Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Affiliate Marketing for Saas løsninger – En svær nød at knække


Af Mikael Rieck

|

31. januar 2022

Affiliate Marketing for Saas løsninger

B2B salg gennem affiliates er en del anderledes og en del mere “uprøvet” end B2C via affiliates. Mikael har blandt andet været i dialog med en del forskellige Saas forretninger, som gerne vil arbejde med affiliates. Dagens episode handler om de udfordringer, der kan være, og hvordan man smartest kan gribe det an.

SEO for webshops i 2022 – Del 2 – Markup, FAQ, webp mm.


Af Mikael Rieck

|

28. januar 2022

SEO for webshops i 2022

I forlængelse af podcasten fra igår, fortsætter Morten og Mikael med at tale omkring SEO for webshops i 2022. Hvis du ikke har lyttet til episoden fra i går (nummer 866), så hør evt. den først. I dagens podcast taler de om strukturerede data, brugen af FAQ og hvorfor det er vigtigt, at din shop gør brug af webp billedformatet.

SEO for webshops i 2022 – Del 1 – Dynamisk indhold, Tabels mm.


Af Mikael Rieck

|

27. januar 2022

SEO for webshops i 2022

Søgemaskineoptimering bliver ved med at være en vigtig ting, og derfor er dagens episode del 1 af 2 (den anden udkommer i morgen). Morten Vadskær fra Shoporama er i studiet til en snak om brugen af dynamisk indhold på webshops, hvorfor tabels giver rigtig meget mening i forhold til SEO, og hvorfor brugen af emojis stadig har sin berettigelse.

Høj margin addon produkter – Extra profit = bedre forretning


Af Mikael Rieck

|

26. januar 2022

Høj margin addon produkter

Der er rigtig mange virksomheder, der med fordel kan tilføje et eller flere addon produkter til deres produktpalette og endda produkter med en høj profit margin. I dagens episode får du en række konkrete eksempler på hvilke typer produkter, services og tjenester andre sælger, og hvordan du evt. kan gøre det samme.

Hvad bliver årets affiliatehit? – 2022s mest populære produkter


Af Mikael Rieck

|

25. januar 2022

Hvad bliver årets affiliatehit?

I 2021 oplevede vi, at blandt andet SUP boards og massagepistoler blev solgt i tusindvis. Så i dagens episode kigger Anders og Mikael ind i, hvilke produkter der muligvis kommer til at hitte i 2022, og hvordan man eventuelt selv kan lave sin egen research.

Optimering af auto-emails – Få mest ud af webshoppens emails


Af Mikael Rieck

|

24. januar 2022

Optimering af auto-emails

Alle webshops sender en eller flere transaktionelle e-mails ud, men man har ikke brugt ret meget energi på at optimere dem. Morten Vadskær fra Shoporama er endnu engang i studiet til en snak om, hvilke små hacks man kan bruge i forhold til de automatisk udsendte e-mails, og hvordan man kan teste, hvad der virker bedst.

XRP og Ripple – Hvad er det, og hvorfor er det spændende?


Af Mikael Rieck

|

21. januar 2022

XRP og Ripple

“XRP og Ripple er dagens emne, og i studiet er Claus Lind, der driver flere Facebook grupper omkring netop XRP. For dem der finder XRP spændende og gerne vil lære mere, så har Claus leveret en masse links til dagens shownotes:
https://panos.writeas.com/why-xrp-is-the-most-misunderstood-cryptocurrency
https://ripple.com/ripplenet/on-demand-liquidity/
https://xrpl.org/use-an-escrow-as-a-smart-contract.html
https://xrpl-hooks.readme.io/
https://xumm.app/
http://www3.weforum.org/docs/WEF_Getting_Started_Cryptocurrency_2021.pdf
https://www.crypto-law.us/video-library/
https://www.ledger.com/blog/sign-up-now-our-ledger-powered-crypto-life-cl-card-is-coming
https://www.facebook.com/groups/1089091318167581/permalink/1240423819700996/
https://empowr.us/empower-oversight-sues-sec-for-access-to-foia-documents-amid-crypto-conflict-of-interest-concerns/
https://ripple.com/insights/ripple-joins-the-digital-pound-foundation-designing-a-path-for-a-cbdc-forward-future/?utm_campaign=facebook&utm_source=facebook&utm_medium=organic+social&utm_content=1638987421
https://xange.com/

Udnyt brugeranmeldelser (e-com) – FB, TP og Googles ratings


Af Mikael Rieck

|

20. januar 2022

Udnyt brugeranmeldelser (e-com)

Social Proof er en stor ting, og derfor er det vigtigt, at du som webshop indhenter anmeldelser. I dagens episode er Morten Vadskær fra Shoporama endnu engang i studiet til en dialog om, hvordan man kan indhente anmeldelser, hvilke typer anmeldelser man bør indhente samt om det bør være TrustPilot, Facebook eller Google, man skal prioritere.

Beskatning af Crypto, NFT mv. – En ekstra lang episode


Af Mikael Rieck

|

19. januar 2022

Beskatning af Crypto, NFT mv.

OBS: Dette er ikke financiel rådgivning

Dagens podcast bryder med det normale format på 10 minutter og er på mere end 40 minutter. Mikael har Morten Kristesen fra NotAllowed med i studiet til en snak omkring beskatning af både Crypto og NFT’er, problemstillingerne med at have styr på registreringer (særligt på Swap tjenester) og hvordan man bør forholde sig til, at reglerne stadig er relativt uklare på området.

Webshoppens søgefunktion – Sådan gør du den markant bedre


Af Mikael Rieck

|

18. januar 2022

Webshoppens søgefunktion

Alt for man webshops bruger ikke nok tid på at kigge ind i data for shoppens søgefunktion. Der ligger både en masse guld i den data, men også et godt indblik i, hvordan man kan gøre brugeroplevelsen endnu bedre. Mikael har inviteret Morten Vadskær fra Shoporama i studiet til en snak om, hvilke små ting du som ecommerce virksomhed kan gøre for at få en større effekt af din søgefunktion.

Skal affiliates oplyse fragtpriser? – Ny dom fra forbrugerombudsmanden


Af Mikael Rieck

|

17. januar 2022

Skal affiliates oplyse fragtpriser?

Jem & Fix er netop blevet idømt en bøde for at udelade oplysninger om fragt, der skulle betales ved køb af specifikke varer. Det har skabt en tråd i Marketers forummet, og det bliver spændende at se, om det kommer til at give konsekvenser for alle webshops og måske også affiliates fremadrettet. Det er i hvert fald interessant at følge med i udviklingen.

Nu kan du EJE dit eget TLD – En potentiel gigantisk mulighed


Af Mikael Rieck

|

14. januar 2022

Nu kan du EJE dit eget TLD

Handshake og Namebase ringer muligvis ikke nogen klokker hos ret mange. I dagens episode taler Anders og Mikael om en potentiel mulighed for at eje dine egne unikke TLD’er og ikke kun leje dem, som det i dag er tilfældet (det ved de fleste slet ikke). Lyt med og forstå, at dette er meget tidligt i forløbet.

Alle webshops lukker om 10 år – Hvorfor en 2D shop uddør over tid


Af Mikael Rieck

|

13. januar 2022

Alle webshops lukker om 10 år

Endnu engang skal vi ned i kaninhullet og tale om fremtiden indenfor online ecommerce. H&M har netop fremvist en stor ny shop bygget på Unreal Engine 5, og Anders og Mikael taler derfor om fremtiden for shops. Hvor bevæger vi os hen, og skal Mikael snart købe et par VR briller? Det og meget mere i dagens episode.

Professionelle affiliate tekster – Interview med Sarah Munkgaard


Af Mikael Rieck

|

12. januar 2022

Professionelle affiliate tekster

At skrive gode affiliatetekster er ikke let og særligt ikke, hvis de både skal indarbejde alle SEO retningslinjer og samtidig kunne konvertere læsere til at klikke på knapper eller links. Sarah Munkgaard fra Partnertekst er i studiet til en snak om, hvordan de som bureau hjælper deres kunder med tekster af en høj kvalitet som også virker.

Høj avance ved udsalg? – Skal du bruge differentierede satser


Af Mikael Rieck

|

11. januar 2022

Høj avance ved udsalg?

Det er meget normalt, at man som webshop afholder et eller flere udsalg hvert år og måske endda arbejder med en udsalgskategori på shoppen. Men hvordan skal man forholde sig over for affiliates og kommissioner, så der sælges varer til reduceret pris? Det er dialogen Anders og Mikael har i dagens podcast.

5 vækststrategier for 2022 – Fokusområder for webshops


Af Mikael Rieck

|

10. januar 2022

5 vækststrategier for 2022

Slutningen af et kalenderår er et godt tidspunkt at reflektere over året og lægge nye planer. Som alle andre, så har Anders og Mikael også gjort sig nogle tanker om, hvordan 2022 kan skabe vækst. Som Mikael nævner i podcasten, så handler det om “Grow or Die”. Lyt med og bliv inspireret.

Profitable emner til dit site – 3 idéer til hvordan du finder dem


Af Mikael Rieck

|

7. januar 2022

Profitable emner til dit site

Det kan være en udfordring at finde nye emner at skrive om på sit affiliate site, sit displayad site eller hvad man nu arbejder med. I dagens podcast får du 3 idéer til, hvordan du selv kan generere nye emner, som du med stor sandsynlighed vil kunne tjene gode penge på. Flere af teknikkerne bruger Mikael regelmæssigt på nogle af sine sites.

Hvornår giver dyr outreach mening? – Interview af Anders 🙂


Af Mikael Rieck

|

6. januar 2022

Hvornår giver dyr outreach mening?

Mikael har i dag valgt at interviewe Anders på baggrund af en tråd i Marketers.dk forum, hvor der bliver spurgt ind til at lave outreach. Eller nærmere bestemt, hvem man skal hyre til at lave outreach, hvad man kan forvente, hvad det skal koste og en masse andre ting. Går du med tanker om at købe dig til outreach, så kan det give mening at lytte med her.

Hvordan skal du prissætte dit produkt – Fordele ved ikke at være billigst


Af Mikael Rieck

|

5. januar 2022

Hvordan skal du prissætte dit produkt

I dagens podcast har Mikael (igen) læst en artikel med et tankevækkende emne. Denne gang handler det om de fordele, der kan være ved at sælge dit produkt dyrere end konkurrenterne og i hvilke situationer, det giver mening. Uanset om du sælger fysiske produkter, digitale produkter eller services, så er det værd at lytte med.

En (måske) stor forretningsidé – Løb med den hvis du vil


Af Mikael Rieck

|

4. januar 2022

En (måske) stor forretningsidé

Idéer er der nok af, så det handler om at finde de rigtige idéer og løbe med dem. I dagens podcast har Anders fået en idé og sparrer med Mikael om, hvordan idéen kan tage sig ud, hvad der evt. er udfordrende omkring idéen, og hvordan man evt. kan tjene penge på det. Det er ikke sikkert, at selve idéen er den rigtige for dig, men måske den kan sætte nogle tanker i gang.