Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Hæv konverteringen med +100% – Case med personalisering


Af Mikael Rieck

|

26. marts 2021

Hæv konverteringen med +100%

Vi elsker alle at føle os specielle og giver nogen os ekstra opmærksomhed og leverer unik værdi til os, så kvitterer vi ofte positivt. I dagens podcast taler Anders og Mikael om en specifik case, hvor firmaet BonJoro har brugt sit eget software til mere end fordoble deres konverteringsrate fra gratis trials til betalende kunder.

Flere fremtidsforudsigelser – Verden om 20 år


Af Mikael Rieck

|

25. marts 2021

Flere fremtidsforudsigelser

Tiden går hurtigt og udviklingen går endnu hurtigere. Igen i dag taler Anders og Mikael om alle de områder, der er i en rivende udvikling, og om hvor svært det er at forholde sig til, hvordan verdenen ser ud om kun 20 år. De kommer også med deres input til, hvordan du bedst muligt kan forberede dig og følge med.

Nye kunder vs. gamle kunder – 4 konkrete win-back idéer


Af Mikael Rieck

|

24. marts 2021

Nye kunder vs. gamle kunder

Kunder kommer og går. Det kan vi ikke lave om på. Der findes dog metoder til at få dem til at blive lidt længere eller til at komme tilbage igen efter at have forladt os. Baseret på et indlæg Mikael har læst, så vender Anders og Mikael 4 konkrete idéer til, hvordan du bedre kan holde på og/eller vinde tidligere kunder tilbage til din forretning.

Er gratis godt? – Fordele og ulemper


Af Mikael Rieck

|

23. marts 2021

Er gratis godt?

Der findes et hav af gratis værktøjer og tjenester “derude”, og vi gør nok alle brug af et eller flere af dem. Når noget er gratis, så er det ofte os selv, der er produktet. Vores data har værdi. Så hvornår er det ok at benytte noget gratis, og hvornår skal du hellere betale for det. Anders og Mikael vender det i dagens podcast, og de er ikke nødvendigvis enige.

US linkbuilding – Hvordan skal man angribe det?


Af Mikael Rieck

|

22. marts 2021

US linkbuilding

Hvis man arbejder med SEO på det amerikanske marked, så kommer man ikke udenom at skulle arbejde med linkbuilding. Baseret på en tråd på Marketers.dk, så taler Anders og Mikael i dag om fordele og ulemper ved at købe links og måden eller den linkbuilding service man vælger at benytte. De kommer også omkring mere WhiteHat linkbuilding, og hvorfor det tager enten meget tid og/eller koster mange penge.

Affiliate Marketing på Automatpilot – Hvad koster det og hvordan?


Af Mikael Rieck

|

19. marts 2021

Affiliate Marketing på Automatpilot

Drømmen om den passive affiliate indtægt lever i bedste velgående, og det kan også godt lade sig gøre. Det kræver en masse forarbejde og viden, samt en villighed til at investere i at få andre til at lave tingene for dig. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvordan man kan angribe det at drive et passivt affiliate site på automatpilot, og hvordan man via systemer og processer kan komme rigtig langt.

Salg via Content Affiliates – Hvor hurtigt kan man forvente salg?


Af Mikael Rieck

|

18. marts 2021

Salg via Content Affiliates

For mange annoncører er Content Affiliates meget populære, da det både giver værdi og branding, samt er med til at varme potentielle kunder op inden et køb. Desværre er content ikke den hurtigste vej til affiliate salg, og derfor at det vigtigt, at man som annoncør kender spillet og forstår, hvad og hvorfor det kan tage længere tid at skabe salg, end man måske håber. Lyt med, hvis du gerne vil arbejde med Content Affiliates og skal justere dine forventninger.

Guide: Sæt den rigtige provision – på din webshops affiliateprogram


Af Mikael Rieck

|

16. marts 2021

Guide: Sæt den rigtige provision

Et at de helt normale spørgsmål, når man som annoncør arbejder med affiliate marketing, er at skulle definere sin kommission. Altså beløbet (procenten) man vælger at udbetale til sine affiliate partnere. Hvor højt eller lavt skal man sætte det, og hvordan afgør man det bedst? Det er emnet for dagens podcast, hvor Anders og Mikael kommer med deres erfaringer fra mange år i affiliatebranchen og efter at have haft den dialog med rigtig mange annoncører gennem tiden.

Skab en god konsulentforretning – 10 specialer du kan sætte dig på


Af Mikael Rieck

|

15. marts 2021

Skab en god konsulentforretning

Uanset om du allerede er konsulent, har et lønmodtagerjob eller arbejder som affiliate, så kan det være interessant at sælge din ekspertise som konsulent på enten time- eller projektbasis. I dagens episode taler Mikael og 10 forskellige specialer, som giver værdi, og som du derfor kan tage dig godt betalt for at udføre. Men du skal ikke stoppe der. Brug listen som inspiration til at “sætte” dig på en niche og bliv godt betalt for det.

Godt affiliate netværk i 2021 – Hvad skal der til for at være godt?


Af Mikael Rieck

|

12. marts 2021

Godt affiliate netværk i 2021

Et spørgsmål som Anders og Mikael hører igen og igen er hvilket affiliate netværk, der er gode. Spørgsmålet bliver stillet af både annoncører og affiliates. Spørgsmålet er relevant, fordi der er forskel på affiliate netværk, og det er vigtigt at vælge det eller de rigtige at samarbejde med.

Licens affiliate – Oversæt de bedste


Af Mikael Rieck

|

11. marts 2021

Licens affiliate

Hvis du elsker lidt skæve vinkler på affiliate marketing, så skal du lytte med til dagens episode. Anders løfter sløret for et koncept, han kalder Licens Affiliate. Det handler i korte træk om at arbejde med koncepter og indhold, der allerede virker, og at gøre det på en effektiv måde, så dit arbejde er så minimalt som muligt.

Dødt domæne og stor FB side – Kan man tjene på det?


Af Mikael Rieck

|

10. marts 2021

Dødt domæne og stor FB side

På baggrund af et spørgsmål fra en affiliate i Marketers.dk forummet taler Anders og Mikael i dag om, hvordan man kan tage et “dødt” domæne med en tilhørende FB side og få det til at skabe en indtægt. I det specifikke tilfælde gør valget af niche det ikke lettere, og man skal være mere end almindeligt kreativ for at komme til at tjene gode penge på det.

Full Auto Affiliate – Nede fra og op


Af Mikael Rieck

|

9. marts 2021

Full Auto Affiliate

Rigtig mange affiliates arbejder i dag efter at hente trafik på generiske søgeord og i lidt bredere kategorier. Der ligger dog et kæmpe potentiale i at arbejde mere nede fra som affiliate. Konkurrencen er lavere og købsintentionen er højere, men der er også forskellige udfordringer, som man skal have løst, inden man kan være med i spillet. Det er emnet for dagens podcast.

Dansk affiliatevækst – via udenlandsk outsourcing (VA’er)


Af Mikael Rieck

|

8. marts 2021

Dansk affiliatevækst

Ved hjælp af outsourcing kan du vækste din affiliateforretning hurtigere, og kan du samtidig outsource opgaver til udlandet, så kan det ofte også gøres relativt billigt. Mange danske affiliates holder sig tilbage fra dette af flere forskellige grunde. En af de grunde er, at den man outsourcer til ikke kan dansk. I dagens podcast taler Anders og Mikael derfor om, hvordan man ved at bryde opgaver ned i små bidder og lave procesbeskrivelser kan gøre brug af udenlandsk arbejdskraft som dansk affiliate.

Nybegynder affiliate – Er jeg på rette vej?


Af Mikael Rieck

|

5. marts 2021

Nybegynder affiliate

På baggrund af en tråd i Marketers forum fra en ny affiliate, der har kastet sig over et projekt, og gerne vil have medlemmernes input, så tager Anders og Mikael i dag emnet op om, hvordan man bedst kommer i gang, når man er helt grøn. Marketers medlemmer kommer i tråden med en masse værdifulde input, og de bliver naturligvis inddraget i podcastet også.

Investering i Penny Stocks – og andre risikable investeringer


Af Mikael Rieck

|

4. marts 2021

Investering i Penny Stocks

Dagens podcast handler om investering i Penny Stocks, da Anders har kastet sin kærlighed på denne type investeringer. Mikael har længe brugt en del tid på at læse om alle mulige former for investeringer, så det spørger Anders også ind til. Hør, hvordan Anders har grebet det an, og hvordan Mikael har grebet det an + få lidt input til, hvor du evt. selv kan lære mere.

Giver links med trafik mere SEO værdi? – Holdninger og tests


Af Mikael Rieck

|

3. marts 2021

Giver links med trafik mere SEO værdi?

Med udmeldinger fra Google om at være relevant, brugervenlig og kigge på “engagement”, så er det nærliggende at spørge sig selv om links fra sider med trafik eller links som modtager klik har en højere SEO værdi. Det er emnet for dagens podcast, og med både tests og personlige erfaringer har både Anders og Mikael noget at byde ind med.

COVID: Sådan åbner vi samfundet igen – En strammers bekendelser


Af Mikael Rieck

|

2. marts 2021

COVID: Sådan åbner vi samfundet igen

Hvad skal der til for at vi kan åbne samfundet op igen og forblive åbent? Hvilke muligheder giver det kommercielt? I dagens episode kan Anders ikke længere holde sit syn på COVID inde og har derfor slået rekorden for længden på et Marketers podcast. Uanset hvad du mener om COVID, regeringen osv., så er det værd at lytte med. Anders har brugt en masse tid på research.

Elon Musk 2021 forudsigelser – Del 2 (Månen og Solen)


Af Mikael Rieck

|

1. marts 2021

Elon Musk 2021 forudsigelser

Fremtiden er her allerede, men alligevel er der relativt få, der taler om den. På mange fronter lever vi i fremtiden, og i de kommende år kommer vi til at opleve ting, som vi på nuværende tidspunkt kan have svært ved at forholde os til. I dagens episode kigger Anders og Mikael på flere 2021 forudsigelser fra Elon Musk, og denne gang handler det om rejser til månen, og hvordan solen bliver en stor kilde til en anden type kraftværker og indtægtskilder for helt almindelige familier.

Find og test en designer – Hvad er bedst og billigst?


Af Mikael Rieck

|

26. februar 2021

Find og test en designer

På baggrund af en tråd i Marketers.dk forummet taler Anders og Mikael i dag om, hvordan man kan finde en grafisk designer til produktion af nyt layout til hjemmesider. Hvordan kommunikerer man med vedkommende, og hvor og hvordan kan man lede efter sådan en person på eksempelvis Fiverr eller Upwork.