Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

ROAS + ROAS + ROAS – Når alle vil have æren


Af Mikael Rieck

|

1. marts 2022

ROAS + ROAS + ROAS

Endnu engang falder snakken på attribution og ROAS. Anders og Mikael taler om de udfordringer, der er ved at betale for annoncering, når en kunderejse ofte består af mange elementer, og alle kanaler gerne vil have “æren” for at have skaffet salget. Som shopejer er det svært at vide, hvor meget man har råd til at betale på hver enkelt kanal, når det hele regnes sammen.

Sådan får du op til 80% flere leads – via din chatfunktion


Af Mikael Rieck

|

28. februar 2022

Sådan får du op til 80% flere leads

Søren Gøtterup-Tang fra Weply er endnu engang i studiet til en dialog om chatfunktioner. Dagens episode handler blandt andet om, hvordan sproget er meget vigtigt i forhold til at få henvendelser til at blive til leads. Blandt Weplys kunder har de oplevet helt op mod 80% forbedring af konverteringen fra chatfunktionen.

Kundeservice – Efterspillet – Det er måske ikke helt så let


Af Mikael Rieck

|

25. februar 2022

Kundeservice - Efterspillet

Anders og Mikael talte for et par dage siden om optimeringer i kundeservice. I dagens podcast spørger Mikael lidt mere ind til, hvordan man kan gribe det an, samt hvorfor det kan være svært at lære fra sig til personer, der ikke nødvendigvis er skruet sammen som en selv.

Karrierestart og fundament – $10m som 30-årig (en plan)


Af Mikael Rieck

|

24. februar 2022

Karrierestart og fundament

Hvis du vil lægge et godt fundament for en karriere og øge dine chancer for at blive $10 mio. værd som 30 årig, så er dagens podcast måske noget for dig. Anders og Mikael tager udgangspunkt i en interessant strategi fra en investor og partner i en kapitalfond.

Hvad skal vi optimere i kundeservice? – De vigtigste områder at se på


Af Mikael Rieck

|

23. februar 2022

Hvad skal vi optimere i kundeservice?

Kundeservice er et centralt element i de fleste virksomheder. Effektivisering og optimering kan derfor være godt givet ud. Men hvordan griber man det an, og hvilke udfordringer kan der være. Det er emnet for dagens podcast.

Kend hele kunderejsen – Værdi af supportsøgninger


Af Mikael Rieck

|

22. februar 2022

Kend hele kunderejsen

Med baggrund i denne artikel fra ImpactExtend tager Anders og Mikael i dag en snak om, hvorfor det giver mening at fange kunderne, EFTER de har købt, og hvordan man med få værktøjer kan finde frem til de relevante søgninger, som kunderne foretager.

De største chatfejl virksomheder begår – Og hvordan du undgår dem


Af Mikael Rieck

|

21. februar 2022

De største chatfejl virksomheder begår

Benytter du allerede en chatfunktion, eller påtænker du at gøre det, så skal du lytte med til dagens podcast. Mikael har inviteret Søren Gøtterup-Tang fra Weply.dk i studiet til en dialog om, hvordan virksomheder bruger chats og hvilke ting, der kan optimeres på.

Affiliate kan slå webshops – på købsrelaterede termer


Af Mikael Rieck

|

18. februar 2022

Affiliate kan slå webshops

I forbindelse med et webinar satte en af medarbejderne hos Ahrefs sig for at bevise noget, som kollegaerne sagde ikke var muligt. Nemlig at få et affiliate website (med tyndt indhold) til at ranke for kommercielle termer, der normalt er forbeholdt webshops. Lyt med og hør, hvordan han gjorde det.

E-commerce ekspansion til udlandet – Erfaringer fra felten


Af Mikael Rieck

|

17. februar 2022

E-commerce ekspansion til udlandet

Skal du rulle din webshop ud i Sverige, Tyskland eller en masse lande samtidig? Mads Olesen fra Mxney.io er igen i studiet til en snak om, hvilke ting man skal huske at have med i sine overvejelser, inden man kaster sig ud i et internationalt eventyr. Fokus er både på de ting, som mange glemmer, men også krydret med en historie om, hvordan det kan gå rigtig godt.

Strategisk køb i SEO nichen – (godt tænkt af SEMrush)


Af Mikael Rieck

|

16. februar 2022

Strategisk køb i SEO nichen

Den børsnoterede virksomhed SEMrush har valg at købe SEO bloggen Backlinko for et større millionbeløb, og det har skabt omtale i SEO kredse. Anders og Mikael taler i dag om, hvordan det muligvis er en strategisk geni-streg af SEMrush i forhold til at få flere kunder til deres software.

Teasertrafik og andre tricks – Få annoncørens opmærksomhed


Af Mikael Rieck

|

15. februar 2022

Teasertrafik og andre tricks

Det er ikke altid lige let at få en annoncør til at starte et affiliateprogram. Dagens podcast handler derfor om, hvordan du som affiliate kan gøre brug af teasertrafik til at få opmærksomhed omkring den potentielle trafik og omsætning, du vil kunne sende til en bestemt annoncør.

Skalering af e-commerce – for lånte penge


Af Mikael Rieck

|

14. februar 2022

Skalering af e-commerce

Dagens gæst i podcasten er Mads Olesen fra Mxney.io, og emnet handler om, hvorfor og hvordan det kan give mening at låne penge fra andre end bankerne til at skalere sin webshop på den smarteste måde. Mads forklarer blandt andet om, hvordan de går ind med sparring og analyser, så sandsynligheden for succes bliver størst mulig. Lyt med, hvis du går med tanker om at tage din forretning til næste niveau.

Ogilvy’s 5 udødelige principper – for den perfekte reklame


Af Mikael Rieck

|

11. februar 2022

Ogilvy's 5 udødelige principper

Copywriting er en evne, som kan læres og kan indbringe kæmpe summer, hvis benyttet korrekt. Dagens podcast handler om 5 principper fra mesteren i copywriting, David Ogilvy, og hvorfor du bør bruge dem i alt, hvad du skriver.

Hvorfor er mit affiliateprogram dødt – og hvad kan jeg gøre ved det


Af Mikael Rieck

|

10. februar 2022

Hvorfor er mit affiliateprogram dødt

Er du i en situation, hvor dit affiliateprogram klarer sig dårligere og dårligere, så er det i dag, du skal lytte med. Det er ikke en unormal situation, og der er ofte en lille håndfuld forklaringer. Anders og Mikael taler om, hvad det kan skyldes, og hvad du skal gøre ved det for at få programmet tilbage på sporet.

Værdien af at mødes IRL – Malaga-edition


Af Mikael Rieck

|

9. februar 2022

Værdien af at mødes IRL

Selvom vi skriver 2022, og alt snart kan klares over en computer, så er der stadig noget ved at mødes med andre mennesker fysisk. Anders og Mikael taler i dag om møder Mikael har haft i Malaga, og hvorfor det at mødes i en lille gruppe over længere tid kan åbne op for nogle ting og nogle venskaber, som vil være meget svære at opnå via online interaktion.

PR via et skørt produkt – En lille ting med en stor effekt


Af Mikael Rieck

|

8. februar 2022

PR via et skørt produkt

I dag skal du som webshopejer lytte med og måske lade dig inspirere. Emnet handler nemlig om, hvordan sjove, skøre, dyre eller bare underlige produkter eller services kan give gratis PR. Anders og Mikael kommer med flere eksempler på, hvad andre har gjort, og det kan måske inspirere dig som lytter til at teste noget tilsvarende af.

Xbox køber Activision/Blizzard – Metaverse play eller noget helt andet?


Af Mikael Rieck

|

7. februar 2022

Xbox køber Activision/Blizzard

Microsoft (som ejer Xbox) har meldt ud, at de vil købe Activision/Blizzard for tæt på 70 milliarder dollars. Mange medier har skrevet, at det er Microsoft, der forsøger at komme ind i Metaverse-hypen eller Play-2-Earn nichen, men er det nu også sandheden? Anders og Mikael kommer med deres tanker på, hvorfor MS vælger at foretage dette køb.

Bonusordning og B2B – Modsatrettede interesser


Af Mikael Rieck

|

4. februar 2022

Bonusordning og B2B

Dagens podcast tager udgangspunkt i en situation, som Anders har oplevet med en annoncør og dennes samarbejde med en anden virksomhed. Emnet handler om bonusordninger, og hvorfor det kan få partnerne til at trække i hver sin retning og resultaterne af det.

Kunsten at følge op – Metode og antal gange er vigtigt


Af Mikael Rieck

|

3. februar 2022

Kunsten at følge op

Mikael har endnu engang brugt tid på at suge viden til sig og denne gang gennem Youtube video med en gut, der hedder Sabri Suby. Anders og Mikael taler derfor om kunsten at følge op, og hvorfor det er vigtigt både at være vedholdende, men også at sørge for at give værdi og skabe en god stemning ved hver eneste interaktion man har med den potentielle kunde.

Tips til indtægt på den korte bane – Hvis du kun har 14 dage…


Af Mikael Rieck

|

2. februar 2022

Tips til indtægt på den korte bane

På baggrund af en tråd i Marketers forum taler Anders og Mikael i dag om, hvordan de hver især ville gribe det an, hvis de befandt sig i en situation, hvor der skulle skaffes penge indenfor 14 dage. Hvilke ting ville de gøre, hvordan skulle tiden bruges, og hvor meget energi skulle der kastes efter det? Lyt med og hør mere.