Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Tjent langt mere som affiliate – Brug analyse af dine data


Af Mikael Rieck

|

21. oktober 2019

Tjent langt mere som affiliate

Uanset hvilken forretning du driver online, så er det vigtigt at kigge på dine data og optimere derefter. For mange affiliates er det desværre en overset disciplin, og derfor kan der være mange penge at hente, hvis du tager det seriøst. Lyt med til dagens episode og kom til at tjene flere penge på den samme trafik.

Skal du købe en anden persons baby – og hvordan gør du det


Af Mikael Rieck

|

18. oktober 2019

Skal du købe en anden persons baby

Hvis du står som køber og gerne vil overtage en hjemmeside fra en anden person, så kan der være en masse udfordringer omkring det. Særligt, hvis den nuværende ejer ser hjemmesiden som sin egen baby og derfor værdisætter den langt højere, end hvad du har lyst til at betale. Hvordan du skal angribe den situation, kan du høre i dagens episode.

Alle de nye sociale medier – og hvad du skal gøre med dem


Af Mikael Rieck

|

17. oktober 2019

Alle de nye sociale medier

TikTok er det sidste nye hotte sociale medie, og mange skynder sig derind. Men giver det overhovedet mening? Hvornår og hvorfor skal du være på de nye sociale medier og kan det fungere, hvis du ikke har en strategi? Anders og Mikael er ikke helt enige, så lyt med og bliv inspireret.

Arbejd med negativ affiliate – og hvorfor det kan give mening


Af Mikael Rieck

|

16. oktober 2019

Arbejd med negativ affiliate

Affiliate marketing har ofte en positiv vinkel, men du kan også vende det om og arbejde med en negativ tilgang. Selv når du taler dårligt om et produkt, så kan det generere salg og kommissioner. Lyt med til dagens episode og hør, hvordan du evt. kan gribe det an.

Boost din CTR effektivt – Et smart nyt tool i beta


Af Mikael Rieck

|

15. oktober 2019

Boost din CTR effektivt

At ranke højt i Google er fint, men kun hvis folk klikker på dit søgeresultat. Derfor giver det mening at arbejde målrettet med at øge din CTR. Det er der nu et super cool tool, der kan hjælpe dig med, og det er ude i en beta version. Mikael har allerede testet det og er meget begejstret.

Når der er slagsmål på Marketers – og hvad vi kan lære af det


Af Mikael Rieck

|

11. oktober 2019

Når der er slagsmål på Marketers

Selvom Marketers.dk forummet næsten altid har en positiv og hjælpsom tone, så er der en sjælden gang imellem, at to medlemmer rager uklar. I denne episode taler Anders og Mikael om, hvordan det kan ske, og hvad vi alle kan lære af det.

Cashflow eller værdistigninger – To meget forskellige strategier


Af Mikael Rieck

|

10. oktober 2019

Cashflow eller værdistigninger

Et af Mikaels store passionsområder er investeringer, og i denne episode bliver det derfor vendt, hvorfor der er kæmpe forskel på at investere i håb om værdistigninger eller at investere med målet om at øge sit cashflow og sit afkast. Episoden er stærkt inspireret af bøgerne fra Rich Dad serien.

Urgency og Scarcity – Effektive midler til flere konverteringer


Af Mikael Rieck

|

9. oktober 2019

Urgency og Scarcity

Lyt til dagens episode omkring brug af urgency og scarcity som midler til at få dine kunder til at træffe en beslutning om at købe nu. Anders og Mikael kommer omkring, hvordan Marketers selv gjorde brug af flere metoder ved lanceringen af forummet, men også en masse eksempler på, hvordan andre arbejder med scarcity og urgency.

Fremtiden for kviklån affiliates – Forbudt eller stærkt reguleret


Af Mikael Rieck

|

8. oktober 2019

Fremtiden for kviklån affiliates

Forbrugerombudsmanden er begyndt at rasle med sablen og har sendt beskeder ud til et hav af affiliates om enten at rette ind eller forvente, at der bliver taget juridiske tiltag. Skrivelsen er lang og udførlig. Arbejder du som affiliate i nogle af de mere “tvivlsomme” nicher, så er det muligvis nu, du skal til at se på, om der er noget, du kan gøre anderledes/bedre.

Marketers Morgen – 1 år – Hvad har vi lært om podcasting


Af Mikael Rieck

|

7. oktober 2019

Marketers Morgen - 1 år

For præcis et år siden blev Marketers Morgen udgivet for første gang, og siden da er der udgivet mere end 250 episoder. Det har givet en masse læring om, hvad der virker, og hvad der ikke virker. Lyt med og bliv inspireret til dit eget podcast og kopiér nogle af de ting, der har fungeret for Marketers Morgen podcastet.

Udnyt de unikke muligheder – Find finansieringen til at slå til


Af Mikael Rieck

|

4. oktober 2019

Udnyt de unikke muligheder

Nogle få gange i livet opstår der unikke muligheder, som kan komme til at have enorm effekt på dit liv og din forretning. Men hvordan ser man, at muligheden er der og endnu vigtigere… hvordan finder man finansiering til at handle på det, samt sikrer at man ikke risikerer alt.

Forstå værdien af dit Ad Spend – Hvordan skal du læse dine data


Af Mikael Rieck

|

3. oktober 2019

Forstå værdien af dit Ad Spend

Når Google sender sine regninger, så kan det gøre ondt at betale. Når konsulenterne sender deres regninger, så kan det også gøre ondt. Men hvordan skal du kigge på tallene for at se, om det er en god eller dårlig forretning? Det er dagens emne, hvor der tages udgangspunkt i en situation Mikael stod i for kort tid siden med en webshopejer.

Ny Google journalist-algoritme – Hvordan kommer den til at påvirke


Af Mikael Rieck

|

2. oktober 2019

Ny Google journalist-algoritme

Google er begyndt at tale om en ny algoritme, der skal sikre at godt indhold bliver fremhævet mere og længere. Men hvilke faktorer spiller ind, og hvordan kommer det til at påvirke resultaterne. Det er dagens emne i Marketers Morgen, og det hele ender på et næsten filosofisk plan.

Gør brug af et HTML sitemap – Hvordan og hvorfor du bør bruge det


Af Mikael Rieck

|

1. oktober 2019

Gør brug af et HTML sitemap

Det lyder muligvis lidt gammeldags at gøre brug af et HTML sitemap, og du tænker, at dit system sikkert allerede klarer det fint. Men lyt med til dagens episode og hør vores ide om, hvorfor en af Danmarks førende eksperter udnytter netop HTML sitemap’et.

Hvad skal en Head of Traffic kunne – Og hvordan tiltrækkes personen


Af Mikael Rieck

|

30. september 2019

Hvad skal en Head of Traffic kunne

Hvis du leder efter en Head of Traffic and Performance til din virksomhed, så lyder det formentlig lettere end det kommer til at være. I mange tilfælde skal du have fat i en super affiliate, og de er både svære at finde og tiltrække. Hvad skal en profil kunne, og hvilke områder vægter højere end andre. Det er emnet for dagens podcast.

Skal du skifte webshopplatform – De ting du skal gøre dig klart INDEN


Af Mikael Rieck

|

27. september 2019

Skal du skifte webshopplatform

Det kan være nærliggende at skifte til en ny webshopplatform, hvis du ikke føler at den gamle lever op til dine behov, eller hvis den giver dig unødige frustrationer. Men inden du tager springet, så lyt med til dagens episode, for det kan være, at løsningen skal findes et helt andet sted. At skifte platform er nemlig ikke en let opgave, og det bliver altid væsentligt dyrere, end du tror.

Design din egen maskot – og hvad du kan bruge den til


Af Mikael Rieck

|

26. september 2019

Design din egen maskot

Har du nogensinde overvejet at lade din virksomhed blive repræsenteret af en maskot? Hør hvordan Marketers fik sin maskot Mark (en Quokka) og hvorfor mange af verdens største brands gør brug af en maskot til at komme tættere på sine kunder. Slutteligt kan du også høre, hvor billgt det kan være at få designet din nye frontfigur.

Googles nye linkattributter – Ugc og Sponsored


Af Mikael Rieck

|

25. september 2019

Googles nye linkattributter

15 år efter nofollow attributten blev indført kommer Google nu med to nye attributter samt ændrer på måden, et nofollow tag fungerer. Hør hvilken effekt det kommer til at have på dig og din hjemmeside, samt hvordan det potentielt kan komme til at påvirke den måde, du bygger links på fremadrettet.

Brug et Advisory Board – Effektiv (og ofte billig) sparring


Af Mikael Rieck

|

24. september 2019

Brug et Advisory Board

I dagens episode gennemgår Anders og Mikael konceptet omkring Advisory Boards, og hvorfor de kan være så utroligt givtige for selv mindre virksomheder. Hvis du følger de 8 trin, som dagens episode indeholder, så kommer du helt sikkert godt fra start, og du vil nok bliver overrasket over, hvor billigt du kan tiltrække meget kvalificeret rådgivning.

Gør brug af flere affiliatenetværk – Fordele og ulemper


Af Mikael Rieck

|

23. september 2019

Gør brug af flere affiliatenetværk

Der kan være en del fordele ved ikke kun at bruge et enkelt affiliatenetværk som annoncør, men der følger også en del ekstra arbejde og potentielle ulemper med, hvis du spreder dig for meget ud. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvilke ting du skal være opmærksom på, når du gerne vil brede dig ud i håb om at sælge mere gennem affiliates.