Marketers Morgen Podcast
Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.
Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.
Energi er dyrere, end det længe har været, så hvor taler Anders og Mikael pludselig om gratis energi? Et nyt gennembrud er sket i USA indenfor fusion, og det åbner mange muligheder. Om det kun er positivt, er Anders og Mikael dog ikke helt enige om. Lyt med og hør hvorfor.
Der er muligheder overalt, og særligt hvis du leder aktivt efter dem. Anders og Mikael tager i dag udgangspunkt i to konkrete eksempler, som kan være med til at sætte tankerne i gang i forhold til din egen forretning, eller forretninger du hjælper. Der ligger muligvis penge og venter for enden af den tankerække.
At marketing kommer til at være forandret for altid på grund af AI, er muligvis lidt af en påstand. Men hvis du lytter med til dagens episode, som fokuserer på marketing i form af SEO, så kan du muligvis forstå, hvorfor det ikke er helt ved siden af. Anders og Mikael er i hvert fald meget imponerede.
Anders er klar til at lukke Google ned, men Mikael er ikke helt så overbevist. Har vi brug for en plan-B, og hvad skal den i så fald være? Skal vi til at lave noget helt andet, taler vi borgerløn, eller handler det om at tage den mere kreative hat på og være omstillingsparat.
Baseret på en dialog med flere af de store danske og skandinaviske mediehuse, så er det blevet meget tydeligt, at affiliate marketing er ved at rykke en liga op. Det er noget, som man begynder at tale om på direktionsgangen, og som betyder, at det bliver taget mere seriøst som en del af et sundt marketingmix.
Endnu engang kigger Anders og Mikael ind i fremtiden, og med den hastighed som udviklingen har på lige nu, så kan det være svært at kigge ret langt frem, inden det bliver svært at forestille sig. Der er dog ikke nogen tvivl om, at fremtiden ser meget anderledes ud, og at vi som marketers skal sørge for at følge med.
Hvis du som annoncør arbejder aktivt, struktureret og målrettet efter at skabe en kæmpe bølge i markedet sammen med dine affiliates, så kan effekten blive voldsom. Det er emnet for dagens podcast, hvor Mikael har flere cases, der ramte den spot-on i forbindelse med Black Week. Den slags succeser har dog også en bagside, om end det er en luksus en.
Endnu engang har OpenAI lanceret noget banebrydende, og selvom flere forsøger at skyde det ned og finde huller i, hvad den nye chatfunktion kan, så er både Anders og Mikael meget begejstrede og ser en masse muligheder for brugen. Når man tænker på, at det kun er den første version, så bliver det endnu mere interessant at se, hvad fremtidige versioner vil kunne frembringe.
I dag har Mikael fået øjnene op for en ny og spændende (støvet) niche. I podcastet taler han med Anders omkring en angrebsvinkel og hvilke koncepter, der kunne give mening at bruge, når der skal bygges nye affiliatesites i den pågældende niche.
Hvis du er klar på at gå efter det internationale marked, men samtidig gerne vil have købeklar trafik, så er dagens podcast noget for dig. Anders og Mikael taler om små nicher, hvor køberne sidder klar til at købe, men hvor der ikke er ret mange hjemmesider, der leverer gode resultater til den søgende. Det betyder uudnyttede muligheder som affiliate.
Uanset om du leder efter forskningsdokumenter, hjælp til at skrive bedre eller et godt overblik over den bedste gratis undervisning, så er der hjemmesider, der kan hjælpe dig. Mikael fortæller om yderligere otte gode hjemmesider, som du formentlig ikke kender alle sammen, men kan have god gavn af.
Som eCommerce / annoncør, så kan det nogle gange virke farligt og uoverskueligt at foretage store tests på den kørende shop. I dagens podcast taler Anders og Mikael derfor om, hvordan en “skygge webshop” kunne være en løsning på de udfordringer. Anders og Mikael er dog ikke helt enige om, hvor nemt eller hvor overførbare resultaterne vil være.
Uanset om man har et stort brand som Tesla eller et lille brand som Marketers, så kan det være værd at kigge ind i, hvilke andre kategorier eller vertikaler hvor ens brand kan passe ind. Jo stærkere brand og desto mere loyal en følgerskare, desto længere fra “kernen” kan man bevæge sig og stadig få succes med det. Lyt med og hør, om dit brand kunne gå i nogle nye retninger.
Når man arbejder med affiliate marketing, så handler det i høj grad om at tjene penge og skabe en god forretning. Bliver man stor og dygtigt nok, så begynder der at dukke nogle andre elementer op, og det kan være lidt sværere at leve under radaren. Alt man gør bliver sat under en større lup, og man kan blive nødt til at handle på en anden måde. I hvert fald hvis man vil undgå for mange negative konsekvenser.
I dagens podcast lægger Anders ud med at fortælle, hvad man IKKE skal fortælle andres børn. Emnet handler om, hvordan job måske kommer til at se ud i fremtiden, og hvilken retning man som forældre måske skal pege sine børn. Hvilket jobs forsvinder, og hvad bliver der brug for. Lyt med og hør, hvad Anders og Mikael tænker om det.
Amit bor i Indien og er super nørdet. Han har formået at bygge en enkeltmandsvirksomhed op, der genererer omkring 100 millioner kr/år uden at have opfundet noget revolutionerende. Lyt med og hør historien om, hvorfor det ikke er urealistisk at kopiere, hvad Amit har gjort.
Tidligere i Marketers Morgen har Anders og Mikael talt om AI i forbindelse med skrivning af tekster og generering af billeder. I dag går de skridtet videre og taler om, hvordan AI allerede (og endnu mere i fremtiden) kan være med til at forbedre og helt skrive kode. Det kommer til at åbne en masse døre for de personer, som i dag ikke kan kode, men gerne vil bygge software alligevel.
Når man sidder med et SEO teknisk problem, så er gode råd dyre. Men griber man det rigtigt an, så kan gode råd ende med at være gratis. Det er emnet for dagens podcast. Der tages udgangspunkt i denne tråd på LinkedIn . En af de ting, der muligvis var med til at løse problemet, kan du læse om i denne tråd.
Mikael havde for lidt tid siden en dialog med en affiliate omkring EPC, og hvordan produkter bliver placeret i rækkefølgen på affiliatesider. I den forbindelse blev der blandt andet talt om EPV (earnings per visitor), og hvorfor det nøgletal muligvis er endnu vigtigere, men også langt sværere at beregne. Lyt med og find ud af, om der ligger noget gemt på dine sider, som vil kunne optimeres.
Ansættelsesprocesser er ikke lette, og i dagens podcast taler Anders og Mikael om brugen af små tests, spørgeskemaer og andre ting til at vurdere ansøgere så tidligt i processen som muligt. Anders stiller blandt andet spørgsmål, som Mikael også har lidt svært ved at svare på. Lyt med og bliv inspireret.