Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Små optimeringstweaks – Som alle kan (og bør) lave


Af Mikael Rieck

|

18. juni 2021

Små optimeringstweaks

Nogle gange kan selv små ting have en enorm betydning, specielt når man ser på det over tid. I dagens podcast taler Anders og Mikael om en række små tweaks og optimeringer, som alle websites kan arbejde med, hvor afkastet vil være rigtig godt i forhold til den tid, som skal bruges.

Hvilke affiliates vil annoncører have – Runde 2 – Interview


Af Mikael Rieck

|

17. juni 2021

Hvilke affiliates vil annoncører have

Som en opfølgning på podcasten omkring Skrammel Affiliate, så taler Anders og Mikael i dag om, hvad annoncørerne helst vil have, når det kommer til affiliates. Skal det være de eksklusive få, skal det være de store, eller giver det også mening at arbejde sammen med en masse små? Og hvordan vurderer de kvalitet i forhold til mængden af salg der skaffes? Lyt med til dagens episode og hør mere.

Affiliates bygger IKKE din forretning – (hvis ikke forretningen kan selv)


Af Mikael Rieck

|

16. juni 2021

Affiliates bygger IKKE din forretning

Når man som annoncør (webshop) arbejder med affiliates, så er det vigtigt at forstå dynamikkerne, og hvordan trafik og omsætning kan bevæge sig op, ned og sidelæns. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvorfor affiliate marketing sjældent kan stå alene, og hvorfor det ofte veksler i takt med alle andre marketingkanaler også.

Data og trends – direkte fra Google selv – Interview med Carina Gjerløv


Af Mikael Rieck

|

15. juni 2021

Data og trends - direkte fra Google selv

Pandemien har vendt op og ned på forbrugsmønstre og online handel er boomet. I dagens podcast har Mikael inviteret Carina Gjerløv, som er en del af Googles danske ledelse, i studiet til en dialog om brands og deres online strategier. Baseret på omfattende datastudier har Google fundet 6 elementer, som kan gøre en stor forskel for brands, der ønsker at vækste på deres digitale kanaler.

En vild sploglink-case (dansk) – Hvad kan vi lære


Af Mikael Rieck

|

14. juni 2021

En vild sploglink-case (dansk)

I forummet på Marketers.dk har der været en tråd omkring et vildt eksempel på en dansk webshop (i en konkurrencepræget niche), der ved massiv brug af sploglinks har formået at skaffe sig en masse organisk trafik og har formået af fastholde sine placeringer over årene. Dagens episode handler både om den pågældende case, men også i høj grad om, hvordan og hvorvidt det overhovedet giver mening selv at benytte den slags metoder.

E-mail marketing – Opråb! – Er meget undervurderet


Af Mikael Rieck

|

11. juni 2021

E-mail marketing - Opråb!

Der har været talt om e-mail marketing mange gange før i Marketers Morgen, og det bliver nok heller ikke sidste gang. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvorfor e-mail marketing er en fantastisk markedsføringskanal, men også hvordan rigtig mange slet ikke giver den nok opmærksomhed og kærlighed. Der efterlades formuer pga. den manglende indsats, og det er en skam.

Gode råd til dovne mennesker – Resultater uden arbejde!


Af Mikael Rieck

|

10. juni 2021

Gode råd til dovne mennesker

En del af dagens podcast baserer sig på bogen The Now Habit og handler om, hvordan langt de fleste mennesker har en doven side, og hvorfor det giver mening at acceptere den og indrette sig, så selv de kedelige (men nødvendige) ting bliver udført alligevel. Ofte er tingene ikke helt så svære, som du tror, hvis blot du leder efter mulige løsninger.

Investering af overskydende midler – Hvad gør man smartest?


Af Mikael Rieck

|

9. juni 2021

Investering af overskydende midler

Med podcastepisode nummer 700 sætter Marketers Morgen endnu en milepæl. Derfor handler dagens episode også om et af Mikaels (og Anders’) ynglingsemner: Investeringer. Du hører blandt andet om vigtigheden af tidshorisonter, risiko, afkastforventninger og ikke mindst, hvordan Anders og Mikael ikke har helt det store held (endnu) med crypto-valuta.

Ting jeg ville lære online – hvis jeg ikke havde et speciale


Af Mikael Rieck

|

8. juni 2021

Ting jeg ville lære online

I dag bliver der tilbudt så meget undervisning gratis på nettet, og meget af det har en enorm høj kvalitet. Dagens podcast handler om, hvor Anders og Mikael ville fokusere deres energi på at lære mere, (hvis de ikke allerede havde et speciale). De kommer omkring programmering, den finansielle sektor, tilskudsordninger og AI. Mulighederne er uendelige.

Smart brug af andres brand – Stor effekt og storytelling


Af Mikael Rieck

|

7. juni 2021

Smart brug af andres brand

Med baggrund i en LinkedIn tråd taler Anders og Mikael i dagens podcast om, hvordan man kan gøre brug af andres brand, eller hvordan brands kan samarbejde med stor effekt. De kommer både omkring genbrug, storytelling, gamle sportsvogne og resterne af Nyborg Havn. Lyt med og hør, hvordan det hele hænger sammen.

Er affiliate marketing dødt? – Hvad tallene viser lige nu


Af Mikael Rieck

|

4. juni 2021

Er affiliate marketing dødt?

Det er så populært at spå døden for det ene og det andet. Derfor har Anders og Mikael i dag valgt at tale om, hvorvidt Affiliate Marketing er døden nær (not even close), og hvad tallene siger. Samtidig så kan du også høre mere om, hvad det egentlig kræver af indtægt for at være i toppen som affiliate.

Byg ovenpå affiliate – Hvad er næste level?


Af Mikael Rieck

|

3. juni 2021

Byg ovenpå affiliate

Når du arbejder som affiliate, så tjener du oftest penge via kommissioner (procent eller leads). Men der er flere andre muligheder for at tjene penge og udvide sin affiliateforretning i andre retninger. I dagens epsiode taler Anders og Mikael om, hvilke muligheder, der findes, og hvorfor de kan være spændende at undersøge nærmere.

Hvis man dør tidligt – En måde at sikre de efterladte


Af Mikael Rieck

|

2. juni 2021

Hvis man dør tidligt

Marketers Morgen handler i dag om et lidt atypisk emne, men ikke desto mindre noget som kan være vigtigt for mange at bruge lidt tid på. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvordan man bedst kan sikre sin efterladte, hvis uheldet skulle være ude, og hvorfor man ikke er dårligere stillet ved at gøre sig nogle tanker.

Affiliate på TikTok – En liste af muligheder


Af Mikael Rieck

|

1. juni 2021

Affiliate på TikTok

For en gangs skyld er det Anders, der har læst en god artikel, og deler den med Mikael og dig som lytter. Det handler om, hvordan det super populære medie TikTok kan blive brugt til affiliate marketing, og hvorfor det kræver lidt snilde at få det til at fungere pga. begrænsede muligheder for at linke videre.

Annulleringer i affiliateprogrammer – Hvad taler for og imod?


Af Mikael Rieck

|

31. maj 2021

Annulleringer i affiliateprogrammer

Dagens podcast handler om annulleringer af kommissioner for salg, som affiliates har skaffet. Baseret på en dialog som Mikael har haft med en affiliate, så vender Anders og Mikael, hvad der taler for og imod annulleringer, og hvornår man som annoncør bør skrive processerne direkte i sine affiliatebetingelser.

Gør brug af AI til at skrive indhold – Hjemmesideindhold via GBT3


Af Mikael Rieck

|

28. maj 2021

Gør brug af AI til at skrive indhold

I dagens podcast taler Anders og Mikael om AI genereret indhold, og nogle erfaringer Mikael har gjort sig ved at lege med tjenesten Conversion.ai og deres robot Jarvis. Der er ingen tvivl om, at AI kan være en hjælp i en skriveproces, men som det er lige nu, så findes der stadig ikke (umiddelbart) en 1-click løsning til at producere godt og langt indhold.

Skrammel Affiliate – Hvorfor ikke?


Af Mikael Rieck

|

27. maj 2021

Skrammel Affiliate

Endnu engang har Anders og Mikael fået et godt indspark fra en lytter. Denne gang handler det om, hvorfor Marketers Morgen aldrig taler om de dårlige affiliate sider og/eller metoder, der findes derude. Lyt med og hør, både hvorfor det ikke er et emne, der bliver talt ret meget om, men også om hvorfor Skrammel Affiliate ikke nødvendigvis er en særlig smart vej at bevæge sig nedad.

Hvorfor visuelle effekter påvirker – din konvertering (positivt/negativt)


Af Mikael Rieck

|

26. maj 2021

Hvorfor visuelle effekter påvirker

Baseret på denne artikel fra Unbounce taler Anders og Mikael i dag om, hvordan forskellige visuelle virkemidler kan have en stor effekt på både konverteringsrate og kundernes generelle oplevelse af et produkt eller en service. Fordi der tales om visuelle virkemidler, så kan det give rigtig god mening også at læse artiklen for at få den fulde effekt.

Familie Affiliate – Leg købmand med børnene


Af Mikael Rieck

|

25. maj 2021

Familie Affiliate

Selvom langt de fleste affiliates er over 18 år, så kan der være rigtig mange gode ting ved at lære sine børn affiliate marketing. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvordan børnene kan lære mange forskellige ting og blive inspireret til at se fordelene ved affiliate markedsføring.

Lav gode guides – til ansatte og freelancere


Af Mikael Rieck

|

24. maj 2021

Lav gode guides

At lære fra sig er ikke altid let og meget afhænger af både emnet, afsenderen og modtageren. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvordan man kan arbejde med at lave guides, og hvorfor der kan være fordele og ulemper ved forskellige formater (tekst, lyd, video). Lyt med og hør, om du kan finde brugbare input i den måde, som Anders og Mikael normalt arbejder på.