Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Affiliate: Ny Kviklånslov – Reglerne og deres effekt


Af Mikael Rieck

|

10. juli 2020

Affiliate: Ny Kviklånslov

Den 1. juli trådte en ny lov i kraft omkring kviklån og tilsvarende dyre lån. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvad den nye lov betyder, hvordan affiliates har taget imod det, hvordan låneudbyderne har forholdt sig og ikke mindst, hvordan der pludselig er blevet meget strenge regler for markedsføring.

CASE. Under SEO-hammeren – Hvad gør du, når du bliver ramt hårdt


Af Mikael Rieck

|

9. juli 2020

CASE. Under SEO-hammeren

Med baggrund i en coaching-session, som Anders havde for lidt tid siden, handler dagens emne om, hvordan du med fordel kan forholde dig, hvis Googles SEO-hammer rammer dig. Skal du give den mere eller mindre gas? Hvordan finder du ud af, hvad der er “galt”? Og bør du i det hele taget kigge i andre retninger for bedre at sikre din forretning.

(mere…)

Incentive Marketing – Giv kunden det lille ekstra skub


Af Mikael Rieck

|

8. juli 2020

Incentive Marketing

Dagens emne handler i princippet om konverteringsoptimering på en helt særlig måde. Nemlig ved at bruge Incentive Marketing, hvor du ved hjælp af forskellige metoder sikrer, at kunden får det lille ekstra skub, der gør, at de træffer en beslutning om at købe hos dig og/eller udføre en særlig handling. I episoden kommer Anders og Mikael omkring minimum 6 forskellige vinkler på Incentive Marketing.

(mere…)

Tip til lette ekstra penge – Influencer edition


Af Mikael Rieck

|

7. juli 2020

Tip til lette ekstra penge

Hvis du arbejder som influencer og gerne vil tjene ekstra penge uden at gøre for meget ekstra arbejde, så har Anders og Mikael nogle idéer til dig. Det kræver ikke, at du skal ud og indgå en masse nye aftaler, være i dialog med en masse nye virksomheder eller være særlig kreativ. Du skal i princippet blot kigge rundt i din bolig og evt. din have og så arbejde ud fra de ting, du allerede ejer.

Brug af børne-influencers – Er det overhovedet lovligt?


Af Mikael Rieck

|

6. juli 2020

Brug af børne-influencers

Baseret på en ny udtalelse fra forbrugerombudsmanden har Anders og Mikael i dagens episode valgt at tale om, hvad man må og ikke må i forhold til at benytte børn til at markedsføre overfor andre børn. Samtidig kommer de også omkring alle de gråzoner, der kan være, og hvor grænserne egentlig går i forhold til lovgivningen.

Semantic Search – Imponerende og skræmmende


Af Mikael Rieck

|

3. juli 2020

Semantic Search

Anders og Mikael taler i dagens afsnit af Marketers Morgen om Semantic Search, og hvorfor det både er enormt komplekst, imponerende og også samtidig skræmmende. Du bruger sikkert funktionen ofte, men tænker ikke over, hvor meget der ligger bag. Lyt med til dagens episode og bliv en lille smule klogere på de udfordringer Google skal løse for at give de bedste resultater.

HEY – Ny type e-mail – En ny og smart måde at tænke e-mail


Af Mikael Rieck

|

2. juli 2020

HEY - Ny type e-mail

Stifterne af BaseCamp, Jason Fried og David Heinemeier Hansen, har lanceret den nye tjeneste Hey.com. En ny måde at tænke og styre e-mail på og Mikael har kastet sig ud i at teste den. Mange af de nye funktioner virker lovede og giver rigtig god mening. Anders er en lille smule skeptisk i forhold til ikke at kunne benytte sit eget domæne.

Undgå SPAM-folderen – Kritisk for e-commerce forretninger


Af Mikael Rieck

|

1. juli 2020

Undgå SPAM-folderen

Med udgangspunkt i en tråd på Marketers.dk forummet taler Anders og Mikael i dag om, hvilke ting man kan gøre for at undgå at både ordrebekræftelser og nyhedsbreve havner i spamfolderen. Der er både nogle tekniske rettelser som spiller ind, men også en generel oprydning, som du regelmæssigt bør foretage.

Skalering af affiliate – Fra hobby til rigtig forretning


Af Mikael Rieck

|

30. juni 2020

Skalering af affiliate

Det har tidligere været omtalt i Marketers Morgen, at affiliate markedet vokser og bliver mere og mere modent. De store affiliates har længe drevet en forretning og tendensen lige nu er, at også mindre affiliates begynder at skalere, arbejde sammen, vækste og i det hele taget angribe opgaven langt mere professionelt. Der er dog udfordringer i forhold til at finde kompetente personer, så den del kommer Anders og Mikael også ind på.

Digital Transformation – Fra 5 årsplan til 3 måneders plan


Af Mikael Rieck

|

29. juni 2020

Digital Transformation

I dagens podcast tager Anders og Mikael udgangspunkt i dette indlæg fra Chris Rempel. Pointen er, at den situation, vi befinder os i lige nu som online marketeers, er helt unik og kan skabe nogle gyldne muligheder for dig, der arbejder som konsulent. Der er et enormt behov for din viden og kompetencer derude, mens udbuddet er småt (og dyrt). Så lyt med og læs efterfølgende artiklen, hvis du tænker, at det kunne være interessant for dig med mangecifrede konsulenthonorarer.

Rank med Advertorials – Seneste ændringer giver øget værdi


Af Mikael Rieck

|

26. juni 2020

Rank med Advertorials

I en tråd på Marketers.dk taler medlemmerne om, hvordan advertorials på store medier er begyndt at ranke bedre. Anders og Mikael taler i dagens episode om hvordan det mon er, om det varer ved, og hvordan man kan udnytte den nye ændring til sin egen fordel uanset hvilken type forretning man driver.

Local SEO 2020 – Google My Business


Af Mikael Rieck

|

25. juni 2020

Local SEO 2020

For lidt tid siden havde Mikael inviteret område ekspert og den ukronede konge inden for Google Local SEO, Rasmus Himmelstrup, i studiet til et webinar. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvorfor Google Local kun er blevet endnu mere vigtigt, hvordan Google overvåger og hjælper os, og hvordan der stadig er alt for mange virksomheder, der slet ikke udnytter potentialet.

Brug af billedtjenester – Du er IKKE sikret


Af Mikael Rieck

|

24. juni 2020

Brug af billedtjenester

Med baggrund i en tråd på Marketers.dk handler dagens emne om, hvorfor du måske går rundt med en falsk tryghed, når du køber billeder fra store og respektable billedtjenester (stockphotos). Det er altid en god ide at læse alt det, der er skrevet med småt, samt at vurdere den risiko man løber. Anders og Mikael kommer også omkring, hvorfor du ikke engang er sikker på at måtte bruge de billeder, du selv har taget, hvis dine hensigter er kommercielle.

Gør status i din virksomhed – Hvorfor, hvordan og hvor ofte


Af Mikael Rieck

|

23. juni 2020

Gør status i din virksomhed

Uanset hvilken type virksomhed du driver, så er det vigtigt løbende at gøre status og holde øje med tingenes tilstand. Anders og Mikael taler i dagens podcast om, hvad de selv gør i Marketers regi, hvorfor det er vigtigt, og hvordan man kan bruge tallene til at blive klogere på sin forretningssituation, og hvor den bevæger sig hen.

Bøder og straf – Pas på som affiliate


Af Mikael Rieck

|

22. juni 2020

Bøder og straf

Det er ikke nogen hemmelighed, at affiliates og influencers kommer mere og mere i myndighedernes søgelys. Desto mere succes og opmærksomhed man får, jo større er sandsynligheden for, at nogle interesserer sig for det. I dagens episode taler Anders og Mikael om en specifik case fra Sverige, som resulterede i en bøde på 600.000 SEK. Arbejder du indenfor emner, der falder under YMYL, så skal du være ekstra opmærksom på, hvad du siger og gør.

De svære E-commerce valg – Platform og Bureau


Af Mikael Rieck

|

19. juni 2020

De svære E-commerce valg

Dagens episode af Marketers Morgen handler om det super svære valg mange står overfor, når de skal vælge en e-commerce platform (og alle mulige andre platforme), samt når der skal vælges bureauer at arbejde sammen med indenfor online marketing. Særligt svært er det for alle, som i bund og grund enten ikke har interessen og/eller viden omkring det at skulle drive en online forretning. Anders og Mikael taler i dagens episode om de udfordringer, man står overfor, og hvordan spørgsmål kan være vejen til mere klarhed og langt bedre rådgivning.

Arbejd i “sprints” – Fordele og ulemper ved metoden


Af Mikael Rieck

|

18. juni 2020

Arbejd i "sprints"

Vi arbejder alle på forskellige måder og har større eller mindre held med det. På baggrund af de seneste 6 måneder deler Anders (og Mikael), hvordan det at arbejde i sprints har haft en stor positiv effekt på forretningen, men samtidig også givet nogle udfordringer, som man bliver nødt til at løse. Lyt med og kom meget gerne med feedback i forhold til, hvordan du selv arbejder optimalt.

Content Affiliate Marketing – i lande hvor du ikke kan sproget


Af Mikael Rieck

|

17. juni 2020

Content Affiliate Marketing

På baggrund af et spørgsmål på Marketers.dk forummet er dagens emne at arbejde med content affiliate marketing i lande, som ikke er Danmark eller har engelsk som hovedsprog. Anders og Mikael tager udgangspunkt i, hvordan de selv ville angribe fx det polske marked i forhold til den indledende analyse, vurdering af konkurrencen, finde de rigtige affiliatenetværk samt produktion og kontrol af det indhold, der skal skrives.

Prisforhandling – Hvem vinder?


Af Mikael Rieck

|

16. juni 2020

Prisforhandling

Med en baggrund i det jyske har Anders fået forhandlinger ind med modermælken. Dagens episode handler derfor om, hvorfor og hvordan man kan forhandle priser i både privat og erhversmæssigt regi. Anders og Mikael kommer med personlige eksempler på, hvordan de hver især forhandler, og hvornår det virker bedst.

Aggressive affiliate popups – Hvad er det, og er det ok?


Af Mikael Rieck

|

15. juni 2020

Aggressive affiliate popups

En af de store fordele ved at arbejde med affiliates er, at de ofte er langt mere kreative, end man selv kan være. I langt de fleste tilfælde er det en rigtig god egenskab, men i få tilfælde er det ikke altid hensigtsmæssigt. I dagens episode af Marketers Morgen taler Anders og Mikael om, hvordan en annoncør har spurgt ind til en bestemt affiliateteknik og gerne vil have input til, hvad han skal gøre i den forbindelse. Er du webshop og har et affiliateprogram, så skal du lytte med til dette afsnit.