Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Marketing trends i 2020 – Her er det, der rykker i fremtiden


Af Mikael Rieck

|

31. januar 2020

Marketing trends i 2020

MarketingWeek har interviewet nogle af de skarpeste hoveder indenfor marketing omkring fremtiden, og hvor fokus bør ligge. I dagens episode ser Anders og Mikael på nogle af de vigtige elementer og kommer med deres input til, hvad og hvorfor netop disse områder er vigtige at holde øje med i de kommende måneder og år.

Den sorte bog – Undgå at blive et dårligt eksempel


Af Mikael Rieck

|

30. januar 2020

Den sorte bog

Vi elsker alle at købe ting, hvis prisen virker som et røverkøb. Ofte kan man være heldig at få god kvalitet for små penge, men der er også situationer, hvor effekten af billig arbejdskraft kan komme til at koste rigtig dyrt. SEO-LEX 2020 (skrevet at Thomas Rosenstand) indeholder en hel sektion med skræmmende historier, du kan lære af. I dagens episode spørger Mikael ind til en af disse historier.

Når mobilen skal være smart – Når bureauet er lidt for smart


Af Mikael Rieck

|

29. januar 2020

Når mobilen skal være smart

Hjemmesider skal være flotte, brugervenlige og fungere godt på mobilen. Men man kan ikke bare fjerne alle de elementer, man har lyst til og tro, at det ingen effekt har. Thomas Rosenstand er endnu engang i Marketers Morgen podcaststudiet til en snak om en virkelig case, der har kostet en dansk virksomhed en god sum penge. Du går naturligvis herfra med en ide om, hvad du ikke selv skal forsøge at gøre.

Hastighedsoptimering af billeder – Små rettelser med STOR effekt


Af Mikael Rieck

|

28. januar 2020

Hastighedsoptimering af billeder

Hastighedsoptimering af billeder er et af de SEO emner som endnu ikke har været behandlet her i Marketers Morgen, og derfor har Mikael endnu engang inviteret SEO ekspert Thomas Rosenstand i studiet. Baseret på sine mange års erfaring forklarer Thomas, hvilke små og nemme handlinger, du kan foretage på din side, for at sikre langt hurtigere loadtider med optimerede billeder.

Links fra dagblade – Kom ned fra den hvide hest


Af Mikael Rieck

|

27. januar 2020

Links fra dagblade

SEO ekspert Thomas Rosenstand er endnu engang i Marketes Morgens studiet for at hjælpe os alle med at forstå SEO bedre. Med udgangspunkt i bogen SEO-LEX 2020 taler Thomas og Mikael om links fra de danske dagblade, om nye tags og om hvordan Google muligvis kommer til at forholde sig til de mange købte links. Og uanset hvilket SEO bureau du handler hos, så får du en lille opsang med herfra.

Content uden kontekst – “Hero billeder” skader dit site


Af Mikael Rieck

|

24. januar 2020

Content uden kontekst

I dagens episode af Marketers Morgen har Mikael inviteret SEO ekspert Thomas Rosenstand i studiet. Thomas har netop udgivet bogen SEO-LEX 2020 og dagens emne tager udgangspunkt i et af bogens kapitler. Hør hvorfor mange af nutidens WordPress themes kan resultere i manglende salg og henvendelser.

CRO Case – Bedemand – Døden er ikke for sjov


Af Mikael Rieck

|

23. januar 2020

CRO Case - Bedemand

Stifter af ConversionBoost.dk konferencen, Ole Gregersen, er med i studiet til en snak, om hvordan man kan konverteringsoptimere, når det man sælger er et meget følsomt emne. Samtidig så forklarer Ole, hvordan man kan konkluderer på tests, selvom man ikke nødvendigvis har så meget data på den enkelte landingsside. En af læringerne er, at brugertests kan give meget værdi, INDEN man begynder at opsætte konkrete tests.

CRO Case – Abonnement – Optimering af signup flowet


Af Mikael Rieck

|

22. januar 2020

CRO Case - Abonnement

Endnu engang har vi inviteret CRO ekspert Ole Gregersen i studiet til en snak om konkrete cases og læringer, han har haft med en kunde, der sælger måltidskasser. Episoden indeholder en masse læringer om, hvad der kan have stor effekt på konverteringen, men også at man ikke altid kan regne med, at ændringer giver et positivt resultat.

CRO Case – Dansk Design Brand – Læringer fra optimeringsproces


Af Mikael Rieck

|

21. januar 2020

CRO Case - Dansk Design Brand

I studiet har vi i dag inviteret Ole Gregersen, som er konverteringsoptimeringsekspert og stifter af konferencen ConversionBoost (næste gang er 17. marts 2020). Ole fortæller i dagens episode om, hvordan han hjælper et dansk design brand med at få deres brand website til at konvertere bedre. En af læringerne kom som lidt af en (positiv) overraskelse for dem.

Linkbuilding i rejsenichen – Et hav af gode ideer


Af Mikael Rieck

|

20. januar 2020

Linkbuilding i rejsenichen

Linkbuilding kan være en svær disciplin, og derfor taler Anders og Mikael om, hvordan man som rejseblogger kan komme videre med linkbuilding. Metoderne er dog fælles for et hav af forskellige nicher, så uanset hvor du ønsker at linkbuilde til, så kan du tage noget med fra dagens episode.

Når du mangler idéer – Sådan finder du på nyt indhold


Af Mikael Rieck

|

17. januar 2020

Når du mangler idéer

Baseret på en tråd i Marketers.dk forummet, taler Anders og Mikael om hvad man kan gøre for at finde på nye og gode ideer at producere indhold omkring. Alt fra tools og metoder til hvad der kan give en god branding effekt bliver vendt.

Virale infografikker – Eksempler på ting der virker


Af Mikael Rieck

|

16. januar 2020

Virale infografikker

Infografikker kan bruges til rigtig mange ting. Anders har arbejdet meget med at få dem til at tiltrække links, men i dagens episode bliver der talt om, hvad der kan få dem til at gå viralt. Hør eksempler på infografikker, der har fået mange delinger, og hvorfor de formentlig har fået det.

Et spark bagi – Sådan komme du i gang igen


Af Mikael Rieck

|

15. januar 2020

Et spark bagi

Vi oplever alle fra tid til anden, at det kan være svært at motivere sig selv. Dagens episode handler om, hvilke ting og metoder man kan bruge til at motivere sig selv, genfinde inspirationen og få sat lidt tempo på sin forretning igen. Anders og Mikael deler de tools og teknikker, de hver især benytter.

Når du skal starte en webshop – Ting du SKAL tænke over


Af Mikael Rieck

|

14. januar 2020

Når du skal starte en webshop

I dagens episode af Markters Morgen taler Anders og Mikael om, hvilke ting der er vigtige at have med i sine overvejelser inden man vælger at starte en webshop. Der er ting, som mange bruger en masse tid på i starten, men som slet ikke er vigtigt. Lyt med og hør hvilke ting, der giver mening at have med i overvejelserne og hvorfor.

Find (billig) deltidsmedarbejder – Studiemedhjælper på 10-20 timer


Af Mikael Rieck

|

13. januar 2020

Find (billig) deltidsmedarbejder

Et medlem på Marketers forummet har lavet et opslag, hvor der søges en studiemedhjælper til 10-20 timers SEO arbejde. Anders og Mikael tager udgangspunkt i tråden, når der tales om, hvad man kan skrive i jobopslag, og hvor det giver mening at lede efter den slags kompetencer. Anders kommer blandt andet også ind på, hvordan han har brugt betalte Facebook annoncer med stor succes.

Bulk Check af Instagramprofiler – Findes der et tool til det


Af Mikael Rieck

|

10. januar 2020

Bulk Check af Instagramprofiler

Anders har i forbindelse med sit arbejde for Partners Ads skulle finde en masse informationer omkring en lang række Instagramprofiler og har derfor ledt efter et stykke software til at gøre arbejdet lettere. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvorfor det er vigtigt at kende de detaljer, men også hvilke tools der findes derude, og hvorfor de ikke giver Anders det, han har brug for.

Giver Adsense mening – Kan man splitteste det?


Af Mikael Rieck

|

9. januar 2020

Giver Adsense mening

I en tråd på Marketers forum er der et medlem, der spørger ind til, om Adsense overhovedet giver mening at benytte. Anders og Mikael kommer i dagens episode blandt andet ind på, hvorvidt man overhovedet kan splitteste Adsense, og hvornår og for hvem Adsense i det hele taget giver mening at benytte i forhold til andre former for indtægt på hjemmesider.

Passiv indtægt case – Indtægten der kommer af sig selv


Af Mikael Rieck

|

8. januar 2020

Passiv indtægt case

Passiv indtægt har længe været en drøm for mange, og i dagens episode af podcastet taler Anders og Mikael om en specifik app, der tjener gode penge passivt. De kommer også omkring, hvorvidt det passive overhovedet eksisterer, og om det at ville skabe en passiv indtægt overhovedet er så attraktivt i dag, som det var for 10-15 år siden.

Proces for køb af affiliate sites – Fakta fra en opkøber


Af Mikael Rieck

|

7. januar 2020

Proces for køb af affiliate sites

I dagens episode af Marketers Morgen taler Anders og Mikael om et webinar, der er optaget med Christian Soelberg Due. Christian arbejder med at opkøbe og udvikle affiliatesider i den finansielle niche i Danmark. Et super spændende emne som både affiliates og opkøbere af sites vil kunne få noget ud af.

Den største udfordring – for affiliates i 2020


Af Mikael Rieck

|

6. januar 2020

Den største udfordring

Når du arbejder med affiliate marketing, så er der mange udfordringer, der skal overkommes, for at nå til det næste niveau. Baseret på en tråd i Marketers.dks forum taler Anders og Mikael om de udfordringer, som medlemmerne står med, samt hvad der evt. skal til for at arbejde sig igennem de udfordringer. Arbejder du som affiliate, så har du minimum en af de udfordringer lige nu.