Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Bliver dine Google Ads lukket? РPas på med brug af popups


Af Mikael Rieck

|

23. september 2022

Bliver dine Google Ads lukket?

Google har meldt ud, at fra 22. oktober er der risiko for, at du ikke l√¶ngere kan k√łre dine Google Ads, hvis du bruger popups. Men g√¶lder det alle popups, eller er det kun nogle udvalgte? Det taler Mikael med Per Allerup fra Bizon om i dagens podcast. Heldigvis er udmeldingen fra Google Ads nok ikke helt s√• skr√¶mmende, som den f√łrst l√łd.

Winter is Coming – Hvad betyder det for os Marketers?


Af Mikael Rieck

|

22. september 2022

Winter is Coming

Der er tre store trends, der r√łr sig derude. De-globalisering, energiforsyningssikkerhed og opskalering af de milit√¶re budgetter. Alle tre ting er noget, hvor du som marketingperson eller erhvervsdrivende kan bringe dig selv i en position, hvor du kan komme til at tjene gode penge. Det er emnet for dagens podcast, og Anders og Mikael deler flere muligheder.

Affiliatetracking på e-mails РTrack uanset non-click og non-open


Af Mikael Rieck

|

21. september 2022

Affiliatetracking på e-mails

Noget, der ellers normalt er forbeholdt Google og Facebook, kommer nu til Affiliates ogs√•. Lars Friis fra MCB er igen i studiet og fort√¶ller denne gang om, hvordan man som webshop kan bel√łnne affiliates (baseret p√• performance) for at sende emails ud til deres lister… Selvom modtageren hverken √•bner eller klikker i mailen. Reglerne kan man selv definere, og det √•bner op for en masse sp√¶ndende nye muligheder til firstmovers.

Værsgo: 854 Google Ads Kunder РEn uudnyttet skalérbar mulighed


Af Mikael Rieck

|

20. september 2022

Værsgo: 854 Google Ads Kunder

Det er sj√¶ldent, at der ligger store affiliatemuligheder og venter p√• at blive “plukket”. Men i dagens episode er det netop s√•dan en mulighed, Anders og Mikael vender. Den er stadig mere eller mindre uudnyttet, potentialet er enormt og first movers vil have en k√¶mpe fordel i markedet.

Hvad er “Insert Marketing”? – S√•dan kan det bruges


Af Mikael Rieck

|

19. september 2022

Hvad er "Insert Marketing"?

Insert Marketing kender de fleste nok, n√•r de h√łrer, hvad det er, men de kender muligvis ikke til begrebet. B√•de Anders og Mikael vidste ikke, hvad Insert Marketing var, men valgte at blive klogere p√• det og deler det derfor nu med dig som lytter. Det kan v√¶re, at der ligger en unik mulighed gemt for dig i dette koncept.

Offline affiliateide – Mulig arbitrage forretning


Af Mikael Rieck

|

16. september 2022

Offline affiliateide

Offline marketing har v√¶ret nedadg√•ende i lang tid, men det betyder ikke n√łdvendigvis, at det er d√łdt. I dagens episode taler Anders og Mikael om, at netop denne nedgang kan have √•bnet op for nye muligheder og m√•ske endda have skabt nogle arbitrage muligheder for affiliates, der er lidt kreative.

Googles Helpful content update – Hvad vi ved om den lige nu


Af Mikael Rieck

|

15. september 2022

Googles Helpful content update

Hver gang Google ruller nye updates ud, så ryster de fleste hjemmesideejere i bukserne. Særligt, hvis den primære trafikkilde er fra organisk trafik. I dagens episode taler Anders og Mikael om Googles Helpful update, og hvad det forventes at blive påvirket positivt og negativt.

Affiliatetracking via rabatkoder – Smart S2S tracking via GTM


Af Mikael Rieck

|

14. september 2022

Affiliatetracking via rabatkoder

Endnu engang har Lars Friis, der er partner i MCB, været i studiet for at tale om tracking. I dagens episode taler Lars og Mikael om, hvordan man kan bruge rabatkoder som webshop i forbindelse med influencers. Rabatkoder som eksempelvis kan styres via Google Tag Manager eller direkte via de affiliatenetværk, der tillader den slags. De taler også om, hvordan man sikrer sig, at der ikke er to forskellige affiliates, der får kommission for det samme salg.

M√łdresegmentet er guld v√¶rd – B√•de som affiliate og p√• anden vis


Af Mikael Rieck

|

13. september 2022

M√łdresegmentet er guld v√¶rd

Selvom man skulle tro, at “mor nichen” var et blodr√łdt hav og umuligt at konkurrere i, s√• er der alligevel nogle, der har form√•et at opbygge fantastiske forretninger omkring det ved at spille p√• alle strenge og g√łre det godt. Lyt med og bliv inspireret til, om ikke du kan g√łre noget tilsvarende i din egen forretning. Uanset om du er affiliate, influencer, webshopejer eller andet.

De gyldne sidste 30 år Рaf dit arbejdsliv


Af Mikael Rieck

|

12. september 2022

De gyldne sidste 30 år

Det er en dr√łm for mange at kunne tr√¶kke sig tidligt tilbage fra arbejdsmarkedet og v√¶re finansiel uafh√¶ngig. Men g√•r man fra tidligt, s√• “mister” man de sidste 30 gyldne √•r af ens arbejdsliv. Lyt med og h√łr, hvilken dialog Anders har haft med sin far, og hvorfor det m√•ske (eller m√•ske ikke) giver mening at blive ved med at arbejde, til man er godt oppe i √•rene.

Troværdighed og design РÆgte reviews fra affiliates


Af Mikael Rieck

|

9. september 2022

Troværdighed og design

Der er ved at sprede sig en trend med, at content affiliates begynder at g√łre mere ud af deres produktreviews i form af reelle tests, originale billeder og i flere tilf√¶lde ogs√• rigtig godt videomateriale. S√• godt, at webshops gerne vil b√•de linke til det og bruge det i deres markedsf√łring. MEN… selv det bedste indhold kan v√¶re v√¶rdil√łst, hvis man fejler p√• design og layout. Lyt med til et rigtigt eksempel p√• netop s√•dan en situation.

Er kandidaten kvik – Tips til rekruttering


Af Mikael Rieck

|

8. september 2022

Er kandidaten kvik

N√•r du arbejder med at rekruttere nye medarbejdere, s√• er det vigtigt hurtigt at kunne sortere fra og dermed spare v√¶rdifuld tid. Anders og Mikael taler i dag om, hvordan man hurtigere kan spotte en kvik kandidat, og hvad det er for nogle ting, der g√łr at en kandidat bliver sorteret fra tidligt i processen.

Hvornår skal en webshop Рstarte med affiliate marketing?


Af Mikael Rieck

|

7. september 2022

Hvornår skal en webshop

Affiliate marketing giver mening for rigtig mange webshops, men det kan v√¶re en god ide at sikre sig et godt fundament, inden man giver den fuld gas. Anders og Mikael taler i dag om, hvad et godt fundament for affiliate marketing er, og de er ikke n√łdvendigvis helt enige om tilgangen.

Vigtige bannerdata -For affiliates og annonc√łrer


Af Mikael Rieck

|

6. september 2022

Vigtige bannerdata

Hvis du har bannere som annonc√łr eller bruger bannere som affiliate, s√• er data vigtigt for at blive klogere p√•, hvad der virker og ikke virker. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvilke data det giver mening og kigge p√•, samt hvor sv√¶rt det kan v√¶re at konkludere noget, selvom man har data til r√•dighed.

Spiontrick for affiliates – Hvad t√¶nker dine bes√łgende


Af Mikael Rieck

|

5. september 2022

Spiontrick for affiliates

Desto bedre forst√•else du har for de bes√łgende p√• dit affiliatesite, desto bedre kan du m√•lrette indholdet, svare p√• sp√łrgsm√•l og f√• dem til at konvertere. Der findes mange m√•der at blive klogere p√•, og Anders og Mikael taler i dag om blandt andet s√łgefunktionen og chat. De debatterer dog ogs√•, om det overhovedet giver mening at bruge tid p√• den slags, og om det overhovedet er noget, som alle affiliates skal bruge. Lyt med og h√łr, om det er noget for dig og din forretning.

Funded Startups – Affiliate Marketing


Af Mikael Rieck

|

2. september 2022

Funded Startups

Tidligere har mange startups arbejdet mod toplinjevækst og ikke kigget så meget på, om der bliver tjent penge. Nu er det billede ved at vende, og flere af disse virksomheder er i en unik position til at udnytte affiliate marketing til at lave sorte tal på bunden.

ETF’er vs. enkelt aktier – Hvilken strategi skal man v√¶lge


Af Mikael Rieck

|

1. september 2022

ETF'er vs. enkelt aktier

Episoden er ikke finansiel r√•dgivning og handler i dag om ETF’er, investring i aktier og hvad der er op og ned p√• det hele. Anders og Mikael taler om deres holdninger til ETF’er, og hvorfor det b√•de kan v√¶re en god og en d√•rlig ide.

Erfaringer med WordHero – AI tool til tekst


Af Mikael Rieck

|

31. august 2022

Erfaringer med WordHero

AI genereret tekst er kommet for at blive, og Mikael har k√łbt ind i toolet WordHero for at se, hvad det kunne. De tidligere erfaringer er meget lovende, og dagens emne handler om, hvad toolet kan, og hvordan man kan bruge det som b√•de affiliate, ecommerce og generel marketer.

Fremtiden for Marketers via AI – Billeder og tekster


Af Mikael Rieck

|

30. august 2022

Fremtiden for Marketers via AI

Det er svært at spå om fremtiden og særligt, når vi taler om AI og eksponentiel udvikling. Anders og Mikael taler i dag om Dall-E, GBT3 og hvordan marketingfolk vil kunne bruge de nye muligheder til at skabe ubegrænsede versioner og personaliserede oplevelser på et helt nyt niveau.

Elevatortalen del 2 – Hvad kan ellers inkluderes


Af Mikael Rieck

|

29. august 2022

Elevatortalen del 2

Som opf√łlgning p√• podcastet fra sidste uge, s√• taler Anders og Mikael i dag om, hvilke andre elementer, der er relevante for annonc√łrer i forhold til affiliate management. Listen bliver lidt l√¶ngere, end hvad der kan kommunikeres i en elevator, s√• meget vil give god mening i salgsm√łder eller p√• diverse pitchdecks.