndt at ryste i bukserne, og selv Nick Traulsen havde en kort periode, hvor det hele så lidt dystert ud. Bliver marketingfolk overflødige, når AI bliver bedre, og hvor længe kan man håbe på at beholde sit job? Nick kommer også ind på, hvad man skal gøre for at stå stærkest i den fremtid, vi kigger ind i.

God Mode AGI og robotter – Hvad skal vi bruge det til?


Af Mikael Rieck

|

14. februar 2024

God Mode AGI og robotter

I dag kaster Anders og Mikael sig over årets muligvis sværeste emne. Hvis vi en dag kommer til God Mode AGI og menneskelignende robotter, hvad skal vi så bruge dem til, og hvad kommer vores tid så til at gå med? En ting er helt sikkert… fremtiden bliver interessant på mange fronter.

Visuel optimering af ejendomme – og alle de andre muligheder


Af Mikael Rieck

|

13. februar 2024

Visuel optimering af ejendomme

Dagens podcast handler om, hvordan man kan bruge teknologi indenfor mange forskellige forretningsområder til at skabe bedre visuelle resultater. Der tages udgangspunkt i toolet Zoyo.ai, som er målrettet ejendomsmæglere, men tanken bag kan bruges til et hav af forskellige nicher.

B2B Leadindsamling via Meta – Varme, kolde og lunkne leads


Af Mikael Rieck

|

12. februar 2024

B2B Leadindsamling via Meta

For mange er Metas univers ikke stedet at finde sine B2B leads, men det er helt forkert. I hvert fald hvis vi spørger Nick Traulsen fra TheMarketingGuy. Mikael taler med Nick om, hvordan Meta (og TikTok) er gode til at finde både kolde, lunkne og varme leads. Det skal gribes an på den helt rigtige måde og forfines over tid.

Tony Robbins nye investeringstip – Eje andel af investeringsselskaber


Af Mikael Rieck

|

9. februar 2024

Tony Robbins nye investeringstip

Tony Robbins har en ny bog ude og er derfor på Podcast tour for at promovere den. Anders synes det lyder spændende og er hoppet med på ideen. Hør hvad det handler om i dagens episode.

Podcasts og nyhedsbreve – Oversete marketingmuligheder


Af Mikael Rieck

|

8. februar 2024

Podcasts og nyhedsbreve

Lytter du til Tim Ferris eller andre kendte podcasts, så har du nok allerede hørt det. Markedsføring gennem podcasts og nyhedsbreve er noget, der kan virke rigtig godt. Anders og Mikael vender forskellige tilgange, og også hvorfor muligheden er noget langt flere burde teste af.

Markedsføring til investorer – First North og Kickstarter


Af Mikael Rieck

|

7. februar 2024

Markedsføring til investorer

Hvis man er startup og gerne vil på børsen, så er marketing enormt relevant. Rigtig mange tænker ikke over det, og endnu flere er slet ikke kreative nok. Mikael har inviteret Nick Traulsen fra TheMarketingGuy i studiet til en snak om, hvorfor marketing gør en forskel, når der skal hentes penge fra investorer.

Billige “objektive” nyheder – Næste Elon Musk eventyr?


Af Mikael Rieck

|

6. februar 2024

Billige "objektive" nyheder

Hvis du ikke har hørt om Channel1.ai, så bør du kigge på den. 100% automatiserede og tilpassede nyheder til dig som forbruger. Anders og Mikael ser på, hvad det kan betyde for fremtiden, og hvorfor Elon er en god kandidat til at løbe med bolden.

30 højtydende affiliatesider – du har glemt at skrive


Af Mikael Rieck

|

5. februar 2024

30 højtydende affiliatesider

Som affiliate er der en række sider, som du bør udarbejde, og som meget hurtigt vil kunne betale din sommerferie. Anders og Mikael kigger på mulighederne og taler fordele og ulemper.

Klarhed over vision, mission og forretningsstrategi


Af Mikael Rieck

|

2. februar 2024

Klarhed over vision, mission og forretningsstrategi

Både Anders og Mikael bliver trætte, når der tales om missioner og visioner. Det betyder dog ikke, at det ikke er relevant og vigtigt for virksomheder at kigge ind i. Heldigvis er det hjælp at hente fra AI.

Eksplosion af folk på +80 år – Hvordan påvirker det markedet?


Af Mikael Rieck

|

1. februar 2024

Eksplosion af folk på +80 år

Vi bliver flere og flere ældre i Danmark. Det åbner for en masse muligheder, men også potentielt en masse udfordringer for både samfundet og enkeltpersoner. Anders og Mikael taler om, hvad det evt. kan komme til at betyde.

Holodeck oplevelse – Muligt at nå dertil i 2024?


Af Mikael Rieck

|

31. januar 2024

Holodeck oplevelse

MidJourneys CEO har udtalt, at han tror det bliver muligt at få en Holodeck (Startrek) oplevelse i løbet af 2024. Anders og Mikael taler om, hvorvidt det overhovedet er muligt, hvad der skal til, og hvad en sådan oplevelse vil gøre for os som mennesker.