Marketers Morgen Podcast
Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.
Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.
Uanset om du driver en B2C eller B2B online forretning, så kan det give god mening at arbejde med affiliates. Men hvordan finder du flere og gode affiliates? Det er emnet for dagens podcast, som tager udgangspunkt i en tråd fra Marketers.dk forum, hvor en webhostingvirksomhed leder efter flere affiliates til at promovere deres forretning.
Gennem livet står vi alle foran store beslutninger, der skal træffes, men hvordan vi kommer frem til en konklusion er meget forskellig. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvordan de har forskellige processer, inden de kommer frem til den rigtige beslutning.
Du har ikke en rigtig forretning, hvis ikke du kan tjene penge på at købe trafik til dit site. En skarp udmelding i dagens podcast om, hvordan du bør arbejde mere målrettet med betalt trafik som affiliate, og hvorfor det i mange tilfælde kan give god mening, hvis du har styr på dine data.
Med flere der arbejder remote eller hjemmefra, så bliver video mere og mere relevant. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvordan brug af video og skærmoptagelser er en effektiv måde at kommunikere på, men ikke nødvendigvis altid den rigtige løsning i alle tilfælde. Lyt med og få inspiration til, hvordan du kan give mere værdi og kommunikere mere effektivt.
Når man som Mikael arbejder som affiliate manager, så handler det hele tiden om at skabe så meget værdi for kunden (annoncøren) som muligt. Også selvom denne værdi strækker sig lidt udover, hvad der normalt ligger inden for affiliate marketing. Derfor handler dagens podcast om, hvordan man gennem sine tætte kontakter til affiliates, muligvis har mulighed for at få nogle værdifulde links, der kan hjælpe SEO-mæssigt i kampen mod toppen i Google.
Baseret på et webinar, som Mikael har optaget for medlemmerne af Marketers.dk, så handler dagens podcast om, hvilke spørgsmål du skal stille din webhost, INDEN du vælger at handle med dem. Rigtig mange af de spørgsmål, som er relevante, bliver kun stillet af de få, som er meget teknisk kompetente. Derfor kan dagens podcast være en øjenåbner for rigtig mange.
I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvordan B2B virksomheder kan arbejde med affiliate marketing, og om hvorfor der er flere elementer, der er meget anderledes end B2C affiliate marketing. Fordi det ikke altid er helt så let, så er konkurrencen også mindre, og potentialet kan være en del større. Det kræver dog en proces, og at man tænker det igennem fra start.
Hvis du sælger en form for konsulentydelser og udfører kold canvas salg, så er dagens podcast emne muligvis noget for dig. Det handler nemlig om, hvordan du kan angribe salget ved slet ikke at forsøge at sælge dit hovedprodukt i første omgang. Vil du spare tid og kun tale med de rigtige kunder, tjene penge på at anbefale det produkt, du vil sælge, og fremstå som en ekspert i processen, så lyt med.
De fleste der driver e-commerce virksomhed ved godt, at pengene er i e-maillisten, i shoppens konverteringsrate og i hvor stor en kurvstørrelse man kan få kunden til at gennemføre. Derfor er dagens emne enormt relevant, da det handler om, hvordan du let kan få professionel hjælp til at opnå alle disse ting (kontinuerligt) og til en tosset lav pris. Lyt med når Anders og Mikael fortæller om denne mulighed.
I dag taler Anders og Mikael om en linkbuilding disciplin, som alt for mange glemmer at gøre brug af. I modsætning til mange andre linkbulding teknikker, så får både modtager og afsender værdi af det og for dig, der vil have linket, så kræver det sjældent ret meget indsats. Der er naturligvis held involveret, men følger du opskriften, du får i dagens podcast, så har du en god chance for at skaffe dig en del stærke links.
Det er sjældent, at Anders og Mikael bliver begejstrede over nye sociale medier, der popper op, men i dagens episode er de begge helt oppe at ringe. Selvom ingen af dem har fået adgang til ClubHouse endnu, så er de begge overbevist om, at denne nye app kan blive super populær, og noget som de begge kunne finde på at bruge en del tid på. Desværre er app’en ikke til Android endnu, så de må vente.
I dagens epsiode er Mikael blevet grebet af en gal investeringstrang, og det har dannet grundlag for dagens Marketers Morgen podcast. Anders og Mikael taler om at investere i sig selv, at blive bedre på mange forskellige fronter, og hvordan man kan gribe det an. Vi lærer alle forskelligt og har også alle forskellige områder, hvor vi trænger til at blive en bedre version af os selv. Lyt med og bliv inspireret.
Negative renter, gebyrer og andre omkostninger. Alle banker har skruet op for priserne, og det har fået mange kunder til at spørge om tiden er inde til at skifte bank. Et Marketers.dk medlem står netop i denne situation, og derfor taler Anders og Mikael i dagens podcast om det at skifte bank, og hvorfor ens valg kommer meget an på, hvad man gerne vil fremadrettet, og hvorfor det ikke nødvendigvis er banken, der er den vigtigste brik i overvejelserne.
Et medlem i Marketers.dk forummet leder efter personer til sit mini-advisory board i forbindelse med opstart af en webshop. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvornår det kan give mening at lave et advisory board vs. hyre konsulenter, samt hvordan man kan anskue og bruge et advisory board på den lange bane. Ofte kommer værdi netop på baggrund af de længerevarende samarbejder.
Vi hører meget omkring smarte og automatiske Google Ads løsninger, og på Facebook er det blevet standard, at “Facebook ved bedst”. Men hvordan hænger det sammen i forhold til Google Ads? Det taler Mikael og Asger Storbjerg (fra Nozebra) om i dagens episode.
Dagens episode er sidste del (af 3) omkring lyn-audits af affiliatesider. Anders og Mikael tager i dag det sidste skridt til at finde quick wins i din affiliateforretning, og hvorfor det meget ofte giver mening at kigge længere ned i “tragten”, når man overvejer nyt indhold.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download
Der bliver solgt mange affiliatesider og andre former for indtægtsgenererende sites, men det er ikke så ofte, at folk sælger PBN sider. Baseret på et spørgsmål på Marketers.dk forummet taler Anders og Mikael i dag om, hvorvidt man overhovedet kan sælge PBN sider, hvad de skal koste, hvad der indgår i en værdisætning, og hvorfor man både kan vælge at sælge, men evt. også undersøge andre muligheder for at tjene penge på dem.
Google Search Ads er en vigtig trafikkilde for alle, der arbejder aktivt med PPC annoncering. Det er samtidig også en tidsrøver, og derfor noget der giver mening i forhold til mere automatiske løsninger. I dagens podcast taler Mikael med Asger Storbjerg fra Nozebra omkring feed-drevne Search Ads, og hvorfor det kan give super god mening særligt for store Ecommerce virksomheder.
Baseret på en tråd i Marketers.dk forummet taler Anders og Mikael i dag om, hvordan man som dansk affiliate kan kigge på at brede sin affiliateforretning ud på andre sprog og andre markeder, og hvilke udfordringer man støder ind i, når man prøver. Der kan nemlig både være en let tilgang, som ikke udnytter det fulde potentiale og en lidt mere krævende tilgang, som til gengæld bør give et bedre afkast i sidste ende.
I episode 572 taler Anders og Mikael omkring lyn-audits af de vigtigste ting på dine affiliate sider, og i dag udkommer version 2 så. I dagens episode tager de skridtet videre og taler om næste skridt i opgraderingen af dit indtægtspotentiale som affiliate.