Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Salg af kurser via AI og Deepfake – Kreativt og ulovligt


Af Mikael Rieck

|

29. marts 2024

Salg af kurser via AI og Deepfake

Mikael er faldet over en gut, der kalder sig Wesley “Billion Dollar” Virgin og har solgt en masse kurser via Deepfake svindel. Sammen med Anders taler de om udfordringerne og ulovlighederne, men også om, hvordan god storytelling og AI kan bruges på en lovlig måde til at markedsføre produkter.

Oldschool SEO er yt – Ny semantik giver gode resultater


Af Mikael Rieck

|

28. marts 2024

Oldschool SEO er yt

De gamle SEO tools som Yoast, AIO SEO og RankMath kommer stadig med underlige anbefalinger. Mikael har inviteret Torbjørn Flensted fra SEO.ai i studiet til en snak om, hvordan de gør det anderledes og har fået meget flotte reviews fra deres indledende brugere. Der bliver talt semantik og vektorer i stor stil.

Smartphone abonnement – Hele telefonen eller kun AI services


Af Mikael Rieck

|

27. marts 2024

Smartphone abonnement

Mobiltelefoner er dyre, og derfor kunne det give mening at leje dem i stedet for at købe dem. Med udviklingen indenfor AI, så er den fremtid måske ikke så langt væk. Anders og Mikael taler om muligheder indenfor abonnementstjenester på mobiltelefoner.

Sådan dobbelttjekker du arbejdet – 2-3 tilgange til kontrol


Af Mikael Rieck

|

26. marts 2024

Sådan dobbelttjekker du arbejdet

Selvom man arbejder med eksperter, så bliver der begået fejl. Anders har senest oplevet det med en revisor, og det giver stor frustration. Dagens emne handler derfor om, hvordan man sikrer sig bedst og kan udføre et niveau af kontrol med de eksperter, man samarbejder med.

AI træningsdata – Blockchain og noget vi har set før


Af Mikael Rieck

|

25. marts 2024

AI træningsdata

Hvis du er oppe i årene, så kan du måske huske, hvordan man lod computeren stå og beregne data for SETI programmet. Nu er der kommet en ny service, der samler data ind til AI udvikling og kombinerer det med Crypto, Affiliate og MLM.

Høst frugterne af AI udviklingen – Sådan kan du positionere dig


Af Mikael Rieck

|

22. marts 2024

Høst frugterne af AI udviklingen

Er der job, som ikke blive påvirket af AI udviklingen? Er det vigtigt at blive dygtig til alle de mange tools? Mikael har endnu engang inviteret Torben Andersen i studiet til en dialog om, at positionere sig selv eller sin virksomhed i forhold til udviklingen. Begge er enige om, at fremtiden kommer til at se meget anderledes ud. At være passiv er ikke den anbefalede strategi, men heldigvis behøver du heller ikke kunne alt. Lyt med og hør, om du er enig.

USP’er og Story Telling – Et sted hvor mange shops halter


Af Mikael Rieck

|

21. marts 2024

USP'er og Story Telling

Denne episode er fyldt med eksempler på både USP’er og Story Telling. Morten Vadskær fra Shoporama er i studiet for at tale om, hvorfor mange shops ikke har de rigtige USP’er, og hvorfor gode historier kan omdannes til profit på bundlinjen.

Klarna dropper medarbejdere – AI klarer 700 kundeservicejob


Af Mikael Rieck

|

20. marts 2024

Klarna dropper medarbejdere

Der er muligvis lidt clickbait i overskriften, men Klarnas CEO har meldt ud, at AI kan klare, hvad der svarer til 700 job, og at de både fyrer folk og stopper med at ansætte. Anders og Mikael taler om udviklingen på den front, og ingen af dem ser, at udviklingen skulle bevæge sig i andre retninger. Det kommer nok nærmere kun til at gå hurtigere.

AIs effekt på YouTube – Ser vi ind i et spam kaos?


Af Mikael Rieck

|

19. marts 2024

AIs effekt på YouTube

Med OpenAIs lancering af Sora, så er ballet åbnet for produktion af videoer på en helt anden skala. Anders og Mikael taler om effekten på YouTube, når der skal holdes styr på kvalitet, fake news og alle de andre negative ting, man kan sige. Heldigvis er der også en positiv effekt af udviklingen, og både Anders og Mikael mener, at det vil være muligt at skille sig ud som ægte menneske.

Uddannelse og jobs (AI) – En mulig fremtid for vores børn


Af Mikael Rieck

|

18. marts 2024

Uddannelse og jobs (AI)

Skal fremtidens børn tage en uddannelse? Skal de lære på den “gamle” måde, eller giver det mening at bruge AI værktøjer til at løse opgaverne. Det og meget mere taler Mikael med Torben Andersen om i denne episode. Torben har selv 4 børn i alderen 10 til 20 år, så det er noget, der fylder hjemme ved middagsbordet. Ingen kender fremtiden, så det handler også om at have sunde principper.

Google Helpful Update – Ecom har vundet på indhold


Af Mikael Rieck

|

15. marts 2024

Google Helpful Update

Mens content affiliates er hårdt ramt på den organiske trafik, så har mange webshops vundet. Morten Vadskær fra Shoporama er i studiet til en snak om, hvordan Ecom arbejder med content, og hvorfor ChatGPT ikke nødvendigvis er en let løsning på en shops tekstproblemer.

Køb nu mens stemningen er dårlig – Er der blod i gaderne?


Af Mikael Rieck

|

14. marts 2024

Køb nu mens stemningen er dårlig

Warren Buffet siger, at man skal handle, når andre sælger. Måske er tiden den rette nu. Anders og Mikael kigger på content affiliate sider og taler om, hvorvidt man skal købe op, hvad man skal være opmærksom på, og hvorfor der måske ligger en skjult upside og venter.

Vælg en af 10 motivationer – Skift motivator, når du sidder fast


Af Mikael Rieck

|

11. marts 2024

Vælg en af 10 motivationer

Hvis energien og motivationen mangler, så er der flere måde at få den tilbage. Anders og Mikael taler om forskellige måder at motivere sig selv, så man får tingene gjort. Det er ikke nødvendigvis let og kan kræve øvelse at blive god til det.

Google Gemini 1,0 og 1,5 – Måske slet ikke så dårlig


Af Mikael Rieck

|

8. marts 2024

Google Gemini 1,0 og 1,5

Googles Bard skiftede navn til Gemini, men fik stadig mange negative reviews. Anders og Mikael kigger lidt dybere ind i Gemini, og der er positive udsigter. Både for Gemini, men også for diverse LLM’er generelt. 2024 bliver et spændende år.

B2B marketing (metrics) – Den lange kunderejse – Del 2


Af Mikael Rieck

|

7. marts 2024

B2B marketing (metrics)

Del 2 med Casper dykker dybere ned i B2B marketing og kunderejsen. Der bliver blandt andet talt om, hvorfor marketing og salg bliver nødt til at tale sammen og forstå hinanden. Et tip er at lade de to afdelinger sidde tæt på hinanden og deltage på fælles møder.

B2B marketing (metrics) – Den lange kunderejse – Del 1


Af Mikael Rieck

|

6. marts 2024

B2B marketing (metrics)

Casper Rouchmann fra Sparkforce.dk er i studiet til en snak om B2B marketing, og hvorfor alt for mange måler på nogle helt forkerte nøgletal. Episoden er fyldt med engelske forkortelser, og det går hurtigt, så du skal spidse ører for at følge med, når Casper forklarer.

Kedelig forretning + overdragelse til nye kræfter


Af Mikael Rieck

|

5. marts 2024

Kedelig forretning + overdragelse til nye kræfter

Der er rigtig mange selvstændige, der driver virksomheder, hvor kun de selv arbejder. På et tidspunkt står de foran enten at skulle sælge virksomheden (kan være svært) eller lukke den ned. Anders og Mikael taler om en 3. løsning, som vil kunne være til fordel for både en sælger og en køber.

AI video facebook affiliate – Hvordan tools som Sora kan hjælpe


Af Mikael Rieck

|

4. marts 2024

AI video facebook affiliate

Anders har en ide om, at AI videoer kan blive en væsentlig del af en affiliates marketingmateriale på Facebook fremadrettet. I studiet er der lidt uenighed om, hvorvidt AI selv kan være kreativ, eller om der stadig er brug for menneskelig indblanding. Ikke desto mindre, så er der enighed om, at AI videoer i en nær fremtid vil kunne skabe salg for affiliates.

Sync og ideer til, hvordan det kan bruges – Når sprog ikke er en forhindring


Af Mikael Rieck

|

1. marts 2024

Sync og ideer til, hvordan det kan bruges

Baseret på demoen fra synclabs, så taler Anders og Mikael i dag om mulighederne, når sprog kan blive oversat i real time, og hvor mundbevægelserne på videoer ikke længere ser forkerte ud, selvom sproget ændrer sig. Vi er ikke helt i mål endnu, men der er flere situationer, hvor det kan udvikle sig til en spændende forretning.

Hvilke 3 ting ville du købe – hvis du havde tid og penge nok


Af Mikael Rieck

|

29. februar 2024

Hvilke 3 ting ville du købe

I dag bliver der drømt lidt i podcaststudiet. Anders har 3 ting med, og Mikael har 4 ting med. Der bliver brugt fiktive penge for helt op mod 100 millioner kroner, og ideerne spænder vidt.