Marketers Morgen Podcast
Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.
Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.
At have en hurtig hjemmeside bliver kun vigtigere og vigtigere. Alligevel er der mange, der ikke får gjort noget ved det, da det ofte kan virke både teknisk og uoverskueligt. I dagens episode har Mikael inviteret Lars Friis (Partner i MCB) med i studiet til en dialog om 10 helt konkrete ting, du kan arbejde med for at sikre, at din hjemmeside loader så hurtigt som muligt.
Før Covid 19 var de fleste kontorlokaler i storbyerne fyldt med liv, og det kunne være svært og dyrt at finde ny lokaler. Nu er situationen anderledes, og hele måden at arbejde på har ændret sig radikalt. Men hvordan påvirker det samfundet, byerne og butikkerne, og hvilke muligheder skaber det for dig ude i markedet. Lyt med og hør, hvor der måske ligger guld gemt.
Hvis en AI kunne skrive en artikel for dig, som er skræddersyet efter dine interesser, ønsker og på den måde du gerne vil læse indhold, ville du så læse det? Hvad hvis du kunne stille spørgsmål til artiklen og få uddybet bestemte områder endnu mere? Det er emnet for dagens podcast, hvor Anders og Mikael taler om “den uendelige artikel”.
Anders investerer fra tid til anden via CrowdCube, og det er derfor dagens emne i Marketers Morgen. Hør hvorfor han investerer, som han gør, og hvilke elementer han lægger vægt på, når han kigger efter nye muligheder. Bemærk, at dette podcast IKKE er investeringsrådgivning.
Når affiliates og annoncører arbejder aktivt sammen, så kan der opstå magi. Som affiliate er det vigtigt (og ofte relativt nemt) at få en annoncør til at teste nye ting af, således at performance kan blive endnu bedre. Det er derfor vigtigt, at du som affiliate ikke holder dig tilbage, hvis du ligger inde med nogle gode ideer.
En af de helt store fordele ved at drive betalt trafik til dit affiliatesite er, at du hurtigt kan begynde at teste, hvad der virker og ikke virker. Det koster naturligvis lidt penge, men det kan være en rigtig god investering i et fremtidigt afkast. Anders og Mikael taler om, hvordan man kan gribe det an, og hvilke tools man evt. kan benytte til formålet.
Der findes et hav af små online værktøjer “derude”, og i dagens podcast gennemgår Anders og Mikael 9 forskelle, som du muligvis ikke har hørt om. Flere af dem kan hjælpe dig med nogle af de små og irriterende opgaver, du har i dagligdagen, og som du normalt skal bruge betalte værktøjer for at løse.
Rigtig mange affiliates starter med SEO og et forsøg på at skabe organisk trafik. Gør man i stedet brug af PPC trafik, så er det langt hurtigere at teste, hvad der virker, og ofte ligger der nogle rigtig spændende muligheder i den tilgang. Lyt med og hør, hvorfor Search Ads kan være en god vej i en opstart.
Nathan Barry er stifter af ConvertKit og har gennem tiden solgt en del andre ting online. Anders og Mikael taler i dag om nogle små hacks, som Nathan har brugt for at sælge flere produkter og sælge dyrere produkter. Alt sammen ved hjælp af små ændringer, der får os mennesker til at handle på en anden måde.
Affiliate marketing er en verden i konstant udvikling, og derfor skal alle spillere naturligvis også følge med for at holde sig relevante. Hos Partner-ads arbejdes der med en masse forskellige ting bag kulisserne, og mange nye tiltag bliver løbende annonceret. Anders løfter i dagens episode sløret for en del af disse nye muligheder.
De fleste mennesker har en eller anden grad af samvittighed, men for nogle kan det være en forbandelse. Anders og Mikael taler i dag om de udfordringer, man kan have, hvis man har “for meget” samvittighed, men også hvad det betyder, hvis man bare skøjter henover alting.
B2B marketing kan være en svær nød at knække, og kunderejserne er ofte længere end ved B2C. LinkedIns nye Document Ads format er super spændende for virksomheder, der arbejder med white papers, webinars og på lignende måde forsøger at samle leads ind. Nicklas Meyer fra PL&Partners er endnu engang i studiet for at fortælle om det nye annonceformat.
Når pengene bliver mindre, så er der nogle ting, vi som forbrugere holder op med at købe, samt nogle andre ting, vi køber i stedet for. Som eCommerce virksomhed eller som en, der generelt sælger noget online, hvad bør du så fokusere på, i tiden der kommer, og hvilke områder skal du muligvis holde lidt igen med? Det er emnet for dagens Marketers Morgen Podcast.
TikTok og Instagram er konkurrenter, og jo mere de stjæler fra hinanden, desto værre bliver det. Instagram har senest ændret på brugernes muligheder for download af reels, og det er Nicklas Meyer fra PL&Partners i studiet til at fortælle mere om.
Hvis man ellers køber ind i præmissen om, at middelklassen bliver mindre, og verden bliver mere polariseret, så kan det give mening, at man som forretning (ecommerce, konsulent, affiliate, mv.) kigger ind i, om man henvender sig til den rigtige målgruppe. Fastholder man at henvende sig til middelklassen, så ser fremtiden ikke så lovende ud.
I episode 1055 glemte Anders og Mikael at komme ind på hele området omkring affiliatesider og køb og salg af dem i en krisetid. Det tages der revanche for i dag, og uanset om man vil sælge eller købe affiliatesider, så kunne det give mening at lytte med.
Endnu engang er Nicklas Meyer, Partner og CCO i PL&Partners i studiet til en snak omkring de nye TikTok Shopping Ads formater. De kommer blandt andet omkring video ads og live shopping, samt hvorfor dette nye tiltag kan blive rigtig interessant, hvis man arbejder med online marketing og forstår at være first mover på området.
Hele ugen omkring Black Friday er et sandt paradis for ecommerce og affiliates. Der bliver klikket og købt i vanvittige mængder, og netop derfor er Black Friday hjemmesider et meget konkurrencepræget marked. Anders og Mikael taler i dag om, hvad affiliates gør lige nu, og hvilke elementer man kan kigge yderligere ind i, hvis man gerne vil gøre det endnu bedre til næste år.
Apple har ellers altid været klassens pæne dreng eller har gerne villet fremstå sådan. Nu har man offentligt meldt ud, at der kommer meget mere fokus på annoncer på Apples platforme (og måske andre steder). Nicklas Meyer fra PL&Partners er i studiet til en snak om, hvad og hvorfor Apple gør som de gør, samt hvad det betyder for alle, der arbejder med marketing.
For et lille år siden var det næsten umuligt for virksomheder at tiltrække kompetente marketingmedarbejdere. Det er stadig ikke let, men det ser ud til, at flere virksomheder skærer ned, og derfor bliver flere medarbejdere nu arbejdsløse. Er du en af dem, som er blevet fyret, eller som frygter at blive fyret, så kan det give mening at lytte med til dagens episode.