Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Produktion af podcast – Den magiske værktøjskasse


Af Mikael Rieck

|

19. juli 2023

Produktion af podcast

Som vært på et podcast er der rigtig mange opgaver, som en lytter muligvis ikke tænker over. Eksempelvis er tidsforbruget for 10 minutter af Marketers Morgen langt højere end de 10 minutter. Skal man gøre det rigtig godt, så kan der ligge mange timers arbejde i “post produktion”. Et lille tool som castmagic.io kan være med til at gøre arbejdet meget lettere.

Tanker om tyverisikring – Hvordan beskytter man sig


Af Mikael Rieck

|

18. juli 2023

Tanker om tyverisikring

Anders har fået stjålet en cykel, og Mikael har fået stjålet en ATV. Dagens emne er derfor lidt atypisk, da det handler om tyverisikring. Kan man overhovedet undgå tyveri, og hvad skal der eventuelt til for at holde de lange fingre væk? 100% løsningen findes desværre ikke.

Målrettet outreach – eller spredehagl (SPAM)


Af Mikael Rieck

|

17. juli 2023

Målrettet outreach

Som så mange andre modtager du sikkert spam e-mails fra personer, der gerne vil sælge noget. Det gjorde Mikael også, og det er emnet for dagens episode. Det viser sig nemlig, at det kan virke langt bedre at skyde bredt i stedet for at gå mere målrettet til værks. Noget der kom lidt som en overraskelse.

Digitalisering af vores favoritpersoner – Vil vi betale for det?


Af Mikael Rieck

|

14. juli 2023

Digitalisering af vores favoritpersoner

Vil du betale $1 i minuttet for en virtuel kæreste? CarynAI er et eksempel på en sådan kæreste. SnapChat stjernen Caryn Marjorie spinder guld på sin nye ide. Anders og Mikael taler om, hvordan de også gerne selv ville betale for at tale med spændende virtuelle personligheder, og hvorfor der helt klart er et marked for netop denne type virtuelle personer.

AR, VR, Vision Pro og Metaverse – Hvad skal vi bruge det til?


Af Mikael Rieck

|

13. juli 2023

AR, VR, Vision Pro og Metaverse

Apple lancerede for noget tid siden deres Vision Pro produkt. Anders og Mikael taler om, hvad det skal bruges til, og hvornår vi kommer til noget, som de selv ville købe (og hvorfor). Anders slutter episoden af med én specifik usecase, hvor AR briller helt sikkert vil være en stor hjælp.

Fremtiden for SEO – En post-ChatGPT tid


Af Mikael Rieck

|

12. juli 2023

Fremtiden for SEO

SEO er ikke dødt, men AI revolutionen kommer helt sikkert til at ændre landskabet betydeligt. Udviklingen er allerede i gang, og hvis man arbejder med SEO, så bliver man nødt til at tænke lidt længere frem. Når indholdsproduktion bliver tæt på gratis og tæt på instant, hvordan påvirker det så landskabet man navigerer i. Det er emnet for dagens episode.

Affiliate Advanced – Provision og Attribution


Af Mikael Rieck

|

11. juli 2023

Affiliate Advanced

Når man som annoncør har et affiliateprogram, så oplever man at både provision og attribution er meget “standard”. Det behøver det dog ikke at være, og dagens emne handler netop om, hvordan og hvorfor det kan blive lidt mere avanceret. Anders har dykket ned i de 3 forskellige elementer, der kan leges med, og hvordan man (måske) kan få netværket med på ideen.

Hvad kan du reelt betale for en kunde? – LTV er en overset størrelse


Af Mikael Rieck

|

10. juli 2023

Hvad kan du reelt betale for en kunde?

Endnu engang udkommer Marketers Morgen i både audio- og videoformat. Jonas Krøis Damsted fra Reaktion.com er i studiet for at forklare, hvordan man finder livstidsværdien for en kunde, og derfor langt bedre kan vurdere, hvad man som virksomhed reelt kan betale og stadig få et godt afkast ud af det. Rigtig mange kan bruge flere penge på en ny kunde, end de gør i dag.

Fornuftig brug af AI – Hvad kan man bruge det til?


Af Mikael Rieck

|

7. juli 2023

Fornuftig brug af AI

Mikael har været til netværksmøde med en række kloge hoveder og har brainstormet om, hvad AI kan bruges til, hvis man skulle tjene penge her og nu. Resultatet var overraskende. Anders har selv nogle ideer, men holder kortene tæt til kroppen indtil videre.

Nedgang i formel uddannelse – Opgang i betalt læreplads


Af Mikael Rieck

|

6. juli 2023

Nedgang i formel uddannelse

Google, konsulenthuse og bureauer bruger det. Flere andre store virksomheder bruger det. Universiteter bliver fravalgt, og betalt læreplads vinder frem. Det er emnet for episoden i dag, hvor Anders og Mikael kigger på en stigende trend, som vil kunne tjene penge til de rigtige iværksættere og affiliates, hvis bolden gribes.

Podcasten Marketers Morgen – Tanker og ideer


Af Mikael Rieck

|

5. juli 2023

Podcasten Marketers Morgen

Efter mere end 1200 episoder kigger Anders og Mikael tilbage på, hvad der har fungeret godt, og hvad der eventuelt kan fungere bedre. De er ikke helt enige om alt, men generelt er der modtaget mange positive tilbagemeldinger fra en bred vifte af lyttere.

Verificering i en AI tidsalder – hvor alt kan være fake


Af Mikael Rieck

|

4. juli 2023

Verificering i en AI tidsalder

Tinder arbejder løbende på at sikre sig mod fake profiler. AI bliver bedre og bedre, så det bliver svært at sikre, at noget er ægte. Hvordan påvirker det markedet, og vil der være elementer, der går mod mere fysiske møder og events? Det er emnet, som Anders og Mikael vender i dagens podcast.

Nye gavetrends i 2023 – Fra 3D printere til Gelblasters


Af Mikael Rieck

|

3. juli 2023

Nye gavetrends i 2023

Der er en kæmpe fordel som affiliate, når det kommer til at spotte de hotte nye gavetrends. Anders og Mikael taler om, hvad der potentielt kommer til at rykke i enten 2023 eller 2024 på gavefronten. Det inkluderer også gaver til +30.000 kroner.

Køber du de samme kunder igen og igen? – Sådan undgår du det


Af Mikael Rieck

|

30. juni 2023

Køber du de samme kunder igen og igen?

Der er ingen grund til at kopiere mange mobilselskaber, som køber de samme kunder igen og igen. Jonas Krøis Damsted fra Reaktion.com er endnu engang i studiet til en snak om, hvordan du med god data indsigt kan træffe bedre beslutninger og undgå at bruge penge på at købe de samme kunder igen og igen.

Find dit nye hjem med ChatGPT – Hvem rykker først i Danmark


Af Mikael Rieck

|

29. juni 2023

Find dit nye hjem med ChatGPT

Den store amerikanske spiller Zillow rykker på AI fronten og har fået udviklet et plugin til ChatGPT. Anders og Mikael har testet det, og de er ikke imponerede. Hør hvad der er galt, og hvordan det kunne gøres anderledes. Episoden kan give inspiration, uanset hvilken niche du bevæger dig i.

ChatGPT som trader – Investering baseret på overskrifter


Af Mikael Rieck

|

27. juni 2023

ChatGPT som trader

Investeringer sker på baggrund af mange forskellige parametre. Dataanalyser har længe været brugt af de store investeringshuse. Nu prøver nogen kræfter med ChatGPT som trader, og her baseres det hele mere på “følelser” end fakta. I konceptet ligger også en forretningsmulighed, der kan gøre dig ekstremt velhavende, hvis du tør gribe bolden.

Du får en dobbeltgænger – Snart kan du klone dig selv


Af Mikael Rieck

|

26. juni 2023

Du får en dobbeltgænger

Hvor ofte har du ønsket, at du kunne finde en mere som dig selv? Anders og Mikael taler i dag om muligheden for at skabe sig en AI dobbeltgænger, og hvor tæt vi er på. De er ikke helt enige om, om vi er der allerede. Som “original” kommer du dog ikke til at slippe for at skulle være leder. Lyt med og hør om din næste medarbejder skal blive din egen klon.

50/50 Royalty Split – Kunstnere og personlige brands


Af Mikael Rieck

|

23. juni 2023

50/50 Royalty Split

Vi har sikkert alle sammen hørt, at AI bliver brugt til at generere sange med kendte kunstneres stemmer. Men hvordan startede det hele, og hvordan er nogle kunstnere begyndt at se muligheder i stedet for begrænsninger. Det er emnet i dagens episode af Marketers Morgen.

Er dine leads købt for dyrt? – Sådan ser du det


Af Mikael Rieck

|

22. juni 2023

Er dine leads købt for dyrt?

I dagens episode af Marketers Morgen har Mikael inviteret Jonas Krøis Damsted i studiet til en snak om Reaktion.com, og hvordan man kan se og vurdere, om man køber sine leads for dyrt. Episoden er lidt længere en normalt og udkommer også som video på Youtube, så du kan følge med visuelt.

AI for madsider – Opskrifter og billeder


Af Mikael Rieck

|

21. juni 2023

AI for madsider

Madsider bliver muligvis aldrig en guldgrube, men om ikke andet så kan AI nu klare det meste i forhold til både tekst og billeder. Også i en grad som virker helt naturligt. Mikael har kigget lidt ind i det, men Anders mener, at der hellere skal kigges i en lidt anden retning.