Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Udvikling af “agency” – I dig selv og hos andre


Af Mikael Rieck

|

19. september 2024

Udvikling af "agency"

Er “agency” noget man kan lære, eller er det noget, man er født med. Det er emnet, som Anders og Mikael taler om og prøver at finde en konklusion på. De er i hvert fald enige om, at agency er en vigtig egenskab at besidde, så kan den læres, er det en god ting.

Er høj ROAS det rigtige mål – Når ledelsen fejler


Af Mikael Rieck

|

18. september 2024

Er høj ROAS det rigtige mål

Baseret på en specifik case taler Anders og Mikael i dag om, hvordan det ofte vil være forkert at styre efter en høj ROAS. Hvad virksomhedens målsætning er, vil være afgørende for, hvad der skal sigtes efter. Den højest mulige ROAS er dog sjældent den rigtige løsning.

At ansætte efter high agency – Hvad leder man efter


Af Mikael Rieck

|

17. september 2024

At ansætte efter high agency

Som chef eller ejer af en virksomhed, så kan der være mange fordele ved at finde en medarbejder med “high agency”. Men hvordan spotter man den person, og hvad er det, der er særlige karaktertræk ved profilen. Det er emnet, som Anders og Mikael vender i dag.

Kurser på Youtube – Unik firstmover mulighed?


Af Mikael Rieck

|

16. september 2024

Kurser på Youtube

Måske er det nyt, og måske er det gammelt. Uanset hvad, så taler Anders og Mikael i dag om muligheden for at lægge sine kurser på Youtube. Der findes en model, hvor det bliver finansieret af reklamer, men også en model, hvor brugere kan betale for kurset, og hvor udgiveren deler profitten med Youtube.

Negativ tone omkring affiliatemodellen – Mens andre metoder er ok


Af Mikael Rieck

|

13. september 2024

Negativ tone omkring affiliatemodellen

Er det virkelig så slemt at tjene penge på affiliate marketing? Og er AI virkelig kun skabt til at “spamme nettet”? Det og meget mere er dagens dialog mellem Anders og Mikael. Det hele er baseret på en artikel fra The Verge, som ikke har den positive hat på.

Sælg 2200 koncertbilletter – Du har knap en måned


Af Mikael Rieck

|

12. september 2024

Sælg 2200 koncertbilletter

Anders har fået en marketingopgave, som kan virke uoverkommelig. Det er emnet i dagens podcast, hvor Anders og Mikael vender, hvordan man kan sælge billetterne. Heldigvis er det ikke helt så svært, som det først kunne lyde.

Lov om at måtte logge af – Giver det mening?


Af Mikael Rieck

|

11. september 2024

Lov om at måtte logge af

Australien har vedtaget en ny lov, som giver medarbejdere retten til ikke at være online udenfor deres normale arbejdstid. Anders og Mikael taler om, hvorvidt behovet er der, samt om en lov overhovedet giver mening at indføre. Kan det overhovedet løses med lovgivning, eller er det bedre, at markedet selv klarer det?

Lav apps og programmer – Uden programmering


Af Mikael Rieck

|

10. september 2024

Lav apps og programmer

Det tager tid at blive en god programmør og udvikler. Anders har i dag taget et tool eller kursus med til lytterne, der gerne vil blive bedre til at kode eller lære det fra bunden. I dag kan man næsten tale sig frem til resultaterne.

Rich Dad, Poor Dad – Sig noget kontroversielt


Af Mikael Rieck

|

9. september 2024

Rich Dad, Poor Dad

En måde at få omtale, reach og flere følgere er ved at sige noget, som mange er enten meget enige i eller meget uenige i. Jo flere følelser og holdninger, du kan ramme, desto bedre. Anders og Mikael taler i dag om et eksempel, hvor en person er efter bogen Rich Dad, Poor Dad.

De små ting – der gør dit produkt unikt


Af Mikael Rieck

|

6. september 2024

De små ting

Skal dit software indeholde lyden af kokosnødder, der bliver slået sammen? Skal dit produkt være noget eller kunne noget, som ingen andre gør eller kan? I en verden med stor konkurrence, så gælder det om at skille sig ud. Du behøver (muligvis) ikke tage i skoven og spise svampe for at komme på ideerne.

AI til kvalitetsløft – Hjælp i stedet for erstatning


Af Mikael Rieck

|

5. september 2024

AI til kvalitetsløft

AI kan være med til at uddanne medarbejdere og gøre dem dygtigere. Men er det også vejen frem i alle situationer? Dette og mange andre ting taler Anders og Mikael om i dagens episode, og de er ikke nødvendigvis enige hele vejen rundt.

Medlemsklubber som affiliate – Hvilke annoncører virker det for


Af Mikael Rieck

|

4. september 2024

Medlemsklubber som affiliate

Anders og Mikael taler i dag om medlemsklubber i stil med LogBuy, SAS Eurobonus og lignende større sammenslutninger af mennesker. For nogle brands og butikker kan det virke rigtig godt, mens det for andre sjældent kommer til at have en god effekt. Lyt med og hør, hvem det giver mening for, og hvem det ikke giver mening for.

Bali skatten – Og andre frygtelige historier


Af Mikael Rieck

|

3. september 2024

Bali skatten

For mange digitale nomader lyder det attraktivt at arbejde fra eksotiske steder rundt om i verden. Udfordringen er, at der er rigtig mange regler, som man skal kende til. I dagens episode har Anders en historie med fra Bali, hvor man risikerer at komme i fængsel, hvis ikke man har sat sig ordentligt ind i tingene.

Dynamisk prissætning via AI – Smart (dog ikke lovligt)


Af Mikael Rieck

|

2. september 2024

Dynamisk prissætning via AI

En stor virksomhed i USA (Kroger) har taget AI til næste niveau i forhold til at bruge data til at finde ud af, hvad varer skal koste for den enkelte kunde. Ved at bruge et hav af datapunkter, så kan AI komme frem til, at en kunde kan og vil betale meget mere end en anden kunde. Det har fået lovgiverne op af stolene, da det ikke anses for at være ok.

AI gamet ændres hurtigt – Red + Blue Ocean = Purple?


Af Mikael Rieck

|

30. august 2024

AI gamet ændres hurtigt

Den ene dag er tool X det hotte, og få dage efter er det yt, og noget andet har erstattet det. Dagens episode handler om, hvor hurtigt det går, hvor let man bliver skiftet ud, og hvordan der lige nu ikke rigtig er en markedsleder på ret mange fronter. Så det røde hav er muligvis stadig relativt blåt (hvis man har midlerne).

Vilde projekter – Guldgravertanken


Af Mikael Rieck

|

29. august 2024

Vilde projekter

Hvis penge og tid ikke var udfordringen, hvilke vilde projekter og drømme skulle der så gøres noget ved? Både Anders og Mikael byder ind med deres, og du vil nok blive relativt overrasket over, hvad de har gemt i ide-skuffen.

Byg en forretning via gamification – En plan til succes


Af Mikael Rieck

|

28. august 2024

Byg en forretning via gamification

Når man skal starte som iværksætter eller selvstændig, så er der mange udfordringer. Hvad ville der ske, hvis man både havde en plan at følge, men også havde en mekanisme, der gjorde, at man var motiveret til at gøre de rigtige ting i den rigtige rækkefølge? Det er emnet, som Anders og Mikael vender i dag.

Behov for brand guide – Hvilke brands står for hvad


Af Mikael Rieck

|

27. august 2024

Behov for brand guide

Hvorfor findes der ikke en Michellin Guide for brands, så vi forbrugere lettere kan beslutte, hvad vi skal vælge? Anders har gjort sig nogle tanker omkring brands, hvordan de opfattes og hvad de står for. Mikael byder ind, og de taler om flere forskellige cases og brands, der hver står for noget forskelligt.

Den første 100% robot tandlæge – 8x så hurtigt


Af Mikael Rieck

|

26. august 2024

Den første 100% robot tandlæge

Robotterne begynder at dukke op flere steder, og senest er der udført en tandbehandling af en robot uden menneskelig indblanding. Anders og Mikael taler om, hvad den udvikling gør for både specialister derude, men også for priserne og for os som forbrugere. Det er nok ikke i morgen alt ændres, men måske går det hurtigere, end vi tror.

Løsning på små problemer – Kan være big business


Af Mikael Rieck

|

23. august 2024

Løsning på små problemer

Historien starter med stressede kæledyr (hunde), og hvordan det kan være en stor forretning. Heldigvis findes der mange hundrede profitable forretninger, som mange slet ikke kender til. Lyt med og bliv inspireret, hvis du gerne vil starte en forretning, som ikke er helt som “alle de andre”.