Marketers Morgen Podcast
Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.
Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.
Når annoncører og affiliates arbejder sammen, så er det vigtigt, at data flyder og bliver brugt på den rigtige måde. Hvis priserne ikke stemmer, så har det en negativ effekt på konverteringsraten. Uanset om prisen er for høj eller for lav. Problemerne bunder næsten altid i noget teknisk, og det er vigtigt, at både affiliates og annoncører er meget opmærksomme på denne problematik.
Dagens podcast handler om situationen, hvor man som ecommerce virksomhed har fået lagt lidt for mange æg i den samme kurv. Skal man tømme ud af kurven eller prøve at bygge nye kurve? Det emne kommer Anders og Mikael med nogle gode råd omkring i dette podcast.
Uanset om man gerne vil starte med affiliate fra bunden, eller man allerede er i gang og tjener millioner, så kan man få brug for hjælp. Men hvor skal man gå hen og lede efter den hjælp, og hvordan spiller ens niveau ind? Det er emnet for dagens podcast, hvor Anders og Mikael kommer med indspark til, hvor man kan hente den hjælp, man leder efter.
Rigtig mange Content Affiliates arbejder med søgeord, der indeholder enten “bedste” eller “billigste”. Det er der ikke noget galt med, og det konverterer ofte super godt. Det er dog vigtigt hele tiden at have købsintentionen med i betragtningen, når man målretter sit indhold.
Det er ikke unormalt at omtale “affiliate markedsføring” som “en kanal”. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvorfor det IKKE er en kanal, men derimod et område, der favner meget bredt. Hvis ikke man ser, at affiliate er mange ting, så bliver analysearbejdet meget hurtigt svært og konklusionerne forkerte.
Hvordan styrer man effektivt sin tid og når det hele. Anders interviewer i dag Mikael om, hvordan han når “det hele”, og hvilke værktøjer han bruger for at styre sin tid og huske de ting, der skal huskes. Meget af det er relativt lavpraktisk og analogt.
Rigtig mange danske virksomheder vil gerne udvide til Sverige og dermed også tage deres affiliate forretning med over sundet. Men gamet i Sverige er en del anderledes end i Danmark, og det er vigtigt at forholde sig til. Ting, der ikke virker særlig godt, kan virke fantastisk i Sverige (og omvendt).
Efter en tid med eksplosiv vækst hos mange webshops, så står flere nu overfor en dalende efterspørgsel. Anders og Mikael taler i dagens episode om +8 forskellige ting, man som ejer bør kigge ind i for at tilpasse sig den nye situation. Det er ikke dem alle, der er lige behagelige at konfronteres med.
For mange nystartede virksomheder kan det være svært at sikre sig den indledende funding uden samtidig at afgive ejerskab af virksomheden. I dagens podcast taler Anders og Mikael omkring en ny mulighed, som både giver mening for opstartsvirksomheder, investorer, affiliates og andre, der ønsker at sælge noget online. Det er dog stadig i et MEGET tidligt stadie.
Et helt normalt spørgsmål blandt mange webshopsejere er: Er affiliate marketing noget for min forretning. I dagens podcast gennemgår Anders og Mikael en række forskellige faktorer, der alle sammen spiller ind på effekten af et affiliateprogram. Desto flere faktorer, der er styr på, desto større er potentialet.
Dagens podcast bevæger sig igen ind i Web 3 universet og denne gang med marketingbrillerne på. Anders og Mikael taler cutting edge marketing, og hvor der potentielt kan købes relativt meget opmærksomhed for ganske små penge.
Emnet for i dag handler om at skabe sig en profitabel arbitrage forretning, som kan skaleres til noget rigtig stort. Episoden i dag er også en solo episode med Mikael og dykker ind i både Google Shopping affiliates, media buyers, surveys og crypto. Dertil kommer han omkring vigtigheden af mersalg, leads og gode funnels.
I dag får du et solo podcast med Mikael og historien om, hvordan en affiliate tjente $10 millioner i sit første år ved at udnytte super billig og ikke kommerciel trafik. Historien kan måske åbne op for nogle idéer hos dig til, hvordan du bedre kan udnytte store mængder trafik, som i dag virker svære at tjene penge på. Ofte handler det om vinklen og måden, man angriber det på. Knækker man først nødden, så bliver det rigtig interessant.
Der er rigtig mange råd på nettet, og det er ikke alt, der er værd at lytte til. I dagens episode kigger Anders og Mikael på en række råd, som bliver givet i bedste mening, men hvor de ikke nødvendigvis er enige med afsenderen eller med hinanden.
For den kreative affiliate, der gerne vil have lidt mere indblik i, hvordan forretningen klarer sig, så er mulighederne mange. Ved at bruge API’er eller UID (gennem Partner-ads), så kan du få indsigt i, hvad der virker og ikke virker samt begynde at servere mere målrettet indhold til de besøgende på dit site.
Tilbage i 1994 voksede internettet med 2300% om året og Jeff Bezos startede Amazon. I dagens podcast kigger Anders og Mikael på data, og hvad det evt. siger om mulighederne i fremtiden. Data spænder vidt. Fra gen-mapping til for lidt søvn.
Hvis du skal blive en bedre affiliate og tjene flere penge, så giver det mening at kigge på dem, som allerede ligger et niveau eller to højere end dig. I dages podcast taler Anders og Mikael om 3 udvalgte eksempler på affiliatesider i forskellige nicher, der virkelig har gjort det godt.
B2B virksomheder er ved at få øjene op for affiliate marketing og se de mange muligheder, der findes. Dagens episode handler om, hvad B2B affiliate marketing er, hvordan man kan anskue det og ikke mindst noget omkring det tekniske setup.
Superbowl og Coinbase har fået QR koder ind på banen igen. Men det der er faktisk også mange andre spændende måder at bruge QR koder på. Udviklingen i smartphone har hjulpet på udbredelsen og fremtiden ser spændende ud.
Når du overvejer at starte et program op eller forbedre dit eksisterende program, så er en analyse af konkurrenterne og konkurrencesituationen et vigtigt element. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvilke punkter man som annoncør bør gå igennem for at skabe sig et godt overblik.