Marketers Morgen Podcast
Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.
Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.
Det er ikke altid lige let at finde på gaveidéer, og derfor har affiliate sites med fokus på netop gaver sin berettigelse. Rigtig mange efterlader dog brugeren frustreret og ville med relativt enkle ændringer kunne give en langt bedre brugeroplevelse. Lyt med og hør hvilke 7 elementer Anders og Mikael savner på mange af de eksisterende gave-affiliatesider.
En af de helt store hadeopgaver hos mange Ecommerce virksomheder er produkttekster. De er ofte kedelige at skrive og meget ens. Med AI begynder det at se ud til, at den opgave kan være fortid. Samtidig kan AI også hjælpe med annoncer og andre tekster, som kan bruges af alt fra affiliates til Saas virksomheder. Lyt med og hør, hvad fremtiden måske bringer.
Black Friday og julesalget skaber problemer rundt omkring i mange Ecommerce virksomheder. Der kommer en masse ordrer ind, men det kan være rigtig svært at følge med i pluk/pak/salg og kundeservice. Resultatet er stressede medarbejdere og sure kunder. I dagens episode har Anders et forslag (baseret på tidligere erfaringer) til, hvordan den opgave kan løses på en bedre måde.
Som helt grøn affiliate kan det være svært at komme i gang, men i dagens episode har Anders en metode, der kun koster 2 timer og 0 kroner. Mikael syntes ikke, at dette podcast var en god idé, hvorfor Anders’ opgave var at modbevise Mikaels 2 udfordringer ved metoden.
Selvom SMS daterer helt tilbage til 1992, så er det på ingen måde en død fisk. Når du lytter til dagens podcast og de 10 statistikker, så vil du finde ud af, at SMS markedsføring nok er en marketingkanal som du ikke har fået udnyttet nok og som rummer et stort potentiale. Både Anders og Mikael var i hvert fald meget overrasket over tallene.
Er din hjemmeside fyldt med lange artikler (+3000 ord), så går du muligvis glip af en masse trafik. Ved at omforme dit indhold til i stedet at være struktureret som indholdsklynger, så fortæller Anders og Mikael i dag om en case med mere end 1000% vækst. Lær om indholdsklynger, hvad det er, og hvordan du arbejder aktivt med dem.
Mange ved godt at intern linkbuilding er et vigtigt element, når det kommer til SEO, men i dagens podcast kommer Anders og Mikael omkring 5 (+1) elementer, som mange muligvis ikke tænker over, når talen falder på intern linkbuilding. Eksempelvis tænker mange ikke over den positive effekt, det kan have på den side, man linker FRA. Lyt med til dagens episode.
Hvis du nogensinde har lanceret et nyt website eller når du udgiver nyt indhold på et eksisterende website, så vil du også opleve at indholdet danser frem og tilbage i rankings. Men hvorfor gør det sådan og hvordan skal man forholde sig til det? Det er emnet i dagens podcast hvor Anders og Mikael også deler personlige erfaringer fra egne projekter, samt forsøger at pege på de vigtigste elementer i forhold til at ende på en god placering.
Meget ofte så opnår det indhold, der er skrevet på blogs, affiliatesider mv. ikke sit fulde potentiale, og det kan der være flere grunde til. En analyse har vist, at over 90% af ALT indhold aldrig får nogen form for organisk trafik fra Google. I dagens episode taler Anders og Mikael derfor om, hvordan du finder ud af, hvilket indhold der ikke lever op til sit potentiale, samt hvad du kan gøre for at komme problemet til livs.
Det er ikke sjældent, at der bliver talt negativt om at se fjernsyn og serier, når man er iværksætter og i gang med at bygge noget op. I dagens podcast kan du dog høre, hvordan Anders har formået at tage god lærdom med sig fra 4 meget populære serier, og hvordan du selv kan forsøge at hente god viden, når du slapper af foran TVet.
Hvis man arbejder med SEO og har kunder eller chefer, så kan de normale SEO tools godt give lidt forklaringsproblemer. Det er nemlig meget forskelligt, hvad de enkelte tools viser af data. I dagens podcast taler Anders og Mikael om en analyse, som Search Engine Land har lavet, og om hvilke tools der umiddelbart ser ud til at ramme mest korrekt i 3 forskellige SEO discipliner.
En af de fejl, som rigtig mange affiliates begår, er at måldrette deres sider efter søgeord, som har lav konkurrence og fornuftige mængder trafik, men som slet ikke egner sig til at blive brugt til affiliateformål. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvorfor det er vigtigt at gå efter de rigtige søgeord og derigennem hæve sin chance for at kunne tjene affiliate kommission på den trafik, man trækker til sitet.
Podcastet i dag er en lille battle mellem Anders, som tager partiet for “store sider”, og Mikael som tager partiet for “små sider”. Skal du bygge et stort affiliate site med alle de fordele og ulemper, som det medfører, eller skal du gå efter at lave flere små sites med alle de fordele og ulemper, som det indebærer. Lyt med og hør det hele i dagens episode og bliv (måske) klogere på, hvilken retning du skal gå i.
Dagens podcast handler om salgspsykologi, og hvordan vi mennesker ofte træffer beslutninger baseret på vores følelser, mere end ud fra rationelle betragtninger. Emnet kommer – på baggrund af to artikler Mikael har læst – om, hvorfor og hvordan vi som marketing folk bør arbejde mere med følelser for at få folk til at købe vores produkter eller services.
For langt de fleste affiliates er EPC (Earnings Per Click) et velkendt begreb, men fakta er, at begrebet ofte bliver brugt til at træffe beslutninger på et forkert grundlag. Anders og Mikael taler i dagens podcast om, hvad EPC er, og hvorfor man ikke bare kan kigge på tallet og tro, at man er ret meget klogere. Afslutningsvis kommer de også ind på 3 ting, du kan gøre som affiliate for at påvirke din EPC i en positiv retning.
Det er ikke så længe siden, at Mikael har hjulpet en kunde med at indkøbe nogle gode links fra nogle relevante danske medier. Prisen var omkring 12.000 kr., og det gav grobund for dagens episode. Kan det betale sig at købe links vs. at købe domæner, og hvis man køber domæner, hvad er det så for nogle tanker, man skal gøre sig.
Som fortsættelse af gårsdagens podcast taler Anders og Mikael i dag videre omkring virtuelle assistenter, niveauet af kompetencer, priser og hvorfor man ikke kun skal gå efter “billigste pris”, samt hvordan hele Corona situationen har påvirket markedet for virtuelle assistenter.
I dagens podcast taler Anders og Mikael omkring det at hyre virtuelle assistenter til forskellige typer opgaver og hvorfor en VA’er kan komme fra mange forskellige steder i verden. Der er talent overalt, og ofte billigere end du måske tror. En udfordring kan være at finde en person, der kan “tænke selv”, men ofte ligger udfordringerne et helt andet sted.
Med baggrund i en tråd fra Marketers forum, så handler dagens episode om, hvor og hvorfor nogen kan finde på at ville teste flere tusinde domæner for deres domain rating hos Ahrefs. Episode kommer både omkring, hvilke tools man kan bruge, men også om hvorfor nogen overhovedet finder på at ville teste så mange domæner.
Med en portefølje på flere hundrede domæner har Anders alle grunde til at ville sælge ud (hvis prisen er rigtig). I dagens podcast taler Anders og Mikael derfor om en auktion, som Anders har forsøgt på GoDaddy, og hvorfor resultatet desværre ikke var i nærheden af det ønskede. Om ikke andet, så er der læring at hente ved oplevelsen.