Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Linksalg eller affiliate først – Begge dele giver mening


Af Mikael Rieck

|

29. juli 2021

Linksalg eller affiliate først

Baseret på en dialog Anders har haft med en affiliate, så er der ting i affiliateverdenen, der er begyndt at ændre sig. Salg af links er blevet en væsentlig indtægtskilde for mange og giver et super godt skub til mange affiliatesider, som i starten af deres levetid ofte ikke tjener ret mange penge.

Skab dine egne GIFs – og styrk dit brand


Af Mikael Rieck

|

28. juli 2021

Skab dine egne GIFs

Mikael er faldet over en Twitter tråd om at lave sine egne GIF’er, og Anders har nu besluttet sig for at gøre ham berømt. Lyt med til dagens episode om, hvorfor personlige GIF’er kan give mening at lave, og hvorfor det ikke behøver at tage ret lang tid.

Affiliate linkdomæner – Sådan kan du lave og bruge dem


Af Mikael Rieck

|

27. juli 2021

Affiliate linkdomæner

En ting, som har været brugt rigtig meget i USA (og stadig bliver det), er “affiliate linkdomæner”. Anders og Mikael taler i dag om, hvordan man ved hjælp af korte domæner (eller brug af sub-domæner) kan gøre sine affiliate links lettere at huske og giver mulighed for at kunne kommunikere dem på langt flere platforme (tænk audio mv.).

Brug USP’er i din forretning – (inkl. gode eksempler)


Af Mikael Rieck

|

26. juli 2021

Brug USP'er i din forretning

USP’er er vigtige at have, men bruges alt for lidt. i dagens episode tager Anders og Mikael udgangspunkt i en artikel fra CXL.com om de 3 vigtige elementer, når man skal lave en god USP, og kommer blandt andet også ind på flere eksempler, hvor virksomheder har formået at skabe sig nogle rigtig gode USP’er.

At holde ferie som selvstændig – Sådan gør vi det


Af Mikael Rieck

|

23. juli 2021

At holde ferie som selvstændig

Det er skønt at holde ferie, og der er mange holdninger til, hvordan man bør forholde sig i forhold til ferie vs. arbejde. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvordan de selv gør, og hvorfor de har valgt at gøre det på denne måde. Lyt med og bliv inspireret, forarget eller bekræftet i hvordan en online iværksætter kan holde ferie.

Linkbuilding via gaver – (opfølgning på cc billeder)


Af Mikael Rieck

|

22. juli 2021

Linkbuilding via gaver

Linkbuilding er stadig en vigtig øvelse, og hvis du ikke ønsker kun at købe links direkte, så indeholder dagens episode en masse idéer til, hvordan du kan få nye links ved hjælp af forskellige typer “gaver”. Anders og Mikael deler forskellige idéer og personlige erfaringer.

Affiliate for marketingbureauer – En overset mulighed


Af Mikael Rieck

|

21. juli 2021

Affiliate for marketingbureauer

I dagens podcast taler Anders og Mikael specifikt om marketingbureauer, men konceptet kan fint kopieres til en masse andre typer forretninger. Lyt med og hør, hvordan du via smarte strategiske affiliate samarbejder kan få løbende kundehenvendelser. Idéen er ikke uden udfordringer, og den del kommer Anders og Mikael også ind på i optagelsen.

Affiliate tendenser i 2021 – En update


Af Mikael Rieck

|

20. juli 2021

Affiliate tendenser i 2021

Marketers Morgen podcastet handler meget ofte om affiliate marketing, og derfor taler Anders og Mikael om status for markedet lige nu. De kommer blandt andet omkring de forskellige typer affiliates, der findes derude, og hvordan rigtig mange annoncører begynder at få øjnene op for flere typer samarbejdspartnere.

Linkbuilding med CC billeder – Effektivt i +10 år


Af Mikael Rieck

|

19. juli 2021

Linkbuilding med CC billeder

Nogle gange så handler det om at finde de ting, der virker i linkbuilding, og så blot blive ved at gentage processen for maksimal effekt. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvordan man ved hjælp af Creative Commons billeder kan skaffe sig selv links på autopilot samt ved at lave standardiseret overvågning og outreach. I værste fald kan man ende med at tjene penge på det, hvis man ikke får et link ud af det.

Apples Mail Privacy Protection – Det betyder det for dine e-mails


Af Mikael Rieck

|

16. juli 2021

Apples Mail Privacy Protection

I løbet af efteråret 2021 kommer Apple til at rulle iOS15 ud, og det kommer til at have en stor betydning for alle, der arbejder aktivt med email-marketing. Lyt med til dagens episode, hvor Mikael har inviteret Casper Ackermann i studiet til en snak baseret på hans glimrende artikel omkring denne kommende ændring: https://ackermann.dk/artikler/apples-mail-privacy-protection-sadan-kommer-det-til-at-pavirke-din-e-mailmarketing – Fremtiden ser ikke helt sort ud endnu, men det er vigtigt, at du holder dig opdateret, da vi ikke ved, hvad der venter lige om hjørnet.

Dagpenge eller dårligt job – efter endt uddannelse


Af Mikael Rieck

|

15. juli 2021

Dagpenge eller dårligt job

Dagens podcast handler om et emne som regelmæssigt bliver debatteret på diverse sociale medier. Anders (og Mikael) kommer med deres syn på, hvordan man som nyuddannet kan vælge at vente på, at “det rigtige” job dukker op, eller man kan gå ud aktivt og forsøge at arbejde sig ind i den rigtige virksomhed og skabe sig et netværk.

Værdi af en kundehenvendelse – Leadbaseret affiliate marketing


Af Mikael Rieck

|

14. juli 2021

Værdi af en kundehenvendelse

Rigtig mange B2B virksomheder arbejder med leads, men meget få B2C virksomheder har fået øjnene op for denne del af affiliate marketing. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvilke virksomheder der med fordel kan kigge ind i leadbaseret affiliate marketing, og hvordan man bør kigge på tallene i forhold til at fastsætte sine kommissioner.

Affiliatetracking introduktion – Forstå hvordan tracking virker


Af Mikael Rieck

|

13. juli 2021

Affiliatetracking introduktion

Når det kommer til affiliate marketing, så er tracking noget af det allervigtigste. Hvis ikke trackingen fungerer korrekt, så bliver affiliates ikke aflønnet korrekt, og annoncører betaler enten for meget eller for lidt. Anders og Mikael taler i dag derfor om helt basal tracking, hvordan det fungerer, og hvorfor det er noget, man som både affiliate og annoncør bør have en forståelse for.

Køb billigt og sælg dyrt – Det behøver ikke være svært


Af Mikael Rieck

|

12. juli 2021

Køb billigt og sælg dyrt

Et af Anders’ og Mikaels favoritemner handler om købmandskab. Nemlig det at købe billigt og sælge dyrt. Baseret på en spændende Twitter tråd taler Anders og Mikael i dag om, hvordan man via Alibaba og en række andre smarte services samtidig kan skabe sig et brand og skalere forretningen relativt nemt og billigt.

Vindere og tabere – Google juni 2021 Core Update


Af Mikael Rieck

|

9. juli 2021

Vindere og tabere

I de første uger af juni rullede Google endnu en Broad Core Update ud. En opdate som ikke er relateret til deres kommende Page Experience Update. Baseret på en stor analyse (Sistrix data) taler Anders og Mikael om vinderne og taberne i SERP’en. Heldigvis ser det ikke ud til, at affiliates går dårligere tider i møde. Nok tværtimod (hvis man har god kvalitet).

Sådan skriver man en “Hvordan Guide”


Af Mikael Rieck

|

8. juli 2021

Sådan skriver man en "hvordan" guide

Google er stedet man besøger, når man har et spørgsmål, man ønsker at få besvaret. Det gælder især HV-spørgsmål, og derfor handler dagens podcast om, hvordan man optimalt kan strukturere en “how to guide” for at give værdi til læseren og fastholde læseren hele vejen igennem. Anders og Mikael taler om en 4 steps proces + hvorfor videoer ofte også vil kunne give mening at benytte.

Feed optimering for annoncører – Vigtigere end nogensinde


Af Mikael Rieck

|

7. juli 2021

Feed optimering for annoncører

Hvis man som webkøbmand arbejder med betalt annoncering eller affiliates, så er det bydende nødvendigt, at man arbejder med produktdata og leverer et så optimalt produktfeed som muligt. Det kan været et hårdt og tungt stykke arbejde, der skal udføres, men er man først opdateret, så er vedligeholdelsen ikke så krævende, og gevinsterne hele vejen rundt er store. Så der er ingen undskyldning for ikke at komme i gang.

Hvor aggressiv skal man være – med sin CTA (som affiliate)?


Af Mikael Rieck

|

6. juli 2021

Hvor aggressiv skal man være

Når man arbejder som content affiliate, så afhænger succesen af trafikken til siden, opvarmning af læseren og hvor god man er til at få læseren til at klikke på en knap eller et link. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvor aggressiv man kan/bør være som affiliate i håbet om at maksimere indtægten, men uden at skade brugeroplevelsen i processen.

4 ekstra hacks til Pro Affiliates – Elementer der bør få fokus


Af Mikael Rieck

|

5. juli 2021

4 ekstra hacks til Pro Affiliates

I podcast episode 712 taler Anders og Mikael om 4 hacks, som Pro Affiliates kan gøre brug af. I dagens episode kommer der yderligere 4 hacks, som kan gøre en stor forskel for affiliateforretningen. De taler blandt andet om evnen til at “sælge forhandleren” og ikke mindst, hvorfor content affiliates skal til at bruge produkt feeds langt mere aktivt, end det er tilfældet i dag.

Eksempler på gode outreach e-mails – 3 specifikke metoder


Af Mikael Rieck

|

2. juli 2021

Eksempler på gode outreach e-mails

En af de vigtigste ting, når man arbejder med outreach, er, at modtageren både læser og ønsker at svare tilbage på din henvendelse. I dagens episode taler Anders og Mikael om tre specifikke cases, som Brian Dean har modtaget, og om hvorfor hver af de 3 e-mails har fungeret så godt. Efter denne episode er du måske motiveret til selv at prøve et par teknikker af.