Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Midlertidigt udsolgte varer – En kort guide til webshops


Af Mikael Rieck

|

24. april 2020

Midlertidigt udsolgte varer

Uanset om det er i krisetid eller normalt, så skal en webshop forholde sig til, at varer kan blive midlertidigt udsolgt. Vi taler altså om varer, som kommer på lager igen en gang i fremtiden. På baggrund af en artikel fra MOZ taler Anders og Mikael om, hvilke værktøjer en webshop har i sin værktøjskasse, og hvorfor SEO muligvis slet ikke er den mest væsentlige ting at fokusere på, når en vare bliver midlertidigt udsolgt.

Aktivering af affiliates – Sådan gør du det bedst


Af Mikael Rieck

|

23. april 2020

Aktivering af affiliates

Når du driver webshop, så kan det være frustrerende at se på, at dine affiliates ikke sælger så meget, som de kunne, og måske endda slet ikke bruger så meget krudt på at promovere dit program, som du havde håbet. I dagens episode giver Anders dig indsigter fra Partner-ads om, hvad der skal til for at få aktiveret dine affiliates, og hvorfor dit fokus muligvis ikke skal være på den brede mængde.

Bogføring og regnskab – Personlige erfaringer


Af Mikael Rieck

|

22. april 2020

Bogføring og regnskab

Bogføring, regnskaber og indberetninger er noget de fleste elsker at hade. I dagens afsnit fortæller Anders og Mikael, hvordan de hver især arbejder med henholdsvis bogholder og revisor, samt hvorfor det giver rigtig meget værdi at uddelegere det arbejde til personer med den rette ekspertise.

PriceRunner ekspert – En (måske) overset salgskanal


Af Mikael Rieck

|

21. april 2020

PriceRunner ekspert

De fleste kender helt sikkert PriceRunner som Danmarks største prissammenligningsportal. PriceRunner er super dygtige til det, de gør, men som webshop bliver dit resultat ikke bedre end de informationer, du sender til PriceRunner. Anders og Mikael taler i dagens episode om, hvilke ting der er vigtige, og hvorfor det giver rigtig god mening for webshops at gøre noget ud af sin tilstedeværelse på PriceRunner.

Velkomst e-mailflow for signups – For E-commerce virksomheder


Af Mikael Rieck

|

20. april 2020

Velkomst e-mailflow for signups

Du sørger for at samle e-mails op, når brugeren besøger din webshop, men derfra sker der ikke så meget automatisk. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvordan man som e-commerce virksomhed bør opsætte og automatisere en serie velkomst e-mails. Der kan hentes virkelig mange informationer ud og dermed sikre, at dine emails bliver relevante, åbnet og klikket på i vid udstrækning.

Hold produktiviteten høj – når du er karantæneramt


Af Mikael Rieck

|

17. april 2020

Hold produktiviteten høj

Rigtig mange har skulle vænne sig til at arbejde hjemmefra, og/eller har pludselig fået en masse ekstra tid til nye projekter. Hvis ikke man er vant til det, så kan det være rigtig svært at holde produktiviteten og motivationen oppe. Anders og Mikael kommer i dagens podcast med gode råd til, hvordan man kan angribe den udfordring, og hvad man skal undgå for alt i verden.

Nyt affiliatesamarbejde – 2 vinkler til et godt partnerskab


Af Mikael Rieck

|

16. april 2020

Nyt affiliatesamarbejde

Uanset om du er personen med ideen, konceptet eller produktet, eller du er den person som efterspørges til et partnerskab, så er der vigtige ting, der skal tages stilling til. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvordan man bør sælge sin idé ind til en partner, og hvorfor det kræver en vis mental styrke at få en kompetent partner med ombord.

Affiliate set fra en webshop – Får du den værdi, du forventer


Af Mikael Rieck

|

15. april 2020

Affiliate set fra en webshop

Med udgangspunkt i en tråd i Marketers.dk forummet omhandler dagens podcast, hvordan man som webshop kan stille sig kritisk overfor affiliate marketing. Samtidig kommer Anders og Mikael også omkring vigtigheden af at kigge på korrekte data og passe på med at lade mavefornemmelser bestemme for meget. Korrekt tracking for hele kunderejsen er et vigtigt element for at vurdere, hvad der giver værdi.

+10 Corona marketing eksempler – Gjort på den helt rigtige måde


Af Mikael Rieck

|

14. april 2020

+10 Corona marketing eksempler

Når der sker store ting (gode eller dårlige), så kommer marketingafdelingerne op i det høje gear. Den ekstra opmærksomhed skal bruges fornuftigt, og i dagens episode kigger vi på 10 eksempler, hvor virksomheder har været kreative og har hjulpet og brandet sig selv på gode måder. Som lytter kan du måske hente inspiration til, hvordan du selv kan vinkle det i forhold til din forretning.

Affiliateside på en webshop – De ting den skal indeholde for at virke


Af Mikael Rieck

|

13. april 2020

Affiliateside på en webshopAffiliateside på en webshop

Som webshop kan man godt komme til at tro, at affiliaterekruttering er noget, som foregår “udenfor” shoppen. Tallene viser dog, at op mod 25% af affiliates lærer om et affiliateprogram fra shoppens egen side, og ofte er det også de største ambassadører for produkterne. Lyt med til dagens episode og hør, hvordan du laver en side, der konverterer interesserede personer til super-affiliates.

Når en krise rammer – Hvordan skal man forholde sig?


Af Mikael Rieck

|

10. april 2020

Når en krise rammer

Uanset hvilke kriser vi kommer til at opleve gennem vores liv, så er det aldrig sjovt at være midt i det. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvilke tanker man kan gøre sig både før og under en krisesituation. Særligt den økonomiske del kan have mange negative konsekvenser, og derfor giver det rigtig god mening løbende at tænke over ens situation.

Affiliate produktanmeldelser – Sådan gør du det “rigtigt”


Af Mikael Rieck

|

9. april 2020

Affiliate produktanmeldelser

Baseret på et indlæg i Marketers.dk forummet taler Anders og Mikael i dag om, hvordan man som affiliate griber det an at lave produktanmeldelser. En meget benyttet metode er at gøre brug af anmeldelser, tests og reviews andre allerede har lavet. Om det er OK, eller om der er en bedre vej, kan du høre meget mere om i dagens episode.

Lav dine egne produktvideoer – Kan du forsvare amatørkvalitet?


Af Mikael Rieck

|

8. april 2020

Lav dine egne produktvideoer

Det kan være rigtig dyrt at få produceret professionelle videoer, og derfor vælger mange webshops enten slet ikke at lave videoer eller kun få produceret relativt få. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvad der skal til for at få en (god nok) video i kassen og hvilke elementer, der er vigtige at have med i overvejelserne.

Opskriften på gratis advertorials – Få dit affiliateprogram i medierne


Af Mikael Rieck

|

7. april 2020

Opskriften på gratis advertorials

De fleste kender sikkert til begrebet “Advertorials” og har muligvis også hørt, at den slags koster penge. Men hvad hvis der nu var en metode til at få gratis advertorials i de store medier gennem dit affiliateprogram? I dagens episode fortæller Anders, hvordan hans arbejde hos Partner-ads hjælper ham med at forbinde de store mediehuse med de helt rigtige webshops.

Affiliate marketing er risikofrit – Det lyder for godt til at være sandt


Af Mikael Rieck

|

6. april 2020

Affiliate marketing er risikofrit

Hvis du har lyttet med til tidligere episoder af Marketers Morgen podcastet, så har du også hørt, hvordan man kan udnytte influencer marketing, Google shopping, retargeting, e-mail marketing og en masse andre metoder via performancebaseret afregning (affiliate marketing). Det lyder næsten for godt til at være sandt og derfor modtages der ofte spørgsmål omkring det. I dagens episode forsøger Anders og Mikael at kaste lidt mere lys over, hvorfor det gør risikoen minimal.

4 nye indtjeningskanaler til medier – Kræver ikke annoncesalg


Af Mikael Rieck

|

3. april 2020

4 nye indtjeningskanaler til medier

Dagens episode af Marketers Morgen handler om 4 nye indtjeningskanaler, som mange danske medier endnu ikke har taget rigtig til sig. De store medier i landene omkring Danmark gør allerede brug af dem i stor stil, og der er også en tendens til, at vi er ved at komme med i Danmark. Der er stadig mulighed for at være med som first mover.

Remarketing vs. retargeting – Hvad er forskellen egentlig?


Af Mikael Rieck

|

2. april 2020

Remarketing vs. retargeting

Hvis du arbejder med online marketing, så bruger du sikkert ordene remarketing og retargeting ofte. Men hvad er forskellen egentlig på de to, og hvornår kan man sige, at noget er det ene, og noget er det andet? Lyt med til dagens episode og hør, hvilken definition Anders og Mikael tænker giver mening, når vi taler om retargeting og remarketing.

Passiv indtægt via reklamer – Del 3 – 7 trins raketten


Af Mikael Rieck

|

1. april 2020

Passiv indtægt via reklamer

Sidste del af podcastserien om at skabe sig en passiv indtægt via reklameindtægter på engelske niche websites med en masse godt indhold, men hvor konkurrencen er relativt begrænset. I dette afsnit får de 7 trins raketten fra køb af et nyt domæne til salg af din indkomstgenererende website.

Passiv indtægt via reklamer – Del 2 – Processen og konkurrencen


Af Mikael Rieck

|

31. marts 2020

Passiv indtægt via reklamer

Del to af podcastserien med Morten Storgaard handler om, hvordan Morten finder de rigtige søgeord, hvordan han vurderer konkurrencen, og dermed hvilke ord han skal gå efter eller ikke gå efter. Der er specielt én ting som Morten med næsten 99% sandsynlighed kan sige vil virke, hvis man oplever det i SERP.

Passiv indtægt via reklamer – Del 1 – Koncept og potentiale


Af Mikael Rieck

|

30. marts 2020

Passiv indtægt via reklamer

I dagens episode har Mikael inviteret Morten Storgaard i studiet til den første del (af 3) af forklaringen på, hvordan Morten bygger sig en passiv indtægt via reklameindtægter og massive mængder trafik. Morten konkurrerer på alle de termer, som netop IKKE er konkurrenceprægede, og derfor lykkes det ham også at få gode mængder trafik til sin side, men uden at behøver at kaste penge efter linkbuilding.