Marketers Morgen Podcast
Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.
Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.
At blive eller hyre en ekstern CMO bliver mere og mere udbredt. Hvorfor og giver det overhovedet mening? Det er dagens spørgsmål, som Anders og Mikael dykker ned i.
Det siges, at der ikke findes dumme spørgsmål (det gør der). Anders og Mikael taler i dag om dumme svar, og hvordan man kan svare bedre og mere effektivt i mange forskellige situationer. Input baseres på egne erfaringer fra forskellige organisationer.
Man kan lære meget af at kigge på andre webshops. Anders og Mikael taler i dag om Wish, Temu og Shein og har samlet en række ideer, som de fleste webshops kan implementere og have gavn af.
.
Rigtig mange annoncører har ikke fuldt indblik i, hvad der sker på deres affiliateprogrammer. Ofte giver et audit nogle ubehagelige overraskelser. Lyt med og få nogle input, så du ikke begår samme fejl
Når det gælder AI, er det svært at forudsige Google. Først var det skidt. Så var det godt. I dag har Anders Thomas Rosenstand på linjen fra Florida, og Thomas kommer med sine bud på, hvordan du bedst anvender AI i din SEO på en fremtidssikker måde.
I denne episode fortæller Thomas Rosenstand om en overset mulighed indenfor SEO. Det handler om blondiner eller brunetter – eller rettere om sammenlignende sider (2 brands, 2 modeller, 2 kategorier osv.). Spændende SEO-mulighed med lav konkurrence.
Anders har Thomas Rosenstand i studiet til en snak om Googles Helpful Content Update. Hvad handler opdateringen om, og hvorfor er det ikke kun sidens indhold, du skal fokusere på at ændre.
Dagens emne handler om affiliatenetværk, og hvordan de tjener deres penge. Der er fordele og ulemper ved både Override og Revenue modellen, men i bund og grund havner de nok cirka samme sted.
6 år flyver hurtigt afsted, og når man kigger tilbage, så kan der alligevel være sket rigtig mange ting. Det store spørgsmål som Anders og Mikael vender i dag er, om det der er sket er nok, er det godt, og ikke mindst om man er tilfreds med der, hvor man er nået til.
Anders og Mikael debatterer, hvorvidt man bør melde ud, at man bruger AI. Skal chefen vide det? Skal kollegaerne videre det? Skal lærerne vide det? Der er fordele og ulemper i begge dele, så svaret er ikke entydigt.
I denne episode spår Anders og Mikael igen om fremtiden, og denne gang med lidt større overbevisning. Affiliate marketing bliver ikke som i gamle dage, og skal man have succes, så skal der tænkes anderledes og mere kreativt.
Anders har reddet en bekendt fra at købe et dårligt produkt og har samtidig kigget ind i deres marketing. Dagens episode handler om, hvordan selv dårlige produkter, der bliver markedsført godt, kan sælge. Tænk hvis gode produkter blev markedsført på samme måde.
I dag kigger Anders og Mikael i krystalkuglen i forhold til 2024, og hvor AI vil bevæge sig hen, hvilken effekt det vil have på os alle sammen, og hvorvidt det er godt eller skidt. Lyt med og vurdér om du er enig.
Et spansk mediehus har skabt AITANA, og de er langt fra de eneste. Anders og Mikael taler om AI influencers, og hvorfor mennesker snart ikke kan være med. De kommer også omkring, hvordan affiliates kan udnytte den nye teknologi og tjene gode penge på det.
Anders er en ivrig læser af Berlingske, men er ikke fan af den nuværende forretningsmodel. Derfor taler han med Mikael om en alternativ plan, som måske kan tage mediehuset i en helt nyt retning
Videnskaben har taget kæmpe spring fremad med hjælp fra AI. Alt fra kemiske forbindelser til CRISPR systemer indgår i dagens podcast. Der er utallige forretningsmuligheder i det, men hvordan man kommer dertil er til debat.
I dagens episode har Anders haft sin bil til mekanikeren, og det er et af de steder, hvor AI muligvis ikke kan overtage jobbet. Mikael er ikke enig og ser i stedet området for “de varme hænder” som værende mindre AI påvirkede.
Mikael udfører en del affiliate audits, og dagens emne handler derfor om de elementer, du som annoncør skal kigge på for at skabe et godt fundament for dit affiliateprogram. Der er fem elementer, to ekstra ting og en helt overordnet marketingbetragtning.
Det hele startede med Den Store Bagedyst og endte i en masse AI tanker. Anders og Mikael vender mulighederne for at opbygge sociale profiler i udvalgte nicher og gøre det så tæt på 100% automatiseret som muligt. De er begge enige om, at det muligvis ikke er noget, der gør verden til et bedre sted.
Selvom der er mange år til endnu, så tænker Anders tanker om pensionsopsparing, og hvordan den slags kan bygge os. I dagens episode kommer Anders og Mikael omkring AirBnB, typer af boliger, hvordan man kan starte og også lidt om udvidelser på sigt.