Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Indgå et strategisk samarbejde – Sådan sikrer du at 1+1 = 3


Af Mikael Rieck

|

28. februar 2020

Indgå et strategisk samarbejde

Der er utallige fordele ved at indgå i strategiske samarbejder med folk, der besidder evner og viden, som du ikke selv har. At arbejde med et andet mennesker er dog ikke altid let, og Anders og Mikael taler derfor om, hvilke udfordringer man skal tænke over, inden man kommer for langt i processen. Uanset om du er god til SEO, e-mail marketing, Google Ads eller noget helt andet, så er der værdi i denne episode af Marketers Morgen.

Skal du anbefale andre – Fordele og ulemper ved at hjælpe


Af Mikael Rieck

|

27. februar 2020

Skal du anbefale andre

De fleste af os kan godt lide at få anbefalinger fra folk, som vi kender og stoler på, men det at give anbefalinger kan have sine udfordringer. I dagens episode af Marketers Morgen taler Anders og Mikael om deres personlige erfaringer med at henvise og anbefale. Lyt med og få inspiration til, hvordan du kan gribe det an næste gang, du bliver spurgt om din anbefaling.

Hvilken slags affiliate skal du blive – hvis du har X evner


Af Mikael Rieck

|

26. februar 2020

Hvilken slags affiliate skal du blive

Vi besidder alle forskellige evner, og det gælder også, når man arbejder med affiliate marketing. De evner kan være vigtige at have med i sine overvejelser, når man skal vælge, hvilken “retning” man gerne vil bevæge sig som affiliate. Er man god til at programmere, så vil én ting give mening, mens man bør vælge noget helt andet, hvis man er skarp til sociale medier. Lyt med til dagens episode og bliv inspireret til, hvilken retning du kan bevæge dig i.

Voice Search i Danmark – Hvor er vi her i 2020?


Af Mikael Rieck

|

25. februar 2020

Voice Search i Danmark

Ifølge en undersøgelse fra ComScore så bliver 50% af alle søgninger i USA fortaget via Voice Search her i 2020. Helt så udbredt er det ikke i Danmark endnu, men der er ingen tvivl om, hvilken retning det bevæger sig. Uanset om man kan lide det eller ej, så er der ikke mange chancer for at undgå det i den fremtid, vi går i møde. Anders og Mikael kommer omkring de muligheder, der er i dag med Voice Search, og hvordan de selv (og Marketers medlemmerne) bruger det i det daglige.

Skal du sælge lette eller svære konsulentopgaver


Af Mikael Rieck

|

24. februar 2020

Skal du sælge lette eller svære konsulentopgaver

Dagens emne i Marketers Morgen handler om at sælge sig selv som konsulent og hvilke opgaver man skal tage ind. Men endnu vigtigere også om hvilke opgaver man IKKE skal tage ind. Udgangspunktet er en tråd fra Marketers.dk forummet hvor et medlem er på vej til at bevæge sig nedad mod lette opgaver med et stort behov, men også med en masse konkurrence. Anders og Mikael byder ind med i hvilken retning de i stedet vil anbefale medlemmet at gå.

Det optimale kontorfællesskab – For affiliates


Af Mikael Rieck

|

21. februar 2020

Det optimale kontorfællesskab

Hvis der ingen grænser er for, hvad man kan bede om i et kontorfællesskab, hvad vil så være optimalt? Det er der helt sikkert delte meninger om, men i dagens episode kan du høre, hvad både Anders og Mikael ville lægge mest vægt på, hvis de skulle leje sig ind i et kontorfællesskab for affiliates.

Når behovet er stort – Men penge og energi mangler


Af Mikael Rieck

|

20. februar 2020

Når behovet er stort

Et medlem på Marketers.dk arbejder med personer, som er kommet i klemme i de offentlige systemer og hjælper dem med bedst at navigere rundt i junglen. Hun beder om feedback på en ny forretningsidé, og den tager vi derfor op i dagens episode af Marketers Morgen. Der er helt klart muligheder i nichen, men det bliver ikke let, og derfor anbefaler vi også en konkret fremgangsmåde. Lyt med og hør hvad den er.

Hurtig konkurrentanalyse – Sådan kan du gribe det an


Af Mikael Rieck

|

19. februar 2020

Hurtig konkurrentanalyse

På sociale medier og andre steder kan man ofte finde succeshistorier om forskellige virksomheder og til tider sine konkurrenter. Mikael læste om en klients konkurrent og undrede sig over, hvordan de kunne sælge så meget. Dagens episode handler om, hvordan man kan lave en simpel konkurrentanalyse, og hvilke tal man kan bruge til noget, og hvad der ikke altid er lige retvisende. Ofte kan man komme til at sammenligne æbler og bananer uden at vide det. Lyt med og bliv inspireret til din egen analyse.

Linkbuilding via widgets – Er det et no-go i 2020?


Af Mikael Rieck

|

18. februar 2020

Linkbuilding via widgets

Et medlem i Marketers forum ville gerne udvikle widgets for derigennem af få links tilbage til en hjemmeside. Teknikken fungerede for mange år siden, blev meget udskældt, men er muligvis stadig valid. Hør hvad Anders og Mikael mener om sagen, og hvordan du evt. kan tweake idéen til at skaffe dig en masse gode links.

Virker niche affiliate stadig? – Svaret vil måske overraske dig


Af Mikael Rieck

|

17. februar 2020

Virker niche affiliate stadig?

Hvis du tjener penge som affiliate, så har du muligvis tænkt tanken om du skal lave et kæmpe site, et lille niche site eller om løbet er kørt og nyhedsmedierne tager alt trafik. Hør hvordan en ny analyse kaster lys over, hvorvidt niche affiliate marketing stadig har en berettigelse.

Brug influencers aktivt – Podcast for annoncører


Af Mikael Rieck

|

14. februar 2020

Brug influencers aktivt

Hvis man som annoncør vil arbejde med influencers og affiliate marketing, så er der nogle ting man skal vide inden man går i gang. Anders og Mikael taler i dagens episode om de mange fordele der kan være ved at lade influencers være affiliates og tjene penge via en performancemodel. Hør bl.a. hvorfor mikroinfluenter kan være et rigtig godt sted at starte.

Salg af High-End produkter – Skal man bruge online marketing?


Af Mikael Rieck

|

13. februar 2020

Salg af High-End produkter

Baseret på et møde Mikael har afholdt med en potentiel kunde, så handler dagens podcast om, hvorvidt det giver mening at gøre brug af online marketing, hvis produktet ikke kan “lægges i en kurv og købes online”. Mikael kommer med eksempler på, hvorfor og hvordan man kan gribe det an, samt hvilke afledte effekter online marketing også kan have i forhold til bl.a. rekruttering af nye medarbejdere.

Affiliate opstart for webshops – Svar på de mest alm. spørgsmål


Af Mikael Rieck

|

12. februar 2020

Affiliate opstart for webshops

At starte en ny marketingkanal kan være en uoverskuelig og skræmmende opgave. I sin position som Account Manager hos Partner-ads får Anders ofte de samme spørgsmål fra en ny annoncør. Dagens epsiode handler derfor om, hvilke spørgsmål, der er de mest hyppige, og hvad svaret er for hvert af dem. Lyt med, hvis du tænker, at affiliate marketing kunne være en kanal for dig.

Når Google giver svaret direkte – Godt eller skidt?


Af Mikael Rieck

|

11. februar 2020

Når Google giver svaret direkte

Google bliver mere og mere aggressiv med sine featured snippets og muligheder direkte i SERP. I dagens episode taler Anders og Mikael om de ting, de ser “derude”, hvordan det påvirker alle hjemmesideejerne, og hvad man eventuelt kan gøre for at modarbejde det og/eller hele tiden holde sig foran Google.

Indtægt uden loft – for influencers


Af Mikael Rieck

|

10. februar 2020

Indtægt uden loft

Der kan være rigtig mange penge i at være influencer, og i dagens episode af Marketers Morgen taler Anders og Mikael om, hvordan man kan opnå en indtægt uden loft. Ved at gøre aktivt brug af affiliate marketing som en ekstra kanal, så har man mere frihed til at vælge samarbejdspartnere og kan også selv bestemme, hvor meget og hvor hurtigt man vil have sin indtægt til at vokse. Hør blandt andet om en case, hvor en influencer med få indlæg solgte varer for ca. 1 million og høstede en rigtig spændende kommission på det.

Start et eksklusivt podcast – Skab netværk og tjen penge


Af Mikael Rieck

|

7. februar 2020

Start et eksklusivt podcast

Dagens episode af Marketers Morgen er helt speciel. Med i studiet har Mikael den ene podcast vært fra Marketing Brief, Emil Kristensen. I starten af januar kom Emil på ideen at starte et eksklusivt podcast, som skulle koste penge at være en del af. Lyt med til dagens episode og hør, hvor mange medlemmer der allerede har tilmeldt sig, hvorfor Emil fik ideen, og hvad det hele måske kommer til at udvikle sig til fremover.

Google Tag Manager – For begyndere


Af Mikael Rieck

|

6. februar 2020

Google Tag Manager

Google Tag Manager har de fleste nok hørt om, men ikke alle har kastet sig over det endnu, og endnu færre forstår det til fulde. I dagens episode taler Anders og Mikael om et webinar på Marketers, hvor GTM bliver gennemgået slavisk. Lyt med og hør, om ikke det er nu, du skal i gang med at bruge Google Tag Manager for alvor.

Søgeordskannibalisme – Undgå at æde dig selv


Af Mikael Rieck

|

5. februar 2020

Søgeordskannibalisme

Marketers Morgen podcastet kigger i dag på begrebet søgeordskannibalisme. Både hvad der menes med det, men også hvordan man finder ud af, om man er ramt, og hvad man eventuelt kan gøre ved det. Det er ikke alle tingene Anders og Mikael er helt enige om. Lyt med og bliv lidt klogere.

Affiliate opstart – Step by step processen


Af Mikael Rieck

|

4. februar 2020

Affiliate opstart

Uanset om du er ny affiliate eller har været i gang i noget tid, så har du måske ikke fået de resultater, du håbede på. Det kan der være mange grunde til, og i dagens episode taler Anders og Mikael om en proces, som vil fungere, hvis der bliver brugt de fornødne ressourcer på den.

2019 – Året der gik i SEO – Alt dette skete på kun 12 måneder


Af Mikael Rieck

|

3. februar 2020

2019 - Året der gik i SEO

SEO har været populært og vigtigt i mange år, men selvom det ikke er en ny spiller, så står tingene ikke stille. Anders og Mikael kigger tilbage på året, der gik, og fremhæver nogle af de vigtigste områder. Alt fra store Google opdateringer til AI som er blevet skræmmende imponerende.