Marketers Morgen Podcast
Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.
Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.
Beredskabsstyrelsen har udsendt en skrivelse om, hvordan danskerne bør forberede sig på kriser i fremtiden. Skrivelsen indeholder flere anbefalinger, som Anders og Mikael kommer omkring i dagens episode. Dialogen stopper dog ikke der, men tager det hele et skridt videre.
Dagens episode handler om, hvordan du bliver opfattet af andre, hvilke signaler du sender, og hvorfor du vælger som du gør. Anders og Mikael taler om både store og små biler, men også om selskabstyper, påklædning, bolig og en masse andre ting, som kan påvirke andres opfattelse af dig.
Alibaba er et fantastisk sted at finde nye og spændende produkter, man kan importere og sælge med en god fortjeneste. Men der er mange aspekter, man skal overveje, inden man bestiller en container hjem. De punkter taler Anders og Mikael om i dagens episode. Lyt med, hvis du påtænker at hente nye produkter hjem fra Kina.
Elon Musk mener, at der kommer til at være humanoid robotter overalt i fremtiden. Mikael har set for mange SciFi film og dialogen handler derfor om, hvorvidt man skal være bange for dem, om vi overhovedet får råd til dem, og hvad de reelt skal udføre af opgaver.
I stedet for at bygge nye SaaS løsninger eller ChatBots baseret på OpenAI, så ligger der andre muligheder derude for at udnytte AI og tjene gode penge på det. Anders og Mikael taler om alt fra at skabe sin egen LLM baseret på opensource til at skabe produkter ud af noget, der tidligere var services.
Hvis du for ca. $3500 pr. måned kan få et team af eksperter til at bygge dig en digital forretning med branding, processer, automatiseringer og indhold, er det så dyrt? Anders og Mikael taler om muligheden, og om hvorfor det teoretisk giver god mening, men at der alligevel kan være ting, der holder en tilbage.
Det er lidt en luksus, men også et problem. Hvis man ikke ønsker sig noget, så er der ikke meget at se frem til, og så kan drivkræften forsvinde. Anders og Mikael taler om ønsker i form af gadgets (og maskiner), som de måske ønsker sig.
Vi kender nok alle de marketingideer, som lige nu er mest populære og dermed brugt. Men hvad med dem som er lidt mere kedelige? Ofte kan de virke bedre uden at kræve en helt så stor indsats. Mikael har taget 5 eksempler med, som han vender med Anders.
Et affiliatesite med navnet HouseFresh er blevet ramt hårdt af Googles seneste opdateringer. Selvom indholdet er rigtig godt, deres tests er ægte og en masse andre ting taler for hjemmesiden, så har de mistet næsten alt. Anders og Mikael taler om, hvorvidt de kan komme tilbage på sporet og om deres kamp for at råbe Google op.
Zooms CEO og founder vil skabe digitale kloner, der kan tage dine møder for dig. Men giver det overhovedet mening, og hvilke udfordringer er der? Anders og Mikael har en debat omkring emnet og om, hvorvidt det overhovedet er muligt indenfor en overkommelig fremtid.
Mikael er faldet over et eksempel fra udlandet, hvor en affiliate forsøger at skabe en forretning via en ChatGPT løsning. Vedkommende gør det ikke særlig godt, så Anders og Mikael taler om, hvad der evt. skal til for at gøre det bedre og kunne få en forretning ud af det.
Har du mistet dine rankings og leder efter en anden måde at tjene affiliatekommissioner på, så har Anders en ny ide med i dagens podcast. Det handler om at lade sig inspirere af andre (i udlandet), der gør det godt, og så gøre noget tilsvarende på hjemmemarkedet.
Microsofts CTO fortæller, at vi med AI i dag skal forsøge at skabe det, der før var umuligt. Hvis vi kun forsøger at skabe det, der tidligere var svært, men nu er nemt, så holder vores forretning ikke i længden. Anders og Mikael taler derfor om, hvordan man spotter disse tidligere umulige problemer og finder løsninger på dem.
En af Googles ranking faktorer er styrken på domænet. Anders og Mikael taler i episoden om, hvordan der findes en del stærke domæner derude, hvor en dygtig content affiliate vil kunne indgå et samarbejde til gavn for alle parter. Anders og Mikael er ikke helt enige om, hvor let det vil være at få sådan en aftale i hus.
I maj 2024 fortalte Microsoft, at de lancerer CoPilot Studio, som indeholder AI agenter. Anders og Mikael taler om, hvordan dette muligvis kommer til at gøre AI langt mere anvendeligt for mere almindelige brugere, da processen fremadrettet bliver mere “menneskelig”, og derfor ikke så uvant og uden en masse prompts.
At få de rigtige kundemøder i kalenderen kan være en stor udfordring. Mikael har i dag Casper Edens i studiet, da han har bygget en forretning, som hjælper andre med at få flere gode kundemøder. Casper tager i høj grad sin egen medicin, så lyt med og hør, hvad og hvordan han griber det an.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Ikke alle job bliver påvirket ens af AI bølgen. Dagens episode handler om job, der enten allerede er skabt, eller som kan tænkes at blive skabt, når AI bliver bredere udrullet i landets virksomheder.
Denne episode falder lidt udenfor kategori. Anders har sat sig for at interviewe Mikael omkring rejsen fra ødegård til gård, og hvad det i bund og grund er, der er drivkraften bag det hele.
Google forsøger sig endnu engang med udrulning af AI i søgeresultaterne. Denne gang er det deres AI Overview. Næsten med det samme får den stor kritik for at levere håbløse og direkte skadelige svar.
Anders har været ude at kigge på nogle af de nye tech opfindelser. Debatten i dagens episode går på, om de nye ideer bliver en succes eller kommer til at falde til jorden. Endnu engang er der ikke fuld enighed.