Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Hvordan ranker Google nyt indhold? – En avanceret splittest


Af Mikael Rieck

|

24. november 2020

Hvordan ranker Google nyt indhold?

Hvis du nogensinde har lanceret et nyt website eller når du udgiver nyt indhold på et eksisterende website, så vil du også opleve at indholdet danser frem og tilbage i rankings. Men hvorfor gør det sådan og hvordan skal man forholde sig til det? Det er emnet i dagens podcast hvor Anders og Mikael også deler personlige erfaringer fra egne projekter, samt forsøger at pege på de vigtigste elementer i forhold til at ende på en god placering.

Find og optimér dit indhold – Når det ikke performer optimalt


Af Mikael Rieck

|

23. november 2020

Find og optimér dit indhold

Meget ofte så opnår det indhold, der er skrevet på blogs, affiliatesider mv. ikke sit fulde potentiale, og det kan der være flere grunde til. En analyse har vist, at over 90% af ALT indhold aldrig får nogen form for organisk trafik fra Google. I dagens episode taler Anders og Mikael derfor om, hvordan du finder ud af, hvilket indhold der ikke lever op til sit potentiale, samt hvad du kan gøre for at komme problemet til livs.

Hvad 4 TV-serier har lært – Anders om at drive forretning


Af Mikael Rieck

|

20. november 2020

Hvad 4 TV-serier har lært

Det er ikke sjældent, at der bliver talt negativt om at se fjernsyn og serier, når man er iværksætter og i gang med at bygge noget op. I dagens podcast kan du dog høre, hvordan Anders har formået at tage god lærdom med sig fra 4 meget populære serier, og hvordan du selv kan forsøge at hente god viden, når du slapper af foran TVet.

SEO Tools – Er tallene korrekte? – Analyse af de mest populære tools


Af Mikael Rieck

|

19. november 2020

SEO Tools - Er tallene korrekte?

Hvis man arbejder med SEO og har kunder eller chefer, så kan de normale SEO tools godt give lidt forklaringsproblemer. Det er nemlig meget forskelligt, hvad de enkelte tools viser af data. I dagens podcast taler Anders og Mikael om en analyse, som Search Engine Land har lavet, og om hvilke tools der umiddelbart ser ud til at ramme mest korrekt i 3 forskellige SEO discipliner.

Affiliate Keyword Research – via Ahrefs SEO tool


Af Mikael Rieck

|

18. november 2020

Affiliate Keyword Research

En af de fejl, som rigtig mange affiliates begår, er at måldrette deres sider efter søgeord, som har lav konkurrence og fornuftige mængder trafik, men som slet ikke egner sig til at blive brugt til affiliateformål. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvorfor det er vigtigt at gå efter de rigtige søgeord og derigennem hæve sin chance for at kunne tjene affiliate kommission på den trafik, man trækker til sitet.

Det evige affiliate spørgsmål – Ét stort eller flere små sites


Af Mikael Rieck

|

17. november 2020

Det evige affiliate spørgsmål

Podcastet i dag er en lille battle mellem Anders, som tager partiet for “store sider”, og Mikael som tager partiet for “små sider”. Skal du bygge et stort affiliate site med alle de fordele og ulemper, som det medfører, eller skal du gå efter at lave flere små sites med alle de fordele og ulemper, som det indebærer. Lyt med og hør det hele i dagens episode og bliv (måske) klogere på, hvilken retning du skal gå i.

De 8 ord til mere salg – Brug dem og sælg meget mere


Af Mikael Rieck

|

16. november 2020

De 8 ord til mere salg

Dagens podcast handler om salgspsykologi, og hvordan vi mennesker ofte træffer beslutninger baseret på vores følelser, mere end ud fra rationelle betragtninger. Emnet kommer – på baggrund af to artikler Mikael har læst – om, hvorfor og hvordan vi som marketing folk bør arbejde mere med følelser for at få folk til at købe vores produkter eller services.

EPC (med affiliate briller) – Et nøgletal der er svært at forstå


Af Mikael Rieck

|

13. november 2020

EPC (med affiliate briller)

For langt de fleste affiliates er EPC (Earnings Per Click) et velkendt begreb, men fakta er, at begrebet ofte bliver brugt til at træffe beslutninger på et forkert grundlag. Anders og Mikael taler i dagens podcast om, hvad EPC er, og hvorfor man ikke bare kan kigge på tallet og tro, at man er ret meget klogere. Afslutningsvis kommer de også ind på 3 ting, du kan gøre som affiliate for at påvirke din EPC i en positiv retning.

Linkbuilding via domænekøb – Redirects vs. normale linkkøb


Af Mikael Rieck

|

12. november 2020

Linkbuilding via domænekøb

Det er ikke så længe siden, at Mikael har hjulpet en kunde med at indkøbe nogle gode links fra nogle relevante danske medier. Prisen var omkring 12.000 kr., og det gav grobund for dagens episode. Kan det betale sig at købe links vs. at købe domæner, og hvis man køber domæner, hvad er det så for nogle tanker, man skal gøre sig.

Brug af virtuelle assistenter i 2020/2021 – Del 2: Priser, udbud og lockdowns


Af Mikael Rieck

|

11. november 2020

Brug af virtuelle assistenter i 2020/2021

Som fortsættelse af gårsdagens podcast taler Anders og Mikael i dag videre omkring virtuelle assistenter, niveauet af kompetencer, priser og hvorfor man ikke kun skal gå efter “billigste pris”, samt hvordan hele Corona situationen har påvirket markedet for virtuelle assistenter.

Brug af virtuelle assistenter i 2020/2021 – Del 1: Eksempler, opgaver og lande


Af Mikael Rieck

|

10. november 2020

Brug af virtuelle assistenter i 2020/2021

I dagens podcast taler Anders og Mikael omkring det at hyre virtuelle assistenter til forskellige typer opgaver og hvorfor en VA’er kan komme fra mange forskellige steder i verden. Der er talent overalt, og ofte billigere end du måske tror. En udfordring kan være at finde en person, der kan “tænke selv”, men ofte ligger udfordringerne et helt andet sted.

Bulk Check Ahrefs Domain Rating – Test +1000 domæner samtidig


Af Mikael Rieck

|

9. november 2020

Bulk Check Ahrefs Domain Rating

Med baggrund i en tråd fra Marketers forum, så handler dagens episode om, hvor og hvorfor nogen kan finde på at ville teste flere tusinde domæner for deres domain rating hos Ahrefs. Episode kommer både omkring, hvilke tools man kan bruge, men også om hvorfor nogen overhovedet finder på at ville teste så mange domæner.

GoDaddy Domæneauktion – Erfaringer fra en mislykket auktion


Af Mikael Rieck

|

6. november 2020

GoDaddy Domæneauktion

Med en portefølje på flere hundrede domæner har Anders alle grunde til at ville sælge ud (hvis prisen er rigtig). I dagens podcast taler Anders og Mikael derfor om en auktion, som Anders har forsøgt på GoDaddy, og hvorfor resultatet desværre ikke var i nærheden af det ønskede. Om ikke andet, så er der læring at hente ved oplevelsen.

Brug Google Trends til SEO – Toolet du ikke ved, at du skal bruge


Af Mikael Rieck

|

5. november 2020

Brug Google Trends til SEO

Google Trends er et gratis værktøj fra Google, som har mange år på bagen. Alligevel bliver det relativt ofte overset, og det er lidt en skam. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvordan du kan bruge Google Trends til SEO, og hvad det er for indsigter, du kan få ved at lege rundt med de forskellige filtre, som værktøjet tilbyder.

Brug cases på SoMe – 2 metoder til ekstra eksponering


Af Mikael Rieck

|

4. november 2020

Brug cases på SoMe

I dag handler Marketers Morgen om et opslag Anders har lavet på LinkedIn omkring en specifik case. Hvilke tanker, der ligger bag opslaget, og hvorfor metoden kan være med til at skaffe ekstra eksponeringer. Hør derudover, hvordan en viral strategi kan være hurtigere at lave, end hvis du følger en mere uddannende strategi.

Affiliate-efterretninger ultimo 2020 – Udviklingen i nicher og kanaler


Af Mikael Rieck

|

3. november 2020

Affiliate-efterretninger ultimo 2020

Der sker hele tiden nye ting i affiliateverdenen og dagens podcast handler om, hvad Anders og Mikael oplever “derude”. Både på annoncørsiden og på affiliatesiden. Afsluttende kommer de også ind på, hvordan de tekniske elementer også er i en spændende udvikling.

Vækst 60-80% i 2021 – Med den rette e-commerce strategi


Af Mikael Rieck

|

2. november 2020

Vækst 60-80% i 2021

Marketers Morgen handler i dag om en konkret situation, som Mikael har været i, hvor han sammen med en e-commerce virksomhed har skulle lave en vækststrategi for 2021. I dagens episode hører du om en masse forskellige områder og tiltag, som kan hjælpe til at vækste din forretning i det kommende år.

Ødelægger én affiliate din EPC? – Hør, hvordan du bør gribe det an


Af Mikael Rieck

|

30. oktober 2020

Ødelægger én affiliate din EPC?

I dagens episode af Marketers Morgen har Mikael en konkret problemstilling, som han arbejder med, og Anders kommer med værdifulde input til, hvordan en sådan situation bør gribes an. Udfordringen er, at én affiliate har sendt en masse trafik til en webshop, men at denne trafik ikke konverterer. Lyt med og lær, hvordan du kan håndtere sådan en situation.

Effekten af Marketers Site Clinics – En case om en 300% vækst på et år


Af Mikael Rieck

|

29. oktober 2020

Effekten af Marketers Site Clinics

For ca. et år siden afholdt Mikael en Site Clinic med et af medlemmerne på Marketers. 12 måneder senere er der optaget endnu et webinar, og væksten er ikke mindre end 300%. Hør hvordan en Site Clinic foregår, og hvorfor det nogle gange kan betale sig at tage massiv action, hvis man får gode idéer præsenteret.

Affiliate Dashboards – Hvad er prisen, og hvilken værdi får du


Af Mikael Rieck

|

28. oktober 2020

Affiliate Dashboards

Endnu engang har medlemmerne på Marketers forum været i gang med en debat omkring affiliate dashboards, og hvad den slags må koste. Derfor taler Anders og Mikael i dag om dashboards for både affiliates og annoncører. Hvad skal den slags indeholde for at skabe mest mulig værdi og derfor kunne kræve en premium pris.