Marketers Morgen Podcast
Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.
Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.
MidJourneys CEO har udtalt, at han tror det bliver muligt at få en Holodeck (Startrek) oplevelse i løbet af 2024. Anders og Mikael taler om, hvorvidt det overhovedet er muligt, hvad der skal til, og hvad en sådan oplevelse vil gøre for os som mennesker.
Hvis du har set serien Black Mirror på Netflix, så vil denne episode nok vække minder. Anders og Mikael taler i dag om virksomheden WistLabs.com, og hvordan de arbejder på et produkt, hvor man kan genleve sine minder, og hvilket markeder der er for den slags produkter.
Velværesektoren er enorm, og i dag taler Anders og Mikael om alt fra saunaer og spabade til kryoterapi og isbade. Hvordan ser markedet ud, og hvad kan affiliates gøre for at positionere sig til at kunne konvertere trafikken. Det er dagens emne.
Der er penge i den finansielle sektor, og dagens emne skal handle om generation Alpha (født 2010 – 2025).
Dagens podcast handler om nichen for “ren luft”. Alt fra partikler i luften til CO2 niveauet. Nichen er stadig i sit tidligere stadie, og der er derfor et spændende potentiale for både affiliates og annoncører i at udnytte denne trend.
Heldigvis er det ikke noget, vi oplever ret meget i Skandinavien, men det er stadig et emne at være opmærksom på som annoncør. Anders og Mikael taler i dag om Ad-Hijacking, som (desværre) er noget som nogle blackhat affiliates gør brug af. De er både kreative og dygtige, så det kan være svært at opdage.
At blive eller hyre en ekstern CMO bliver mere og mere udbredt. Hvorfor og giver det overhovedet mening? Det er dagens spørgsmål, som Anders og Mikael dykker ned i.
Det siges, at der ikke findes dumme spørgsmål (det gør der). Anders og Mikael taler i dag om dumme svar, og hvordan man kan svare bedre og mere effektivt i mange forskellige situationer. Input baseres på egne erfaringer fra forskellige organisationer.
Man kan lære meget af at kigge på andre webshops. Anders og Mikael taler i dag om Wish, Temu og Shein og har samlet en række ideer, som de fleste webshops kan implementere og have gavn af.
.
Rigtig mange annoncører har ikke fuldt indblik i, hvad der sker på deres affiliateprogrammer. Ofte giver et audit nogle ubehagelige overraskelser. Lyt med og få nogle input, så du ikke begår samme fejl
Når det gælder AI, er det svært at forudsige Google. Først var det skidt. Så var det godt. I dag har Anders Thomas Rosenstand på linjen fra Florida, og Thomas kommer med sine bud på, hvordan du bedst anvender AI i din SEO på en fremtidssikker måde.
I denne episode fortæller Thomas Rosenstand om en overset mulighed indenfor SEO. Det handler om blondiner eller brunetter – eller rettere om sammenlignende sider (2 brands, 2 modeller, 2 kategorier osv.). Spændende SEO-mulighed med lav konkurrence.
Anders har Thomas Rosenstand i studiet til en snak om Googles Helpful Content Update. Hvad handler opdateringen om, og hvorfor er det ikke kun sidens indhold, du skal fokusere på at ændre.
Dagens emne handler om affiliatenetværk, og hvordan de tjener deres penge. Der er fordele og ulemper ved både Override og Revenue modellen, men i bund og grund havner de nok cirka samme sted.
6 år flyver hurtigt afsted, og når man kigger tilbage, så kan der alligevel være sket rigtig mange ting. Det store spørgsmål som Anders og Mikael vender i dag er, om det der er sket er nok, er det godt, og ikke mindst om man er tilfreds med der, hvor man er nået til.
Anders og Mikael debatterer, hvorvidt man bør melde ud, at man bruger AI. Skal chefen vide det? Skal kollegaerne videre det? Skal lærerne vide det? Der er fordele og ulemper i begge dele, så svaret er ikke entydigt.
I denne episode spår Anders og Mikael igen om fremtiden, og denne gang med lidt større overbevisning. Affiliate marketing bliver ikke som i gamle dage, og skal man have succes, så skal der tænkes anderledes og mere kreativt.
Anders har reddet en bekendt fra at købe et dårligt produkt og har samtidig kigget ind i deres marketing. Dagens episode handler om, hvordan selv dårlige produkter, der bliver markedsført godt, kan sælge. Tænk hvis gode produkter blev markedsført på samme måde.
I dag kigger Anders og Mikael i krystalkuglen i forhold til 2024, og hvor AI vil bevæge sig hen, hvilken effekt det vil have på os alle sammen, og hvorvidt det er godt eller skidt. Lyt med og vurdér om du er enig.
Et spansk mediehus har skabt AITANA, og de er langt fra de eneste. Anders og Mikael taler om AI influencers, og hvorfor mennesker snart ikke kan være med. De kommer også omkring, hvordan affiliates kan udnytte den nye teknologi og tjene gode penge på det.