Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

27 måder at sætte satser på affiliateprogrammer


Af Mikael Rieck

|

10. januar 2023

27 måder

At sætte “den rigtige” affiliatesats spænder fra “meget enkelt” til “relativt komplekst”. Der er enormt mange muligheder for fleksibilitet, således at satsen matcher de ønsker og mål, man har som annoncør. Anders og Mikael vender de mange muligheder, og tæller man kombinationerne med, så er der nok langt mere end 27 muligheder.

Den enorme AI hype – Er den berettiget?


Af Mikael Rieck

|

9. januar 2023

Den enorme AI hype

Udviklingen indenfor AI går i rivende fart, og millioner af mennesker har taget det meget hurtigt til sig. Der er en masse hype omkring AI, og der bliver udviklet apps, software og koncepter på baggrund af GPT3 mv. Er det kommet for at blive, er det en boble, der springer, og hvad skete der med hele krypto og Web3 hypen fra 2021?

De rigtige spørgsmål – og evnen til at stille dem


Af Mikael Rieck

|

6. januar 2023

De rigtige spørgsmål

Det siges, at vi har to ører, men kun en mund, fordi vi skal lytte mere, end vi taler. Stiller du de rigtige spørgsmål til andre (og dig selv), så bliver dialogen langt bedre, og resultaterne følger med. Hør, hvad Anders og Mikael tænker om det “at stille spørgsmål”.

Rabatkodetracking – For content affiliates


Af Mikael Rieck

|

5. januar 2023

Rabatkodetracking

Rabatkoder er der mange holdninger til. Både blandt affiliates og annoncører. Nogle, der kunne få meget mere ud af at bruge rabatkoder, er content affiliates. Der er mange forskellige vinkler og mange forskellige typer rabatkoder, og alle kan give stor værdi for annoncørerne i den anden ende også. Lyt med og hør, hvad du muligvis har overset.

Push vs. Pull via affiliates – Stor forskel i strategi


Af Mikael Rieck

|

4. januar 2023

Push vs. Pull via affiliates

Hvis du er en virksomhed, der vil ind på et nyt marked med et nyt produkt eller med et helt nyt brand, så er “traditionel” affiliate marketing muligvis ikke den optimale vej. Den fungerer nemlig meget via Pull Marketing. Men hvis du i stedet retter fokus mod Push Marketing, så er der pludselig muligheder. Det er dog et helt andet game og et helt andet tidsperspektiv, man skal arbejde med. Det er vigtigt at forstå, inden man går i gang.

Når energi bliver gratis – Effekter af fusion mv.


Af Mikael Rieck

|

3. januar 2023

Når energi bliver gratis

Energi er dyrere, end det længe har været, så hvor taler Anders og Mikael pludselig om gratis energi? Et nyt gennembrud er sket i USA indenfor fusion, og det åbner mange muligheder. Om det kun er positivt, er Anders og Mikael dog ikke helt enige om. Lyt med og hør hvorfor.

Ekstra forretningsmuligheder – Hvis du ser efter dem


Af Mikael Rieck

|

2. januar 2023

Ekstra forretningsmuligheder

Der er muligheder overalt, og særligt hvis du leder aktivt efter dem. Anders og Mikael tager i dag udgangspunkt i to konkrete eksempler, som kan være med til at sætte tankerne i gang i forhold til din egen forretning, eller forretninger du hjælper. Der ligger muligvis penge og venter for enden af den tankerække.

AI SEO – Marketing vil være forandret for altid


Af Mikael Rieck

|

30. december 2022

AI SEO

At marketing kommer til at være forandret for altid på grund af AI, er muligvis lidt af en påstand. Men hvis du lytter med til dagens episode, som fokuserer på marketing i form af SEO, så kan du muligvis forstå, hvorfor det ikke er helt ved siden af. Anders og Mikael er i hvert fald meget imponerede.

Anders og Mikaels job – Når Google lukker


Af Mikael Rieck

|

29. december 2022

Anders og Mikaels job

Anders er klar til at lukke Google ned, men Mikael er ikke helt så overbevist. Har vi brug for en plan-B, og hvad skal den i så fald være? Skal vi til at lave noget helt andet, taler vi borgerløn, eller handler det om at tage den mere kreative hat på og være omstillingsparat.

Store danske medier – Affiliate tages nu seriøst


Af Mikael Rieck

|

28. december 2022

Store danske medier

Baseret på en dialog med flere af de store danske og skandinaviske mediehuse, så er det blevet meget tydeligt, at affiliate marketing er ved at rykke en liga op. Det er noget, som man begynder at tale om på direktionsgangen, og som betyder, at det bliver taget mere seriøst som en del af et sundt marketingmix.

Sådan bliver fremtiden – Hvad sker der og hvor hurtigt?


Af Mikael Rieck

|

27. december 2022

Sådan bliver fremtiden

Endnu engang kigger Anders og Mikael ind i fremtiden, og med den hastighed som udviklingen har på lige nu, så kan det være svært at kigge ret langt frem, inden det bliver svært at forestille sig. Der er dog ikke nogen tvivl om, at fremtiden ser meget anderledes ud, og at vi som marketers skal sørge for at følge med.

Når affiliatesuccesen rammer – Udsolgt på alle hylder


Af Mikael Rieck

|

26. december 2022

Når affiliatesuccesen rammer

Hvis du som annoncør arbejder aktivt, struktureret og målrettet efter at skabe en kæmpe bølge i markedet sammen med dine affiliates, så kan effekten blive voldsom. Det er emnet for dagens podcast, hvor Mikael har flere cases, der ramte den spot-on i forbindelse med Black Week. Den slags succeser har dog også en bagside, om end det er en luksus en.

ChatGPT 3 – Endnu en ny verden åbner sig


Af Mikael Rieck

|

23. december 2022

ChatGPT 3

Endnu engang har OpenAI lanceret noget banebrydende, og selvom flere forsøger at skyde det ned og finde huller i, hvad den nye chatfunktion kan, så er både Anders og Mikael meget begejstrede og ser en masse muligheder for brugen. Når man tænker på, at det kun er den første version, så bliver det endnu mere interessant at se, hvad fremtidige versioner vil kunne frembringe.

Udtænke rammer for ny affiliate ide – Vinklen fra A til Z


Af Mikael Rieck

|

22. december 2022

Udtænke rammer for ny affiliate ide

I dag har Mikael fået øjnene op for en ny og spændende (støvet) niche. I podcastet taler han med Anders omkring en angrebsvinkel og hvilke koncepter, der kunne give mening at bruge, når der skal bygges nye affiliatesites i den pågældende niche.

Ideer til nichetests – Internationalt potentiale


Af Mikael Rieck

|

21. december 2022

Ideer til nichetests

Hvis du er klar på at gå efter det internationale marked, men samtidig gerne vil have købeklar trafik, så er dagens podcast noget for dig. Anders og Mikael taler om små nicher, hvor køberne sidder klar til at købe, men hvor der ikke er ret mange hjemmesider, der leverer gode resultater til den søgende. Det betyder uudnyttede muligheder som affiliate.

Værdifulde hjemmesider – Del 2 (otte nye gratis sites)


Af Mikael Rieck

|

20. december 2022

Værdifulde hjemmesider

Uanset om du leder efter forskningsdokumenter, hjælp til at skrive bedre eller et godt overblik over den bedste gratis undervisning, så er der hjemmesider, der kan hjælpe dig. Mikael fortæller om yderligere otte gode hjemmesider, som du formentlig ikke kender alle sammen, men kan have god gavn af.

Skygge webshop – Din butiks onde tvilling


Af Mikael Rieck

|

19. december 2022

Skygge webshop

Som eCommerce / annoncør, så kan det nogle gange virke farligt og uoverskueligt at foretage store tests på den kørende shop. I dagens podcast taler Anders og Mikael derfor om, hvordan en “skygge webshop” kunne være en løsning på de udfordringer. Anders og Mikael er dog ikke helt enige om, hvor nemt eller hvor overførbare resultaterne vil være.

Udnytte sit brand – i nye vertikaler


Af Mikael Rieck

|

16. december 2022

Udnytte sit brand

Uanset om man har et stort brand som Tesla eller et lille brand som Marketers, så kan det være værd at kigge ind i, hvilke andre kategorier eller vertikaler hvor ens brand kan passe ind. Jo stærkere brand og desto mere loyal en følgerskare, desto længere fra “kernen” kan man bevæge sig og stadig få succes med det. Lyt med og hør, om dit brand kunne gå i nogle nye retninger.

Pas på med falske anprisninger – Det kan bide dig bagi


Af Mikael Rieck

|

15. december 2022

Pas på med falske anprisninger

Når man arbejder med affiliate marketing, så handler det i høj grad om at tjene penge og skabe en god forretning. Bliver man stor og dygtigt nok, så begynder der at dukke nogle andre elementer op, og det kan være lidt sværere at leve under radaren. Alt man gør bliver sat under en større lup, og man kan blive nødt til at handle på en anden måde. I hvert fald hvis man vil undgå for mange negative konsekvenser.

Jobs og skills i fremtiden – Hvad fortæller du dine børn


Af Mikael Rieck

|

14. december 2022

Jobs og skills i fremtiden

I dagens podcast lægger Anders ud med at fortælle, hvad man IKKE skal fortælle andres børn. Emnet handler om, hvordan job måske kommer til at se ud i fremtiden, og hvilken retning man som forældre måske skal pege sine børn. Hvilket jobs forsvinder, og hvad bliver der brug for. Lyt med og hør, hvad Anders og Mikael tænker om det.