Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Bedste popups – til e-mail indsamling


Af Mikael Rieck

|

27. marts 2020

Bedste popups

Hvorfor skal du overhovedet gøre brug af popups på din hjemmeside? De fleste personer finder dem irriterende, men der er en god grund til at bruge dem alligevel. Lyt med til dagens episode, hvor Anders og Mikael taler om, hvilke popups du bør teste, hvad du bør tilbyde som lokkemiddel, og hvad du kan forvente af resultater.

6 personer vi beundrer – og hvorfor vi gør det


Af Mikael Rieck

|

26. marts 2020

6 personer vi beundrer

Danmark er fuld af fantastiske mennesker, og i dagens episode taler Anders og Mikael om 6 personer (3 hver), som de beundrer, og hvorfor de beundrer dem. Generelt er vi mennesker ikke gode nok til at rose hinanden, og dagens episode er derfor tænkt som en opfordring til alle om at huske at rose andre for de gode ting, de gør, og de fine personer de er.

Gode PR idéer – som “let” kan kopieres


Af Mikael Rieck

|

25. marts 2020

Gode PR idéer

Med udgangspunkt i et PR stunt, hvor en kunstner bruger sine markedsføringskroner på at betale gæster for at deltage i en udstilling, taler Anders og Mikael i dag om gode eksempler på PR. De specifikke eksempler kan ikke kopieres 1 til 1, men du får gode input til, hvordan du kan tænke det lidt anderledes og dermed overføre det til din egen forretning og niche.

Head of Marketing / CMO – Sådan finder du den rigtige profil


Af Mikael Rieck

|

24. marts 2020

Head of Marketing / CMO

Baseret på en tråd i Marketers.dk’s forum, så taler Anders og Mikael i dag om, hvilken profil man bør lede efter, når man skal finde en Head of Marketing eller CMO profil til sin online virksomhed. Udover hvilke kvaliteter man bør lede efter, så kommer de også omkring, hvor man finder de profiler, og ikke mindst hvad der betyder noget i forhold til den pris, man kommer til at betale for den helt rigtige kandidat.

Kommerciel Voice Search – Her er, hvordan du kan udnytte det


Af Mikael Rieck

|

23. marts 2020

Kommerciel Voice Search

I podcast episode 364 talte Anders og Mikael om Voice Search, og hvordan det muligvis er på vej i Danmark. I dagens episode handler det om, hvordan Voice Search skal tænkes ind fra en kommerciel vinkel. Mange af de søgninger, der bliver foretaget i dag, har et kommercielt formål, men hvordan søgningerne formuleres og hvornår de bruges har ændret sig markant i forhold til de normale tekstbaserede søgninger.

Den vildeste dag! – Skab den og brug den aktivt


Af Mikael Rieck

|

20. marts 2020

Den vildeste dag!

Du kan selv vælge at “skabe” den vildeste dag for at opnå resultater, som du ikke troede var mulige. Samtidig har denne strategiske tilgang afledte positive effekter for både virksomheden og medarbejderne. Lyt med når Anders forklarer, hvordan han for nogle dage siden havde en af de vildeste dage, og hvordan du kan vælge at gøre det samme og få lignende resultater.

Indhent kundeanmeldelser – Hvor, hvorfor og hvordan


Af Mikael Rieck

|

19. marts 2020

Indhent kundeanmeldelser

Kundeanmeldelser på TrustPilot, Facebook, Google, TripAdvisor osv. er vigtige elementer, når kunderne skal konvertere. Men hvor giver det mest mening at få anmeldelser, og er der forskel på B2B og B2C? Det og meget mere taler Anders og Mikael om i dagens episode af Marketers Morgen.

Full Circle Affiliate – Sådan får du flest salg


Af Mikael Rieck

|

18. marts 2020

Full Circle Affiliate

Som affiliate kan der være mange forskellige grunde til, at du enten mister eller bliver “frarøvet” et salg. Det er ikke det hele, du kan gøre noget ved, men i langt de fleste tilfælde er der mulige løsninger. Lyt med til dagens episode og hør, hvilke udfordringer man ofte har som affiliate, og hvordan man selv kan øge sine chancer for at sikre sig det klik, som resulterer i et salg og dermed også en kommission.

Sådan laver du en god FAQ – Derfor et det vigtigt for dig


Af Mikael Rieck

|

17. marts 2020

Sådan laver du en god FAQ

FAQ sider/sektioner er en nødvendighed, hvis du vil yde god kundeservice og sikre, at dine kunder ikke falder fra. Lyt med til dagens podcast og hør, hvorfor og hvordan du optimalt angriber at få lavet en god FAQ. Det vil både spare tid i kundeservice, give tryghed til kunderne og kunne generere en masse trafik via søgemaskinerne.

Coronavirus marketing – Sådan griber du det an


Af Mikael Rieck

|

16. marts 2020

Coronavirus marketing

Coronavirussen har skabt en situation, vi aldrig har været i før, og for mange mennesker har det skabt en helt forfærdelig situation. Marketingmæssigt benytter mange lejligheden til at finde på nye måder at få sit budskab ud, og det kan der være rigtig god idé i. Hvordan man bør gribe det an, og hvordan man i hvert fald ikke bør gribe det an, kommer Anders og Mikael ind på i dagens episode. Hvad kan sælges under en pandemi, og hvad skal man altid være opmærksom på.

Flyt alt din online marketing – til performancebaseret afregning


Af Mikael Rieck

|

13. marts 2020

Flyt alt din online marketing

Uanset om du er en lille forretning eller en stor virksomhed, så kan det give mening at flytte forskellige (eller alle) dine online marketing tiltag til en performancebaseret løsning. I dagens episode af Marketers Morgen taler Anders og Mikael om, hvordan du med fordel kan arbejde med en no-cure/no-pay løsning. Lyt med og hør, hvordan du selv kan høste fordelene ved den tilgang.

Leads via telefonopkald – Spændende affiliatemulighed


Af Mikael Rieck

|

12. marts 2020

Leads via telefonopkald

Affiliate marketing og performancebaseret afregning kan fungere på et hav af forskellige måder. En af de områder, som p.t. er meget lidt brugt handler om at skaffe telefonleads. Det afviger ikke så meget fra at skaffe e-mail leads, men her har du én stor forskel, som gør det super interessant. Lyt med, hvis du gerne vil have flere kunder i røret, eller hvis du mener, at du kan få potentielle kunder til at ringe til en virksomhed. Der kan være mange penge at hente.

Udfordringen med købte links – Hvor længe er linkets levetid


Af Mikael Rieck

|

11. marts 2020

Udfordringen med købte links

Det er relativt udbredt at sikre sig bedre placeringer i Google ved at købe links på forskellige websites. Alt fra store mediesider til PBN netværk. I Danmark er opfattelsen meget, at links er “for evigt”, men i mange situationer er det ikke sandheden. Hvad gør man, når ens link forsvinder, hvordan fungerer det i udlandet og er der bureauer, der har fundet en løsning på problemet? Det og meget mere taler Anders og Mikael om i dagens episode.

Affiliate Marketing – Via Google Shopping Ads


Af Mikael Rieck

|

10. marts 2020

Affiliate Marketing

Som affiliate har du en unik mulighed for at tjene penge ved at gøre brug af Google Shoppings Ads som din trafikkilde. Ligeledes har du som annoncør muligheden for at være repræsenteret på Google Shopping, uden at du løber risikoen for at betale for noget, der ikke virker. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvordan det hele virker og hvilke fordele og ulemper, der kan være ved at lave sådan et samarbejde mellem webshop og affiliates.

Døde affiliatelinks – Hvordan finder man dem bedst


Af Mikael Rieck

|

9. marts 2020

Døde affiliatelinks

En af forudsætningerne for at tjene penge i affiliate marketing er, at personer, der besøger din side, klikker på dine links. Den næste forudsætning er, at de links, der bliver klikket på, rent faktisk virker og sender brugeren hen det rigtige sted. Det er emnet for dagens podcast, hvor der bliver talt om, hvilke værktøjer og plugins der kan benyttes til løbende at kontrollere, at alle links virker, som de skal, og derfor kan tjene penge til dig som affiliate.

Webshop ROI – med effektive affiliatebannere


Af Mikael Rieck

|

6. marts 2020

Webshop ROI

Bannerreklamer er enormt udbredt, men indenfor affiliate marketing er det en alt for overset disciplin. I dagens episode af Marketers Morgen taler Anders og Mikael om, hvorfor man som virksomhed bør kaste meget mere kærlighed og strategiske tanker over de bannere, man lader sine affiliates benytte. Hvis man giver sine bannere den fornødne opmærksomhed, så er der potentielt store summer at hente, samt enorme mængder branding som kan gavne alle de andre marketingkanaler, man benytter.

Outreach til journalister – Sådan gør du det rigtigt


Af Mikael Rieck

|

5. marts 2020

Outreach til journalister

Langt de fleste virksomheder vil gerne have omtale, og derfor bliver der også brugt en masse tid på PR arbejde. Men blot at udsende en pressemeddelelse er sjældent det mest effektive. Derfor taler Anders og Mikael i dagens episode om, hvordan man kan lave outreach til journalister i håb om, at de vil bringe den historie, man gerne vil af med. Der er mange måder at angribe det på, så lyt med, hvis du gerne vil mere i medierne.

SEOday 2021 konference – Derfor skal du deltage til næste år


Af Mikael Rieck

|

4. marts 2020

SEOday 2021 konference

Hvis du aldrig har deltaget på SEOday i Kolding, men arbejder med SEO og kender værdien, så er du gået glip af noget. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvorfor de anser SOEday som et “must” for alle, der arbejder seriøst med søgemaskineoptimering, samt hvordan de selv får mest muligt ud af konferencen.

SEO affiliate udfordringer – Googles Rich Snippets strategi


Af Mikael Rieck

|

3. marts 2020

SEO affiliate udfordringer

Google tager mere og mere plads i SERP med Google Ads og deres Rich Snippets. Arbejder du med affiliate via SEO, så skal du ikke kun lægge mærke til ændringerne, men også begynde at tænke over, hvordan du ellers kan tiltrække trafik. Tendensen er klar, så det hjælper ikke at håbe, det går væk. Heldigvis er der flere mulige løsninger derude.

Ranking og trafik uden links – Smart strategi til “passiv indtægt”


Af Mikael Rieck

|

2. marts 2020

Ranking og trafik uden links

Baseret på et webinar Mikael har optaget med Morten Storgaard, så handler dagens episode om, hvordan man kan ranke og skabe massive mængder trafik uden at linkbuilde overhovet. Følger du opskriften, vil du ikke kun få en masse trafik, men også lægge grundstenene til at skabe et site med en masse autoritet, som kan tiltrække naturlige links.