Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Kapitalfondskoncept – Med online money sites


Af Mikael Rieck

|

18. september 2020

Kapitalfondskoncept

Episoden i dag handler om en umiddelbart ny og super interessant investeringsmulighed, som Mikael er faldet over, og som varmer hans gamle kapitalfondshjerte. Afkastet er attraktivt, og de ting, der investeres i, er umiddelbart lettere at “forstå”, end når man fx handler aktier.

Små “nye” tools – til en lettere hverdag


Af Mikael Rieck

|

17. september 2020

Små "nye" tools

Mikael elsker små tools, og i dagens podcast taler Anders og Mikael derfor om, hvilke små tools som både ikke får den anerkendelse, som de fortjener, men også små tools, som de slet ikke vidste eksisterede. Dermed ikke sagt, at de er helt nye, men de er i hvert fald nye for Anders og Mikael.

Reklamemarkering for alle – Nu også for store medier


Af Mikael Rieck

|

16. september 2020

Reklamemarkering for alle

Forbrugerombudsmanden har igen været ude med riven, og denne gang er det de store medier, der skal rette ind. Men som Anders og Mikael taler om i denne episode, så er der kommet en lidt anden tone på udmeldingen, så måske det hele er begyndt at blive blødt mere op, så tingene bliver mere “rimelige”. Det vil kun tiden vise.

Ecommerce stikker helt af – Tal fra UK og US


Af Mikael Rieck

|

15. september 2020

Ecommerce stikker helt af

Dagens podcast handler om ecommerce effekten som Corona har haft på både det amerikanske og det britiske marked. Mikael er faldet over nogle nye statistikker, som viser, at den udvikling, som muligvis ellers ville have taget 5 år, er sket på ganske få måneder. Anders og Mikael kommer med deres input til, hvorvidt de ændringer vil være vedvarende, og hvorfor fremtiden muligvis ser helt anderledes ud.

Brug Hreflang korrekt – Vigtigt, hvis du bruger mere end ét sprog


Af Mikael Rieck

|

14. september 2020

Brug Hreflang korrekt

I dag har Mikael inviteret Miklas Kroager i studiet til en snak omkring Hreflang tags, og hvorfor det er super vigtigt at kende til (og bruge korrekt), hvis du arbejder på flere sprog. Særligt gælder dette for mange webshops, og det er langt fra alle CMS platforme, der har styr på dette. I podcastet nævner Miklas toolet: https://www.aleydasolis.com/english/international-seo-tools/hreflang-tags-generator/ som kan være en stor hjælp til at få opsat eller kontrolleret sit hreflang tag.

Fremtidsteknologi (som er her) – Følg med og spot mulighederne tidligt


Af Mikael Rieck

|

11. september 2020

Fremtidsteknologi (som er her)

Over en periode på nogle år har Mikael fulgt ekstra meget med i diverse nyhedsbreve, Youtubekanaler mv. omkring fremtidsteknologi. Både i forhold til mulige investeringer, men også i forhold til, hvor “verden bevæger sig hen”. Lyt med til dagens episode for konkrete eksempler på virksomheder og teknologier, der gør det godt, og hvad der meget sandsynligt bliver “the next big thing” i det kommende årti.

Korrekt tracking er utopi – Google og FB analytics er ikke rigtige


Af Mikael Rieck

|

10. september 2020

Korrekt tracking er utopi

I dagens episode har Mikael inviteret Morten Vadskær i studiet til en snak omkring tracking. Både i forhold til den udvikling vi har set over årene, men også i forhold til den trend, der har været de seneste år, og hvor tingene forventes at bevæge sig hen. Det bliver sværere og sværere at tracke, så hvad gør man som marketer nu og i fremtiden? Hør Mortens og Mikaels tanker i denne episode.

Muligheder i høj-avance nicher – Både for affiliates og webshops


Af Mikael Rieck

|

9. september 2020

Muligheder i høj-avance nicher

Rigtig mange webshops vælger at konkurrere på pris og endda på produkter, som har en lav avance i forvejen. Det kan der være en fin forretning i, men omvendt så er der også nogle spændende muligheder for webshops, der går i den anden retning. Både i forhold til at kunne bruge affiliates i sin markedsføring, men også i forhold til at kunne bruge penge på andre former for marketing, innovation og udvikling. Mikael kommer i dagens episode omkring flere nicher og produkter, som han gætter på har en enormt god avance.

Let oprettelse og vedligeholdelse – af dine affiliatelinks


Af Mikael Rieck

|

8. september 2020

Let oprettelse og vedligeholdelse

Som affiliate er en af de udfordringer, man har, at de links man opretter til webshops/annoncører, kan holde op med at virke eller pludselig lede trafik til et sted, der ikke konverterer. Der findes et plugin til WordPress, der kan håndtere det langt hen ad vejen. Mikael taler om Commission Harvest plugin’et, hvorfor det er udviklet, hvad det kan, og hvad det ikke kan. Har du udfordringer med at vedligeholde dine affiliatelinks, så lyt med her.

Search Ads Affiliates – En overset niche med muligheder?


Af Mikael Rieck

|

7. september 2020

Search Ads Affiliates

Der findes en god del affiliates, der arbejder med Google Shopping Ads annoncer, men umiddelbart relativt få der arbejder med search ads. Til trods for, at der fx hos Partner-ads findes mere end 300 annoncører, der tillader det. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvordan det kan være, hvilke udfordringer der måske er, og hvorfor de tror, at der kan ligge en potentiel mulighed gemt for fx eksisterende content affiliates.

Dropshipping Shop – Hvor let er det egentlig?


Af Mikael Rieck

|

4. september 2020

Dropshipping Shop

I dagens episode afslører Anders en idé, som han længe har gået med, og som involverer dropshipping. Men hvad er dropshipping egentlig, og hvor svært er det. Baseret på et webinar Mikael har optaget i sidste uge, kan du få indsigt i nogle af de fordele og udfordringer, der kan være ved en dropshipløsning.

Affiliateeksempler på SoMe og PPC – De kan være rigtig svære at finde


Af Mikael Rieck

|

3. september 2020

Affiliateeksempler på SoMe og PPC

Som affiliate er det altid sjovt (og nyttigt) at blive inspireret af, hvad andre gør, og derfor er der også et Marketers.dk medlem, der har spurgt, hvordan man finder eksempler på, hvordan SoMe og PPC affiliates arbejder. Det giver Anders og Mikael deres input til i denne episode.

EMD’er med Æ, Ø og Å – Skal du vælge dem eller lade være


Af Mikael Rieck

|

2. september 2020

EMD'er med Æ, Ø og Å

På baggrund af en tråd på Marketers.dk forum, så taler Anders og Mikael i dag om, hvorvidt det giver mening at købe domæner med Æ, Ø og Å i sig, og om hvorfor det i det hele taget er en udfordring med de særlige danske bogstaver, når det kommer til url’er og e-mailadresser.

Full Circle Affiliate – Fordele og ulemper


Af Mikael Rieck

|

1. september 2020

Full Circle Affiliate

Et begreb, som Anders og Mikael er begyndt at bruge meget på det sidste, er Full Circle Affiliate. Altså, hvor man vælger at outsource store dele af sin marketing til affiliates i stedet for at gøre det selv eller have et bureau til at hjælpe sig. Det har nogle klare fordele, men også et par enkelte potentielle ulemper. Så lyt med til dagens episode og hør, om det evt. er noget for dig som webshop.

Sådan kommunikerer du til affiliates – Gode råd til annoncører


Af Mikael Rieck

|

31. august 2020

Sådan kommunikerer du til affiliates

På baggrund af en workshop Mikael har afholdt, så viser en hurtig analyse, at rigtig mange annoncører aldrig har været i dialog med deres affiliates. Dagens episode handler derfor om, hvordan du som annoncør kan kommunikere effektivt og give mest mulig værdi til dine samarbejdspartnere.

Et hak i tuden på platforme – Bliver ansvarlige for 3. parts sælgere


Af Mikael Rieck

|

28. august 2020

Et hak i tuden på platforme

Amazon har tabt en amerikansk retsag og er blevet idømt ansvar for en skade, som en kunde har fået, baseret på et produkt, som Amazon har solgt for en 3. parts sælger. Det kan have vidtrækkende effekter for mange store platforme derude. Anders og Mikael taler om konsekvenserne, og hvorfor det muligvis kan påvirke din forretning.

Affiliate-kombinationsaftaler – Provision, Leads OG Recurring


Af Mikael Rieck

|

27. august 2020

Affiliate-kombinationsaftaler

Normalt opsætter man et affiliateprogram og definerer en af tre forskellige aflønningsformer: Kommission, Leadpris eller Recurring betaling (abonnement). Men der kan faktisk være stor værdi for virksomheder i at lave en kombination af to eller flere afregningsmodeller. Lyt med til dagens episode, hvor Anders og Mikael taler om, hvilke forretninger der kan få stor værdi ud af at arbejde med sådan en løsning.

Fast Track affiliatemulighed – Samarbejde med tunge sites


Af Mikael Rieck

|

26. august 2020

Fast Track affiliatemulighed

Arbejder du med affiliate marketing og ved, at det kan tage tid at bygge den slags op, så skal du lytte med til dagens episode. Der er nemlig en mulighed for at tage en Fast Track til højere indtjening, hurtigere rankings og bedre konvertering. Men det kræver, at du kan finde ud af at sælge dig selv, og muligheden du repræsenterer. Lyt med og find ud af, om det kunne være noget for dig.

Brug en syntetisk vært – Nye muligheder for online marketing


Af Mikael Rieck

|

25. august 2020

Brug en syntetisk vært

Hvad er en “syntetisk vært”, og hvordan kan man bruge det, når man arbejder med online marketing, affiliate marketing eller ecommerce? Det er emnet for dagens podcast, hvor Anders og Mikael taler om et firma, der hedder Synthesia.io og et stykke imponerende (og skræmmende) stykke software, de har udgivet. Lyt med og bliv imponeret og skræmt på samme tid.

“Gratis” produkter/ydelser – Skat for influencers og affiliates


Af Mikael Rieck

|

24. august 2020

Et emne, som ofte bliver debatteret og også bekymrer mange både influencers og affiliates, er emnet om betaling af skat på gaver eller ydelser, som man modtager. Derfor er Statsautoriseret reviser Jonas Bødker-Iversen med i studiet i dag til at fortælle, hvordan man skal forholde sig, om der findes bagatelgrænser og hvad man skal gøre, hvis man nu ikke ønsker at blive beskattet af de ting, man anmelder og promoverer.