Marketers Morgen Podcast
Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.
Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.
Selvom det kan føles som om, at Corona har varet for evigt, så begynder der at være lys for enden af tunnelen. Men hvordan kommer verden til at ændre sig, når alt åbner op, og hvordan vil folk bruge deres nye frihed? Det er de tanker, Anders og Mikael gør sig i dagens episode, som også har fokus på, hvordan du bedst kan positionere dig.
For alle ecommerce virksomheder er det vigtigt at arbejde med at øge konverteringsraten og få kunderne til at lægge flere varer i kurven. En af metoderne til det er via et samarbejde med SmarterClick. En smart service der kan udsende målrettede og snedigt designede beskeder, der påvirker kunderne i den retning, man gerne vil have dem. Lyt med og hør, hvordan du kan få mere ud af din webshops trafik.
Hvis du går med tanker om at starte et affiliateprogram op (som webshop) og ikke helt ved, hvordan du kommer i gang, så kan du lytte med her. Anders og Mikael taler i dagens episode om, hvad der skal til for hurtigt at komme i gang med et affiliateprogram hos Partner-Ads. Det er relativt let at gå til og tager ikke særlig lang tid, før det hele fungerer.
I slutningen af marts 2020 startede Mikael en case, som løbende er blevet opdateret i Marketers.dk forummet. I dagens podcast kommer du med bag forhænget og hører om tankerne bag, data og udvikling, samt hvordan det går med indtjeningen. Samtidig får du også et sneak peak til et par andre tilsvarende projekter, men hvor der er kastet links ind i ligningen.
Vi har alle holdninger, ideer og måder at se verdenen på. Ofte mener vi, at vores anskuelse er den rigtige, og derfor kan der være en masse værdi i at forstå, hvordan man kan få andre overbevist om ens egne idéer. I dagens episode kommer Anders og Mikael ind på psykologien bag, og hvordan man helt lavpraktisk kan gribe det an for at øge sandsynligheden for, at man får overbevist andre.
Baseret på denne opsamlende artikel taler Anders og Mikael i dagens episode om, hvordan man kan få en masse brugbar værdi ud af at læse case studies om, hvordan andre forretninger har fået succes. Mikael kommer også omkring artiklen som varmt kan anbefales, hvis man er en online virksomhed, der gerne vil vækste hurtigt.
En af de helt store problemstillinger for mange affiliates er at finde de rigtige annoncører og de rigtige produkter. Der er stadig rigtig mange virksomheder, der ikke benytter affiliate marketing som en salgsstrategi, og derfor kan det nogle gange være svært at få dem i tale. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvordan man som affiliate kan gribe den problemstilling an.
Hvad bringer fremtiden og hvornår? Lytter man til Elon Musk, så er der ikke længe til, at vi lever i en Sci-Fi verden, som mange har svært ved at forholde sig til, og som kommer til at have en enorm påvirkning af hele vores samfund. Dagens podcast er første del af 2 omkring Elons forudsigelser om, hvad der kommer til at ske i 2021, og hvilken effekt det potentielt kommer til at have for os alle sammen.
Google er konstant presset af sine aktionærer til at tjene flere penge, men om det er grunden til den seneste udmelding om ændringer, kan vi kun gætte om. Asger Storebjerg fra No Zebra er endnu engang i studiet for at forklare, hvad der ligger i ændringerne, og hvordan det kommer til at påvirke dig, der gør brug af Google Ads til at skaffe mere omsætning i forretningen.
Baseret på en video fra GaryVee taler Anders og Mikael i dag om, hvordan man som virksomhed/webshop kan sikre, at ens SoMe opslag og andre kommunikationstiltag får ekstra meget opmærksomhed. Ved hjælp af EasterEggs (i eksemplet et Zoom møde) har Gary formået at skabe “Functional Content”, som hans fans elsker og aktivt vil lede efter. Det giver værdi og skaber community.
Når du arbejder som affiliate for en eller flere annoncører, så er det vigtigt, at du forstår, hvordan annoncøren tænker og handler. De fleste annoncører har kun relativt få favoritter blandt sine affiliates, og hvis du kan være en af dem, så bliver mange ting både lettere og mere indbringende.
På trods af den lidt poppede titel, så er Mikael faldet over en rigtig god artikel om online marketing strategier for 2021, og hvorfor det er så vigtigt at fokusere de rigtige steder. De 5 (af 18), som er udvalgt til dagens podcast, handler i høj grad om, hvorfor du skal sikre din tracking, hvorfor fastholdelse af kunder er essentielt og hvordan automatiserede tools kan være med til at give kunden en langt bedre oplevelse.
Som affiliate gælder det om at skille sig positivt ud fra mængden. Både i forhold til at kunne konvertere trafik til salg, men også i forhold til de annoncører, man samarbejder med. I dagens episode taler Anders og Mikael om begrebet Showroom Affiliate, og hvordan man med relativt få virkemidler kan skabe en masse unikt og værdifuldt indhold, der kan konvertere læsere til affiliatesalg.
At opnå et passivt afkast på 25% om året (eller mere) lyder som lidt af en våd drøm for mange. Ikke desto mindre kan det lade sig gøre, hvis man kigger på Empire Flippers nye koncept. Der er ingen garanti, men følger man den rette strategi og har en vis mængde midler, så kan det være særdeles attraktivt at deltage i. Lyt med og bliv klogere på, hvordan du kan investere i digitale aktiver uden selv at skulle lave arbejdet.
Slutningen af 2020 så en gigantisk eksplosion af korte videotjenester (vertikalt format), og i dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvorfor det giver mening at kigge grundigt ind i det format lige nu. Der er en First Mover effekt lige nu, som ikke varer ved, og dermed en masse lette resultater du som marketingperson eller affiliate vil kunne nyde godt af.
Hvis du som ecommerce (annoncør) ønsker at arbejde målrettet med affiliate marketing, så er det super vigtigt at være i en løbende dialog med dine affiliates. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvilke 15 ting du bør kommunikere med dine affiliates omkring og dermed opbygge et endnu bedre samarbejde.
Søgemaskine er stadig en super vigtig disciplin, men måden man griber det an på har udviklet sig over tid. I dagens podcast taler Anders og Mikael om de 5 prioriteter, som Mikael arbejder med på sine egne og kunders hjemmesider, og hvorfor hver af de 5 er så vigtige at arbejde med.
Hvis du fremstår professionelt som affiliate, så giver det dig langt bedre muligheder for at opbygge gode samarbejder med annoncører. Dagens podcast handler om, hvordan man kan være proaktiv som affiliate og selv indkalde annoncører til møder, samt hvordan man får størst mulig effekt ud af de møder.
Der kan være rigtig mange grunde til at sælge sin webshop, men fælles for dem alle er, at man skal finde en køber og blive enige om prisen. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvor man kan sætte sin webshop til salg , hvilke elementer der spiller ind på den pris, man kan få for sin webshop, og hvordan en køber normalt anskuer sådan en transaktion.
Rigtig mange har prøvet kræfter med affiliate marketing gennem tiden, og mange har fået succes. Nogle har valgt at lægge det på hylden for en periode for så at genoptage det på et senere tidspunkt. Hvordan man griber det an, hvis man er en erfaren affiliate, som gerne vil “genstarte” er dagens emne og tager udgangspunkt i en konkret dialog Anders har haft med en affiliate.