Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Enkeltmandsselskab – med $13M/yr omsætning


Af Mikael Rieck

|

13. december 2022

Enkeltmandsselskab

Amit bor i Indien og er super nørdet. Han har formået at bygge en enkeltmandsvirksomhed op, der genererer omkring 100 millioner kr/år uden at have opfundet noget revolutionerende. Lyt med og hør historien om, hvorfor det ikke er urealistisk at kopiere, hvad Amit har gjort.

Snart kan alle kode – AI klarer det svære


Af Mikael Rieck

|

12. december 2022

Snart kan alle kode

Tidligere i Marketers Morgen har Anders og Mikael talt om AI i forbindelse med skrivning af tekster og generering af billeder. I dag går de skridtet videre og taler om, hvordan AI allerede (og endnu mere i fremtiden) kan være med til at forbedre og helt skrive kode. Det kommer til at åbne en masse døre for de personer, som i dag ikke kan kode, men gerne vil bygge software alligevel.

Hjælp til Google Indeksering – Fra landets førende eksperter


Af Mikael Rieck

|

9. december 2022

Hjælp til Google Indeksering

Når man sidder med et SEO teknisk problem, så er gode råd dyre. Men griber man det rigtigt an, så kan gode råd ende med at være gratis. Det er emnet for dagens podcast. Der tages udgangspunkt i denne tråd på LinkedIn . En af de ting, der muligvis var med til at løse problemet, kan du læse om i denne tråd.

EPC er kun ét af de vigtige nøgletal – Hvorfor EPV er vigtigere


Af Mikael Rieck

|

8. december 2022

EPC er kun ét af de vigtige nøgletal

Mikael havde for lidt tid siden en dialog med en affiliate omkring EPC, og hvordan produkter bliver placeret i rækkefølgen på affiliatesider. I den forbindelse blev der blandt andet talt om EPV (earnings per visitor), og hvorfor det nøgletal muligvis er endnu vigtigere, men også langt sværere at beregne. Lyt med og find ud af, om der ligger noget gemt på dine sider, som vil kunne optimeres.

Spørgsmål og tests – i forbindelse med ansættelser


Af Mikael Rieck

|

7. december 2022

Spørgsmål og tests

Ansættelsesprocesser er ikke lette, og i dagens podcast taler Anders og Mikael om brugen af små tests, spørgeskemaer og andre ting til at vurdere ansøgere så tidligt i processen som muligt. Anders stiller blandt andet spørgsmål, som Mikael også har lidt svært ved at svare på. Lyt med og bliv inspireret.

Ny DTU opfindelse – Lynhurtigt internet (ved en fejl)


Af Mikael Rieck

|

6. december 2022

Ny DTU opfindelse

Det er ikke længe siden, at blandt andet forskere på DTU ved en fejl opfandt en chip, der kan sende enorme mængder data gennem et enkelt fiberkabel. Det er både revolutionerende og energibesparende. Men har det nogen effekt på vores fremtid, og hvilke muligheder åbner det for? Det er emnet for dagens podcast.

Aktieinvestering eller kontant? – Hvor er markedet lige nu?


Af Mikael Rieck

|

5. december 2022

Aktieinvestering eller kontant?

OBS: Dette er ikke finansiel rådgivning. I dagens episode fortæller Anders lidt mere om, hvordan han skiftede fra aktier til kontanter og nu er på vej tilbage i aktier, men stadig meget forsigtigt. Du hører om konkrete ideer, og hvad begrundelsen er for de valg, Anders har truffet.

Salg og systemer – Tech er vejen frem i salgsarbejde


Af Mikael Rieck

|

2. december 2022

Salg og systemer

Rigtig mange virksomheder fyrer folk, og nogle af dem, der bliver opsagt, er middelmådige sælgere. Virksomhederne har (iflg. en McKinsey analyse) valgt at investere i tech som en måde til at blive mere effektive indenfor bl.a. salg. Anders og Mikael taler i dag om, hvordan langsomme gamle salgsprocesser er ved at uddø og blive udkonkurreret af nye og smartere løsninger.

1000 lister (“ny” ide) – E-mail affiliate der virker


Af Mikael Rieck

|

1. december 2022

1000 lister ("ny" ide)

Der er allerede nogle af de store spillere på markedet, der gør det, men rigtig mange mindre affiliates har ikke taget konceptet til sig. Det er lidt ærgerligt, da man med “1000 lister” eller en god segmentering kan levere relevant indhold og tilbud på e-mail og dermed skabe yderligere affiliatekommissioner.

B2B aff for B2C produkt – Hvordan griber man det an


Af Mikael Rieck

|

30. november 2022

B2B aff for B2C produkt

For rigtig mange forretninger giver det mening at arbejde med affiliate markedsføring, men der er også situationer, hvor det ikke er helt så nemt, som det måske kunne lyde. Anders og Mikael taler i dag om en sådan situation, hvor en B2B / B2C virksomhed har nogle produkter, som muligvis giver mening at sælge direkte B2C, men hvor virksomheden meget hellere vil sælge B2B. Det giver nogle udfordringer, som kan være svære at løse via affiliate markedsføring.

Wirecutter – Verdens bedste affiliate site


Af Mikael Rieck

|

29. november 2022

Wirecutter

En af måderne at blive en bedre affiliate på er ved at kigge på, hvad de dygtigste gør. I dagens episode kigger Anders og Mikael på Wirecutter, som er verdens (måske) bedste affiliateside. I hvert fald gør de mange ting rigtig godt, og der er meget af lære af den måde, de griber tingene an på.

(mere…)

Små nicher med interessant potentiale – Ecom og affiliate


Af Mikael Rieck

|

28. november 2022

Små nicher med interessant potentiale

Anders mener, at Mikael har været på pubben for at indsamle gode råd. Det er ikke helt sådan historien er, men det gør den absolut ikke dårligere. Emnet er omkring high-end produkter, som umiddelbart burde have en lille målgruppe, men med de globale briller på kan det give rigtig god mening. Både som ecommerce og som affiliate.

Webshoppens egen effekt – på affiliate marketing


Af Mikael Rieck

|

25. november 2022

Webshoppens egen effekt

Affiliate marketing er ikke kun en “ekstern” ting, som sker helt uafhængigt af shoppen. Det er vigtigt som ecommerce købmand at forstå, hvorfor ens egen platform, og de ting der sker på den, er tæt forbundet til den performance, affiliates er i stand til at levere.

Forandringsledelse Elon Style – Er det godt eller skidt


Af Mikael Rieck

|

24. november 2022

Forandringsledelse Elon Style

Elon Musk har startet sit helt eget show hos Twitter, og det er ikke hos alle, at det falder i god jord. Anders og Mikael taler i dag om bl.a. forandringsledelse, og hvorfor Elons stil måske (eller måske ikke) er helt optimal.

Undgå at miste data – 20% siger “nej tak” til cookies


Af Mikael Rieck

|

23. november 2022

Undgå at miste data

Baseret på en masse indsamlede data har Mikael igen i dag Lars Friis fra MCB i studiet til en snak om, hvorfor det giver mening at optimere sine cookie bannere, og hvad der skal til for at komme Ad Blockers til livs. Det bliver sværere og sværere at indsamle data, og derfor er det vigtigt at sikre, at man får indsamlet det, man stadig har mulighed for.

Hvad kommer der efter Google? – Et kig på fremtiden


Af Mikael Rieck

|

22. november 2022

Hvad kommer der efter Google?

Google er nok verdens bedste til det, de gør, men det betyder ikke, at de vil eksistere til evig tid. Anders og Mikael taler i dagens episode om, hvad der måske kommer efter Google, og om det bliver en ny spiller, eller noget som Google kommer til selv at udvikle sig til at blive. Dagens episode er et kig ind i en potentiel version af fremtiden.

Influencer Marketing – Ændring fra forudbetaling til provision


Af Mikael Rieck

|

21. november 2022

Influencer Marketing

Når krisen kradser, så begynder mange virksomheder at skære ned, og et sted, der ofte bliver skåret, er på marketingbudgetterne. Det betyder derfor også, at eksempelvis influencers kan ende med at blive ramt økonomisk. Anders og Mikael taler om, hvorfor de forventer, at flere virksomheder vil ønske at arbejde med performancebaseret afregning i stedet for upfront betalinger. Det er ikke nødvendigvis en dårlig ting for influencers, men det er en anden måde at skulle arbejde på.

Lavpraktisk og nem hastighedsoptimering – af din hjemmeside eller shop


Af Mikael Rieck

|

18. november 2022

Lavpraktisk og nem hastighedsoptimering

At have en hurtig hjemmeside bliver kun vigtigere og vigtigere. Alligevel er der mange, der ikke får gjort noget ved det, da det ofte kan virke både teknisk og uoverskueligt. I dagens episode har Mikael inviteret Lars Friis (Partner i MCB) med i studiet til en dialog om 10 helt konkrete ting, du kan arbejde med for at sikre, at din hjemmeside loader så hurtigt som muligt.

Kontorer er døde – Hvilke muligheder skaber det


Af Mikael Rieck

|

17. november 2022

Kontorer er døde

Før Covid 19 var de fleste kontorlokaler i storbyerne fyldt med liv, og det kunne være svært og dyrt at finde ny lokaler. Nu er situationen anderledes, og hele måden at arbejde på har ændret sig radikalt. Men hvordan påvirker det samfundet, byerne og butikkerne, og hvilke muligheder skaber det for dig ude i markedet. Lyt med og hør, hvor der måske ligger guld gemt.

Den uendelige artikel – Skabt via fremtidens AI


Af Mikael Rieck

|

16. november 2022

Den uendelige artikel

Hvis en AI kunne skrive en artikel for dig, som er skræddersyet efter dine interesser, ønsker og på den måde du gerne vil læse indhold, ville du så læse det? Hvad hvis du kunne stille spørgsmål til artiklen og få uddybet bestemte områder endnu mere? Det er emnet for dagens podcast, hvor Anders og Mikael taler om “den uendelige artikel”.