Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Perfermance Marketing vs. Branding – Det er IKKE sort/hvidt


Af Mikael Rieck

|

29. april 2022

Perfermance Marketing vs. Branding

David Metzon fra Hverdag.dk og Leadspin.dk er i podcast studiet til en dialog om performance marketing og branding. De to ting hænger nemlig sammen og bliver også nødt til at anskues som sådan. Lyt med og få et indblik i, hvorfor alle dine performance tiltag også har en brandingeffekt, og hvorfor det har en reel værdi i det samlede mix.

Traditionelle medier – Nu på affiliate marketing


Af Mikael Rieck

|

28. april 2022

Traditionelle medier

I en dialog med et populært trykt medie, som vil gå online og fokusere på affiliate marketing, har Mikael kigget ind i de mange udfordringer, der kan ligge i at bevæge sig over i en helt ny disciplin. Mulighederne er enorme, men læringskurven kan også være stejl.

Intro til rabatkodetracking – Tracking med rabatkoder


Af Mikael Rieck

|

27. april 2022

Intro til rabatkodetracking

Særligt Instagram og Apple driller i forhold til tracking og affiliate marketing. Arbejder man som influencer, så giver det derfor god mening at sikre korrekt tracking gennem brug af blandt andet rabatkoder. Det ene erstatter ikke det andet, men kan samlet set give et mere fuldstændigt billede og sikre, at man får betaling for alle de affiliatesalg, man skaffer.

Køb artikler til dine affiliates – Sådan sætter du speederen i bund


Af Mikael Rieck

|

26. april 2022

Køb artikler til dine affiliates

Det er meget almindeligt at annoncører gerne vil arbejde sammen med content affiliates. De fanger trafik i hele kunderejsen og kan være med til at varme kunden op til at foretage et køb. Content affiliate marketing er dog noget, man spiller på den lange bane, og dagens podcast handler derfor om, hvordan man som annoncør kan være med til at sætte tempoet i vejret på den proces.

Prisen skal passe, affiliate – Korrekt visning af de rigtige priser


Af Mikael Rieck

|

25. april 2022

Prisen skal passe, affiliate

Når annoncører og affiliates arbejder sammen, så er det vigtigt, at data flyder og bliver brugt på den rigtige måde. Hvis priserne ikke stemmer, så har det en negativ effekt på konverteringsraten. Uanset om prisen er for høj eller for lav. Problemerne bunder næsten altid i noget teknisk, og det er vigtigt, at både affiliates og annoncører er meget opmærksomme på denne problematik.

Hvis affiliates får for meget at sige – Sådan kan du håndtere det


Af Mikael Rieck

|

22. april 2022

Hvis affiliates får for meget at sige

Dagens podcast handler om situationen, hvor man som ecommerce virksomhed har fået lagt lidt for mange æg i den samme kurv. Skal man tømme ud af kurven eller prøve at bygge nye kurve? Det emne kommer Anders og Mikael med nogle gode råd omkring i dette podcast.

Får man hjælp til affiliate marketing – Som publisher


Af Mikael Rieck

|

21. april 2022

Får man hjælp til affiliate marketing

Uanset om man gerne vil starte med affiliate fra bunden, eller man allerede er i gang og tjener millioner, så kan man få brug for hjælp. Men hvor skal man gå hen og lede efter den hjælp, og hvordan spiller ens niveau ind? Det er emnet for dagens podcast, hvor Anders og Mikael kommer med indspark til, hvor man kan hente den hjælp, man leder efter.

Bedste vs Billigste – Populære affiliatesøgeord


Af Mikael Rieck

|

20. april 2022

Bedste vs Billigste

Rigtig mange Content Affiliates arbejder med søgeord, der indeholder enten “bedste” eller “billigste”. Det er der ikke noget galt med, og det konverterer ofte super godt. Det er dog vigtigt hele tiden at have købsintentionen med i betragtningen, når man målretter sit indhold.

Er affiliate marketing “en kanal”? – Nej (og det er vigtigt)


Af Mikael Rieck

|

19. april 2022

Er affiliate marketing "en kanal"?

Det er ikke unormalt at omtale “affiliate markedsføring” som “en kanal”. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvorfor det IKKE er en kanal, men derimod et område, der favner meget bredt. Hvis ikke man ser, at affiliate er mange ting, så bliver analysearbejdet meget hurtigt svært og konklusionerne forkerte.

Hvordan når Mikael det hele – Time management i praksis


Af Mikael Rieck

|

18. april 2022

Hvordan når Mikael det hele

Hvordan styrer man effektivt sin tid og når det hele. Anders interviewer i dag Mikael om, hvordan han når “det hele”, og hvilke værktøjer han bruger for at styre sin tid og huske de ting, der skal huskes. Meget af det er relativt lavpraktisk og analogt.

Affiliate i Sverige – Et anderledes game


Af Mikael Rieck

|

15. april 2022

Affiliate i Sverige

Rigtig mange danske virksomheder vil gerne udvide til Sverige og dermed også tage deres affiliate forretning med over sundet. Men gamet i Sverige er en del anderledes end i Danmark, og det er vigtigt at forholde sig til. Ting, der ikke virker særlig godt, kan virke fantastisk i Sverige (og omvendt).

At håndtere dalende efterspørgsel – Hvad kan en webshop gøre


Af Mikael Rieck

|

14. april 2022

At håndtere dalende efterspørgsel

Efter en tid med eksplosiv vækst hos mange webshops, så står flere nu overfor en dalende efterspørgsel. Anders og Mikael taler i dagens episode om +8 forskellige ting, man som ejer bør kigge ind i for at tilpasse sig den nye situation. Det er ikke dem alle, der er lige behagelige at konfronteres med.

Ad space via NFT – Spændende marketingkoncept


Af Mikael Rieck

|

13. april 2022

Ad space via NFT

For mange nystartede virksomheder kan det være svært at sikre sig den indledende funding uden samtidig at afgive ejerskab af virksomheden. I dagens podcast taler Anders og Mikael omkring en ny mulighed, som både giver mening for opstartsvirksomheder, investorer, affiliates og andre, der ønsker at sælge noget online. Det er dog stadig i et MEGET tidligt stadie.

Hvilken webshop er oplagt til affiliate? – Passer din forretning ind


Af Mikael Rieck

|

12. april 2022

Hvilken webshop er oplagt til affiliate?

Et helt normalt spørgsmål blandt mange webshopsejere er: Er affiliate marketing noget for min forretning. I dagens podcast gennemgår Anders og Mikael en række forskellige faktorer, der alle sammen spiller ind på effekten af et affiliateprogram. Desto flere faktorer, der er styr på, desto større er potentialet.

No-code gamebuilders – Spil som marketingkanal


Af Mikael Rieck

|

11. april 2022

No-code gamebuilders

Dagens podcast bevæger sig igen ind i Web 3 universet og denne gang med marketingbrillerne på. Anders og Mikael taler cutting edge marketing, og hvor der potentielt kan købes relativt meget opmærksomhed for ganske små penge.

Arbitrage affiliate – Tag skalering til næste niveau


Af Mikael Rieck

|

8. april 2022

Arbitrage affiliate

Emnet for i dag handler om at skabe sig en profitabel arbitrage forretning, som kan skaleres til noget rigtig stort. Episoden i dag er også en solo episode med Mikael og dykker ind i både Google Shopping affiliates, media buyers, surveys og crypto. Dertil kommer han omkring vigtigheden af mersalg, leads og gode funnels.

$10 millioner i profit det første år – Via gratis sangtekster


Af Mikael Rieck

|

7. april 2022

$10 millioner i profit det første år

I dag får du et solo podcast med Mikael og historien om, hvordan en affiliate tjente $10 millioner i sit første år ved at udnytte super billig og ikke kommerciel trafik. Historien kan måske åbne op for nogle idéer hos dig til, hvordan du bedre kan udnytte store mængder trafik, som i dag virker svære at tjene penge på. Ofte handler det om vinklen og måden, man angriber det på. Knækker man først nødden, så bliver det rigtig interessant.

Karriereråd (del 3) – Hvad er godt og hvad er skidt?


Af Mikael Rieck

|

6. april 2022

Karriereråd (del 3)

Der er rigtig mange råd på nettet, og det er ikke alt, der er værd at lytte til. I dagens episode kigger Anders og Mikael på en række råd, som bliver givet i bedste mening, men hvor de ikke nødvendigvis er enige med afsenderen eller med hinanden.

Kreativitet med API og UID – Adgangen til data er stor


Af Mikael Rieck

|

5. april 2022

Kreativitet med API og UID

For den kreative affiliate, der gerne vil have lidt mere indblik i, hvordan forretningen klarer sig, så er mulighederne mange. Ved at bruge API’er eller UID (gennem Partner-ads), så kan du få indsigt i, hvad der virker og ikke virker samt begynde at servere mere målrettet indhold til de besøgende på dit site.

Hvad data fortæller om fremtiden – Spot muligheder tidligt


Af Mikael Rieck

|

4. april 2022

Hvad data fortæller om fremtiden

Tilbage i 1994 voksede internettet med 2300% om året og Jeff Bezos startede Amazon. I dagens podcast kigger Anders og Mikael på data, og hvad det evt. siger om mulighederne i fremtiden. Data spænder vidt. Fra gen-mapping til for lidt søvn.