Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Målretning efter 3. parts cookien – Hvad gør vi så nu?


Af Mikael Rieck

|

27. maj 2022

Målretning efter 3. parts cookien

Endnu engang har Marketers Morgen besøg af Kim Skovgaards fra STEP Network. Denne gang taler han med Mikael omkring udfasning af 3. parts cookien, og hvordan cross-site tracking bliver sværere og sværere. Kim kommer også ind på, hvordan medierne måske kommer til at genvinde noget styrke i form af den data, de ligger inde med, og som ikke længere til være tilgængelig hos andre end dem selv.

Investering i kedelige aktiver – Alt fra vaskehaller til parkeringspladser


Af Mikael Rieck

|

26. maj 2022

Investering i kedelige aktiver

Det er spændende at investere i Web3, Crypto og Tech aktier. Vaskehaller, skovdrift og spillemaskiner er knap så sexet. Lige nu er der flere forhold der gør, at du måske alligevel skal tage et kig på nogle af de lidt mere usexede ting. Bemærk, at dette podcast på ingen måde er finansiel rådgivning og udelukkende er et udtryk for de tanker, Anders og Mikael gør sig.

DSA (Digital Services Act) – Hvad betyder det for os alle


Af Mikael Rieck

|

25. maj 2022

DSA (Digital Services Act)

Kim Skovgaards fra STEP Network er i studiet sammen med Mikael til en dialog om DSA (Digital Services Act) og hvilken påvirkning, det kommer til at have. Facebook, Google, Amazon og flere andre store spillere er kommet under hårdt pres for deres tilgang til data, og DSA er et de nyeste skud på stammen i forhold til, hvilke regler vi alle skal spille efter i fremtiden. Lyt med og bliv opdateret på, hvad der sker ude i den store marketingverden.

Bange for at give rabat? – Der er mange muligheder


Af Mikael Rieck

|

24. maj 2022

Bange for at give rabat?

Hvad gør du, hvis folk vil have rabat, og skal du give dem rabat? Anders og Mikael taler i dagens podcast om, hvordan man kan forholde sig til rabat, om det er godt eller skidt, og om hvilke alternativer man kan tænke i for stadig at gøre kunden glad og sikre en højere konvertering.

Hold fokus på problemerne – Produktet er ikke det vigtigste


Af Mikael Rieck

|

23. maj 2022

Hold fokus på problemerne

Som virksomhed kan man let falde i den fælde, at man kommunikerer omkring sit produkt eller serviceydelse i form af features og tekniske specifikationer. Men skal din kommunikation være skarp, så fokuserer du på, hvilke problemer dine produkter løser for kunderne og hvilke følelser, de giver dem. Camilla fra Aboutthebrand er i studiet og kommer med råd til, hvordan du kan skifte din tankegang og kommunikation.

Vær konsekvent omkring dit brand – På tværs af alle platforme


Af Mikael Rieck

|

20. maj 2022

Vær konsekvent omkring dit brand

Endnu engang gæster Camilla Rixen fra Aboutthebrand podcaststudiet og taler denne gang med Mikael om, hvorfor man skal være konsekvent omkring sit brand. Både i forhold til farver og fonte, men også i forhold til, hvordan man vælger at kommunikere på skrift og i tale. Lyt med og få gode råd med på vejen til, hvordan du kan styrke dit eget brand.

Halvautomatisk indhold – til (affiliate) webshops


Af Mikael Rieck

|

19. maj 2022

Halvautomatisk indhold

En af de store udfordringer, når man driver en affiliate webshop eller en almindelige webshop, er, at der skal skrives gode tekster til alle ens produkter. Jo flere produkter, desto større en udfordring. For affiliates er udfordringen endnu større, da de ikke kender produkterne i samme omfang, som annoncøren gør. Heldigvis findes der nogle tools, der kan hjælpe med opgaven, og det er et af den slags tools og hele udfordringen, som Anders og Mikael vender i dagens podcast.

Find din virksomheds kerne – Hvorfor og hvordan du gør


Af Mikael Rieck

|

18. maj 2022

Find din virksomheds kerne

I dagens podcast har Mikael inviteret Camilla Rixen fra Aboutthebrand i studiet til en dialog om at finde sin virksomheds kerne, og hvorfor det er så super vigtigt, når man skal kommunikere til sine kunder. I episoden hører du også om, hvordan du kan finde frem til din kerne, hvis den ikke lige står klar for dig.

Ting at tjekke når EPC’en falder – Find nålen i høstakken


Af Mikael Rieck

|

17. maj 2022

Ting at tjekke når EPC'en falder

EPC (Earnings Per Click) er et nøgletal, der fortæller lidt om, hvor profitabel en annoncørs affiliateprogram kan være. Derfor er det vigtigt at holde øje med dette tal og blive klogere på, hvorfor det udvikler sig opad- eller nedadgående. Anders og Mikael giver deres input til, hvor man kan lede, og hvordan man kan spotte eventuelle udfordringer, så de kan blive rettet.

Reagan og hans egern – Om medarbejdere og chefer


Af Mikael Rieck

|

16. maj 2022

Reagan og hans egern

Hvad skal man forvente af sine medarbejdere som chef, og hvad skal man forvente af sin chef, når man er medarbejder? Dagens podcast handler om, hvem der skal stille spørgsmål, og hvem der skal komme med svarene. Baseret på en historie om Reagan og et egern taler Anders og Mikael om, hvorfor det bør være medarbejderen, der kommer med svarene på chefens spørgsmål og ikke omvendt.

Upload af tekster – Hvordan gøres det mere effektivt


Af Mikael Rieck

|

13. maj 2022

Upload af tekster

En af udfordringerne ved at skalere en content affiliate forretning er produktion af artikler, men også i høj grad upload og formatering af artikler. Det er emnet for dagens podcast og er baseret på praktiske erfaringer fra medlemmerne på Marketers forum.

Direkte på eller hygge først – En dialog omkring kommunikation


Af Mikael Rieck

|

12. maj 2022

Direkte på eller hygge først

Dagens podcast udspringer af en konkret situation, hvor kommunikation gik skævt. Med Anders som lead bliver der talt om, hvordan man i en dialog med fordel kan varme samtalen lidt op ved at hyggesnakke om løst og fast.

“Must Have” affiliate tools – Til begynderen


Af Mikael Rieck

|

11. maj 2022

"Must Have" affiliate tools

På baggrund af en tråd i forummet på Marketers.dk, så taler Anders og Mikael i dag om, hvilke værktøjer der giver mening at anskaffe sig som nybegynder indenfor affiliate marketing. Der bliver talt om både tools og kurser, der koster noget, men også om, hvor mange gratis muligheder man har adgang til.

Checkliste: Opstart af affiliateprogram – Del 2


Af Mikael Rieck

|

10. maj 2022

Checkliste: Opstart af affiliateprogram

Dagens podcast er anden del af en checkliste på 10 punkter til at starte et succesfuldt affiliateprogram. Har du ikke hørt del 1, så kan du finde det her: https://marketers.dk/blog/mm936/ – Mikael kommer blandt andet omkring opsætning af “regler”, brug af bannere og andre kreativer, samt hvorfor det er vigtigt ikke at sætte sit affiliateprogram på autopilot.

Hjemmearbejde for pensionister – Del din viden og dine anbefalinger


Af Mikael Rieck

|

9. maj 2022

Hjemmearbejde for pensionister

Folkepensionen rækker ikke langt, og derfor er affiliate marketing en unik mulighed for at supplere indkomsten baseret på den viden, man allerede ligger inde med. Anders og Mikael vender i dag muligheden for at komme i gang med affiliate, hvis man er pensionist og tør kaste sig ud i et nyt eventyr.

Tier 2 Linkbuilding – En (måske) overset disciplin


Af Mikael Rieck

|

6. maj 2022

Tier 2 Linkbuilding

I dag er Tier 2 linkbuilding noget som primært bliver praktiseret af folk i meget konkurrenceprægede nicher (lån, casino mv.) og af enkelte affiliates. Men hvad er Tier 2 linkbuilding i det hele taget, og hvordan finder man ud af, om det giver mening at benytte? Det er nogle af de emner, som Mikael taler med Christoffer Thorsager fra Partnertekst om i dagens episode.

Checkliste: Opstart af affiliateprogram – Del 1


Af Mikael Rieck

|

5. maj 2022

Checkliste: Opstart af affiliateprogram

Det lyder nemt at starte et succesfuldt affiliateprogram, men der er mange vigtige elementer at undersøge og tage stilling til. Mikael har samlet en liste med 10 punkter, som du skal igennem som annoncør. Dagens episode inkluderer de første 5, som blandt andet handler om at finde lækager, undersøge konkurrenter og vælge platform.

Dyre cremer, høje provisioner – Fokus på topprodukter som affilate


Af Mikael Rieck

|

4. maj 2022

Dyre cremer, høje provisioner

Som affiliate kan du vælge at sælge produkter i mange prisklasser. Du kan vælge de billige produkter, middel produkter og de dyre produkter. I dag taler Anders og Mikael om de dyre produkter, og hvorfor det nogle gange giver mening at sælge dyre produkter og andre gange ikke gør. Fremgangsmåden er i hvert fald forskellig.

Bedste tip du har fået – En perlerække af guldkorn


Af Mikael Rieck

|

3. maj 2022

Bedste tip du har fået

Podcastet er i dag lidt anderledes end normalt. Formatet er stadig 10 minutter, men emnet er gode råd og tricks fra et hav af forskellige mennesker og om meget forskellige områder. Det er alt fra forretning til brusebad. Lys med og se, om ikke der er et par tips, der kan gøre din hverdag lidt nemmere.

Flere links fra samme domæne – Giver det ekstra værdi?


Af Mikael Rieck

|

2. maj 2022

Flere links fra samme domæne

Mikael har inviteret Christoffer Thorsager fra Partnertekst i studiet til en snak om køb af flere links fra det samme domæne, og hvorfor det kan give rigtig god mening. Mange jagter links fra nye domæner, og det er der helt sikkert også god værdi i. Mange overser dog værdien af at få nye links fra de samme domæner, og det er en skam. Lyt med og hør, hvorfor du måske bør få flere links fra samme sted.