Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Byg hele værdikæden – Bl.a. inspireret af Tesla


Af Mikael Rieck

|

18. oktober 2021

Byg hele værdikæden

Uanset hvilken forretning du driver, så giver det mening at kigge til, hvad flere af de store selskaber gør derude. Ikke, at du kan gøre det samme, men der er mange muligheder for at kopiere dem i mindre målestok. I dagens podcast taler Anders og Mikael bl.a. om Tesla, og hvordan de (smart) æder sig ind på mere og mere af værdikæden og derfor tjener bunker af penge.

Googles Grow My Store – Nu lanceret i Danmark


Af Mikael Rieck

|

15. oktober 2021

Googles Grow My Store

Det gratis værktøj Grow My Store fra Google skal hjælpe SMV virksomheder med at teste og forbedre kundeoplevelsen. Værktøjet giver mulighed for at fĂĄ en skræddersyet rapport, som kan hjælpe dig med at forbedre de punkter, som dine kunder vurderer er vigtige for at handle hos dig. Med i studiet har Mikael Google DK’s kommercielle direktør Carina Gjerløv.

Investering i en forsyningskrise? – Hvad tænker Anders og Mikael


Af Mikael Rieck

|

14. oktober 2021

Investering i en forsyningskrise?

Verden står i en forsyningskrise, hvor fragt er blevet 10 gange så dyrt, og meget kan slet ikke komme frem til forbrugeren. Samtidig kan Kina ikke producere nok strøm. Hvordan påvirker det aktierne, og skal man sælge nu for at købe billigere ind senere? Lyt til hvad Anders og Mikael tænker om netop den situation.

SĂĄdan køber et brand ind – Tjen mest muligt pĂĄ displayannoncer


Af Mikael Rieck

|

13. oktober 2021

Sådan køber et brand ind

Dagens episode hos Marketers Morgen er med Ulrik Kristensen fra StepNetwork. Mikael og Ulrik taler om, hvordan man som hjemmesideejer skal forstå de brands, der køber ind, og hvorfor nichesites og store brede medier bør fokusere forskelligt. Lyt med og hør også, hvorfor affiliate og display ikke udelukker hinanden, og hvorfor mange ikke forstår værdien af at sælge deres pixel.

11 mĂĄder at tjene penge – pĂĄ din hjemmeside


Af Mikael Rieck

|

12. oktober 2021

11 mĂĄder at tjene penge

Rigtig mange hjemmesideejere har en eller to modeller, som de bruger til at tjene penge på deres hjemmeside. Det kan sagtens være en god forretning, men hvad hvis man åbner op for og implementerer endnu flere måder? Lyt med til dagens episode, hvor Anders og Mikael deler 11 forskellige metoder til at tjene penge på din hjemmesidetrafik.

Affiliateuddannelse for annoncører – SĂĄdan lærer du mere om affiliate


Af Mikael Rieck

|

11. oktober 2021

Affiliateuddannelse for annoncører

Hvis man som annoncør ønsker at arbejde seriøst med affiliate marketing, så er der mange ting, man bør bruge tid på at lære. I dagens podcast taler Anders og Mikael om en del af de mange forskellige emner, der bør læres mere om, og også hvor man eventuelt går hen for lettest/hurtigst at få den uddannelse.

Contentstrategi – for en ny webshop


Af Mikael Rieck

|

8. oktober 2021

Contentstrategi

Mikael har i dag inviteret Mark Nissen fra www.havehandel.dk i studiet til en snak omkring contentstrategi for en webshop, og hvordan det har hjulpet dem med at få forretningen til at vokse ganske betydeligt. Driver du webshop, så er det værd at lytte med.

Hvad er Bubble Links? – SĂĄdan pĂĄvirker det featured snippets


Af Mikael Rieck

|

7. oktober 2021

Hvad er Bubble Links?

Tilbage i november 2020 blev de første Bubble Links rullet ud i US, og siden er der sket lidt forskellige ændringer. Hør hvad det er, hvad der er sket, og hvorfor det nok også kommer til Danmark (+Bonus: Hvordan du kan forberede dig på det).

Første mĂĄned som affiliateannoncør – SĂĄdan fĂĄr du en god opstart


Af Mikael Rieck

|

6. oktober 2021

Første måned som affiliateannoncør

Et af de første spørgsmål, man stiller sig selv som annoncør (efter man har sat sit affiliateprogram op), er: Hvad skal jeg så gøre nu? Det spørgsmål besvarer Anders og Mikael i dagens podcast, og der er flere forskellige logiske ting, som bør være de naturlige første skridt.

Affi.io – Ret smart tænkt – Affiliatesøgemaskine


Af Mikael Rieck

|

5. oktober 2021

Affi.io - Ret smart tænkt

Uanset hvilket problem du løser, så er det en god forudsætning for at skabe en forretning. I dag kigger Anders og Mikael på Affi.io, som har lavet en affiliatesøgemaskine. De ser på, hvad der virker godt, hvordan der tjenes penge og hvilke udviklingsmuligheder, der stadig ligger og venter.

Nye momsregler for webshops – Ting du nok ikke ved (men bør vide)


Af Mikael Rieck

|

4. oktober 2021

Nye momsregler for webshops

Når du driver forretning (og i dette tilfælde webshop), så er det vigtigt at følge med i de regler, du er underlagt. I sommeren 2021 kom der nye regler på moms-området, og derfor har Mikael inviteret Kristian Konradsen fra www.zignifikant.dk i studiet til en snak om, hvordan man skal forholde sig ved salg til udlandet.

EMD’er og skalering – Systemer et et must


Af Mikael Rieck

|

1. oktober 2021

EMD'er og skalering

EMD domæner er stadig populære og med den rigtige strategi, så er der mange penge at tjene. Skal man have succes uden at dræbe sig selv tidsmæssigt, så kræver det, at man har opsat diverse systemer og procedurer til at hjælpe sig. Lyt med og hør, hvad eksperterne gør.

Hvordan vælger man sin ROAS? – (som annoncør)


Af Mikael Rieck

|

30. september 2021

Hvordan vælger man sin ROAS?

Anders og Mikael taler ofte om ROAS-begrebet, og for rigtig mange annoncører er det en svær størrelse at blive klog på. I dagens podcast handler det om, hvordan man vælger, hvad en ROAS skal være, og hvor meget man ønsker at nørde rundt i tallene.

Timepriser – Hvordan skal du prissætte dig selv?


Af Mikael Rieck

|

29. september 2021

Timepriser

Uanset om du sælger timer eller sælger projekter, så skal du fastsætte en pris, som kunden skal betale. Hvad kan du tillade dig at kræve, og hvilke elementer spiller ind. Det er dagens dialog mellem Anders og Mikael.

Høj-avance affiliate – Fokus pĂĄ profitprodukter


Af Mikael Rieck

|

28. september 2021

Høj-avance affiliate

Det er meget forskelligt, hvor meget eller hvor lidt en annoncør tjener på sine produkter. Som affiliate er der en stor fordel i at promovere produkter med en høj avance for derigennem at gøre dig fortjent til en højere kommission og dermed indtægt.

Tjen flere penge pĂĄ kunderejsen – som affiliate


Af Mikael Rieck

|

27. september 2021

Tjen flere penge pĂĄ kunderejsen

Som affiliate er man vant til at skaffe trafik, få et klik og så måske et salg. Men hvad hvis der var en metode, der sikrede, at du kunne få den samme kunde til at købe igen og dermed øge CLV? Det kan potentielt få din forretning til at vokse eksponentielt.

Tjen pĂĄ et community – nĂĄr du har f****d up


Af Mikael Rieck

|

24. september 2021

Tjen pĂĄ et community

Marketing er en fantastisk størrelse, og i dag taler Anders og Mikael om, hvordan en dansk politiker har taget OnlyFans konceptet til sig. Hvorfor og hvordan kan du lytte til her. Sælger du modetøj, så er der en ekstra idé.

Udregning af provision via ROAS – Konkret eksempel med overraskelse


Af Mikael Rieck

|

23. september 2021

Udregning af provision via ROAS

I dagens episode vender Anders og Mikael igen tilbage til en snak omkring beregninger af ROAS, og hvorfor det er så vigtigt, når man som annoncør arbejder med affiliates. Anders har taget et helt konkret eksempel med for at kaste lys over, hvilke faktorer, der spiller ind, og hvordan man skal lave sin beregning, når man sammenligner på tværs af marketingkanaler.

Hvordan RobinHood (og andre) – tjener kassen pĂĄ dig


Af Mikael Rieck

|

22. september 2021

Hvordan RobinHood (og andre)

Over de seneste år er det blevet populært at give befolkningen mulighed for lettere at komme til at investere i blandt andet aktier. Robinhood er meget populær på den front, men når noget er gratis, så er du produktet. Emnet i dag er, hvordan Robinhood tjener sine penge, og hvordan SEC muligvis kigger på at spænde ben for deres forretningsmodel.

Status pĂĄ danske mediers – affiliate marketing


Af Mikael Rieck

|

21. september 2021

Status pĂĄ danske mediers affiliate marketing

I Danmark er vi stadig langt bagefter USA og mĂĄden, som medierne i USA har formĂĄet at tage affiliate marketing til sig. I dagens podcast taler Anders og Mikael om en status for danske medier og deres affiliate marketing tiltag. Det overraskende er mĂĄske, hvordan det er nogle af de lidt mindre danske medier, der har formĂĄet at tilpasse sig hurtigst.