Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Afhold gratis kurser og sælg mere – Erfaringer fra et kursus i tvangsauktioner


Af Mikael Rieck

|

15. oktober 2020

Afhold gratis kurser og sælg mere

Det kan give rigtig god mening at tilbyde og afholde gratis kurser indenfor dit fag. Baseret på et kursus Mikael netop har deltaget i, så får du i dagens episode en masse takeaways, som du kan kopiere direkte over i din egne forretning, og særligt hvis du arbejder med salg af serviceydelser.

Redaktionel linkbuilding uden outreach – Ægte links uden besværet


Af Mikael Rieck

|

14. oktober 2020

Redaktionel linkbuilding uden outreach

Er der en metode til at få medierne til at linke til dit indhold, men uden at du behøver at skrive rundt og tigge om et link? Det er emnet for dagens episode af Marketers Morgen, hvor Anders og Mikael taler om en idé, Anders lærte for nogle år siden, og som stadig kan virke den dag i dag.

Rank på det de andre ikke gider – Der er guld gemt i produktfokus


Af Mikael Rieck

|

13. oktober 2020

Rank på det de andre ikke gider

Når du arbejder med affiliate marketing, så kan du angribe det på mange forskellige måder. I dagens episode af Marketers Morgen taler Anders og Mikael om, hvordan du med et mere snævert fokus på specifikke produkter og en teknisk tilgang til skalering vil kunne opnå en unik konkurrencefordel og samtidig både bevæge dig ned i købstragten og mindske konkurrencen fra andre affiliates.

Hvilket site ville du købe… hvis du skulle brænde 100K af?


Af Mikael Rieck

|

12. oktober 2020

Hvilket site ville du købe...

Hvis du havde 100.000 kroner tilovers og vidste, at du ville investere dem i en online forretning, hvad ville du så vælge? Skulle det være et affiliate website, et gammelt content site, en webshop eller noget helt fjerde? Det er emnet for dagens podcast, og Anders og Mikael deler, hvordan de ville anskue den udfordring.

Brug sponsorater til din fordel – 6 grunde til at sponsorere noget


Af Mikael Rieck

|

9. oktober 2020

Brug sponsorater til din fordel

På baggrund af en tråd på Marketers.dk forum, taler Anders og Mikael i dag om, hvordan man med fordel kan arbejde aktivt med at sponsorere ting og begivenheder. De fremhæver 6 forskellige grunde til, at det kan være en rigtig god forretning, og hvordan det potentielt kan åbne nogle døre og skabe nogle forbindelser, man ikke lige havde tænkt over.

Guldnoter til et stærkt affiliatefundament – For nybegyndere og nystartere


Af Mikael Rieck

|

8. oktober 2020

Guldnoter til et stærkt affiliatefundament

Når Anders engang skal på pension, så går hans tanker på at starte et affiliatesite op igen. I dagens episode af Marketers Morgen deler Anders, hvordan han ville gribe det an, hvilke elementer, der er vigtige at fokusere på, samt en tilkendegivelse af, at der nok aldrig bliver tale om at ligge på den lade side… selv efter pensionen.

Influenced 2020 takeaways – Årets influencer marketing konference


Af Mikael Rieck

|

7. oktober 2020

Influenced 2020 takeaways

Mikael var blevet inviteret til at tale omkring performancebaseret aflønning for influencers (affiliate marketing) på konferencen Influenced. I dagens podcast fortæller han om de takeaways, han fik med sig hjem, og hvorfor hans øjne er blevet åbnet endnu mere for det store potentiale og den allerede store forretning, som influencer marketing er.

Oversete sparringsmuligheder – mellem affiliates og annoncører


Af Mikael Rieck

|

6. oktober 2020

Oversete sparringsmuligheder

Alt for mange affiliates og annoncører glemmer at samarbejde og sparre med hinanden. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvorfor, hvordan og hvornår annoncører og affiliates bør række hånden ud til hinanden og sikre, at begge parter vækster deres forretninger.

De 3 bedste fagbøger vi har læst – og hvorfor de var så gode


Af Mikael Rieck

|

5. oktober 2020

De 3 bedste fagbøger vi har læst

At læse bøger kan have mange formål, og et af dem er at blive klogere. I dagens episode taler Anders og Mikael om 3 fagbøger (hver), som har haft en stor effekt for dem, og som de derfor vil anbefale andre at læse. Emnerne spænder meget vidt, så der er noget for enhver.

Sådan hyrer du freelance skribenter – Engelske tekster i høj kvalitet


Af Mikael Rieck

|

2. oktober 2020

Sådan hyrer du freelance skribenter

Arbejder du med engelske websites, så er dagens episode noget for dig. Anders og Mikael taler om, hvordan du kan hyre rigtig gode skribenter til at forfatte gode og lange artikler for dig. Mikael fortæller om, hvordan hans proces er med freelancere hyret via onlinejobs.ph.

Undgå annulleringer som annoncør – men ellers skal du gøre dette


Af Mikael Rieck

|

1. oktober 2020

Undgå annulleringer som annoncør

Hvis du som annoncør annullerer salg skabt af dine affiliates, så skal du smide, hvad du har i hænderne og lytte til denne episode af Marketers Morgen. Anders og Mikael tager udgangspunkt i en tråd på Marketers forum, hvor netop annulleringer bliver debatteret. I episoden hører du også, hvordan du optimalt kan arbejde med dine affiliates, så annulleringer bliver en meget lille ting i et godt samarbejde.

Brug af emojies i email subjects – Er det overhovedet en god ide (case)


Af Mikael Rieck

|

30. september 2020

Brug af emojies i email subjects

Der bliver løbende lavet undersøgelser og tests af, hvad der virker indenfor email marketing. I en nyere undersøgelse har folkene hos Search Engive Journal testet knap 4 mio. emails og fundet 3 interessante resultater ved brug af emojis i emnefelter, når de udsender nyhedsbreve.

Hack til eksponentiel vækst – Strategi for B2B virksomheder


Af Mikael Rieck

|

29. september 2020

Hack til eksponentiel vækst

Det er fantastisk at få nye kunder. Ofte findes der dog langt mere effektive metoder til at få nye kunder end at gøre det en ad gangen. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvordan B2B virksomheder strategisk kan arbejde sammen og vækste deres forretninger markant ved at skabe værdi for hinanden og hinandens kunder. Så længe alle vinder hele vejen rundt, så er det nok en af de mest effektive metoder til at vækste sin forretning.

Effektiv LinkedIn Strategi – Kom i gang på få minutter dagligt


Af Mikael Rieck

|

28. september 2020

Effektiv LinkedIn Strategi

Mange ved godt, at det vil kunne give enorm værdi at udnytte LinkedIn som marketingkanal. Men tiden er knap, og derfor bliver det ofte ikke til noget. Leif Carlsen fra Social Selling Company er endnu engang i studiet for at fortælle om, hvordan man ved at bruge meget lidt tid (men gøre det rigtigt), alligevel kan få en fornuftig effekt ud af det, man gør.

Hvad afholder virksomheder – fra at benytte affiliate marketing


Af Mikael Rieck

|

25. september 2020

Hvad afholder virksomheder

I eksempelvis USA viser analyser, at omkring 80% af brands gør brug af affiliate marketing som en del af deres marketingmix. I Danmark ligger tallet nok nede omkring 20-30%, og derfor taler Anders og Mikael i dagens episode om, hvad der afholder virksomhederne fra at komme i gang.

Vis din personlighed på LinkedIn – Sådan gør du det (korrekt)


Af Mikael Rieck

|

24. september 2020

Vis din personlighed på LinkedIn

LinkedIn er et mere forretningsorienteret medie, og derfor virker det måske underligt at tale om at vise personlighed. Men det giver rigtig god mening, og derfor har Mikael endnu engang Leif Carlsen i studiet til en snak om, hvordan og hvorfor det giver mening at vise sin person frem, men også hvorfor man skal holde igen med at blive FOR privat i de ting, man deler.

Apple Søgemaskine – Måske en værdig Google konkurrent


Af Mikael Rieck

|

23. september 2020

Apple Søgemaskine

Hvis der er nogen, der kan være med til at bryde Googles monopol, så er Apple et rigtig godt bud. Anders og Mikael taler i dagens podcast om rygtet om, at Apple måske snart kommer med sin helt egen søgemaskine, og hvorfor netop Apple (og brugerne) vil kunne få store fordele af et sådan træk.

Sådan får du relevant (kommerciel) – trafik fra LinkedIn


Af Mikael Rieck

|

22. september 2020

Sådan får du relevant (kommerciel)

I dagens episode har Mikael inviteret Leif Carlsen fra Social Selling Company i studiet til en snak om LinkedIn, og hvordan man optimalt bruger mediet til at trække relevant og kvalificeret trafik over til ens hjemmeside, email-form eller andet content. Bruger man LinkedIn strategisk, så ligger der store gevinster og venter.

Popup- / Lead-løsning – Hvilken en skal man vælge


Af Mikael Rieck

|

21. september 2020

Popup- / Leadløsning

Med udgangspunkt i en tråd på Marketers.dk taler Anders og Mikael om popup tjenester, hvad de skal kunne, og hvorfor man skal huske at vurdere, hvad der er need to have og nice to have. Særligt, hvis man samtidig gerne vil betale mindst muligt for sådan et stykke software.

Kapitalfondskoncept – Med online money sites


Af Mikael Rieck

|

18. september 2020

Kapitalfondskoncept

Episoden i dag handler om en umiddelbart ny og super interessant investeringsmulighed, som Mikael er faldet over, og som varmer hans gamle kapitalfondshjerte. Afkastet er attraktivt, og de ting, der investeres i, er umiddelbart lettere at “forstå”, end når man fx handler aktier.