Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

Skab flere indtægtskilder – Sikkerhed og inspiration


Af Mikael Rieck

|

18. marts 2022

Skab flere indtægtskilder

Hvis du kun har en enkelt indtægtskilde, så gør det dig mere sårbar. Dagens podcast handler om, hvorfor flere indtægtskilder kan give mening, men også hvordan både Anders og Mikael over tid har opbygge flere forskellige indtægtskilder og værdibevarende investeringer.

At sætte tid af til at dygtiggøre sig – Prioritering og effektivitet


Af Mikael Rieck

|

17. marts 2022

At sætte tid af til at dygtiggøre sig

Anders og Mikael har ikke helt den samme tilgang til at lære nyt, og det er emnet for dagens podcast. Hvordan kan man prioritere sin tid, og hvornår giver det mening at lære nyt og mere vs. at bruge tiden på at arbejde derudaf. Giver det overhovedet mening at gøre øksen skarpere?

Hvad har ændret sig på 10 år – Mindre end vi havde forventet


Af Mikael Rieck

|

16. marts 2022

Hvad har ændret sig på 10 år

Podcasten i dag handler om at kigge ca. 10 år tilbage til dengang Marketers.dk startede og de indledende webinars. Hvilke emner var vigtige dengang, og hvor meget har ændret sig? Noget er der sket, men en hel del er mere eller mindre det samme. På godt og ondt.

At hyre en editor = guld – Erfaringer fra fronten


Af Mikael Rieck

|

15. marts 2022

At hyre en editor = guld

Hvis du har et team af skribenter, så vil du elske at få en editor tilknyttet. Dagens podcast handler om, hvordan Mikael har fundet og hyret en editor, samt hvad hun udfører af opgaver. Det har givet en kæmpe skaleringsmulighed.

Idéer til international affiliateforretning – Et kæmpe potentielt marked


Af Mikael Rieck

|

14. marts 2022

Idéer til international affiliateforretning

Hvis du er dygtig og kan sætte ting i system, så er der voldsomt mange penge at hente som international affiliate. Selv i Danmark er der gode muligheder. Anders og Mikael taler i dag om nogle af de affiliatetyper, som endnu ikke er blevet fuldt opdyrket, fordi ingen (eller meget få) har knækket koden.

Mange små vs. få store sites – Fordele og ulemper


Af Mikael Rieck

|

11. marts 2022

Mange små vs. få store sites

Skal du have et affiliatesite, 10 sites, 100 sites eller mere? Der er fordele og ulemper ved alle tilgange, og det er dagens emne. Anders og Mikael byder ind med de fordele og ulemper, de ser, og hvad man giver afkald på ved at vælge den ene frem for den anden.

At forholde sig til volatilitet – Når ting går op og ned (mest ned)


Af Mikael Rieck

|

10. marts 2022

At forholde sig til volatilitet

2022 har indtil videre ikke været gavmildt mod investorer i aktier og crypto. Næsten uanset hvad man har sat penge i, så har bevægelserne været store. Anders og Mikael taler om, hvordan man mentalt kan forholde sig til de store udsving, der til tider finder sted, og hvordan de selv har arbejdet med det.

Når NFT bliver interessant – Hvordan vil det ændre hverdagen?


Af Mikael Rieck

|

9. marts 2022

Når NFT bliver interessant

Efter et lille års tid besøger Anders og Mikael igen konceptet omkring NFT’er. Selvom de stadig er novicer på området, så har de lært mere og finder stadig området meget interessant. Særligt fordi de begge forventer, at det kommer til at betyde en stor ændring i vores alles hverdage fremadrettet.

Sleeknote + Drip – Interview med Sleeknotes CEO


Af Mikael Rieck

|

8. marts 2022

Sleeknote + Drip

Med en lille succeshistorie fra det danske Sass miljø, så har vi i dag fået Mogens Møller (nu President for Drip Europe) i studiet til en snak om processen frem til et salg af Sleeknote. Hvilke tanker de har gjort sig, forberedelserne, beslutningen og ikke mindst hvordan fremtiden kommer til at se ud. Episoden er knap 40 minutter, så den bryder med de normale 10 minutter.

Ideal.shop vs. Shopify – En ny dansk ecom spiller


Af Mikael Rieck

|

7. marts 2022

Ideal.shop vs. Shopify

Ideal.shop er en nyere dansk spiller på markedet for shopplatforme. I dagens podcast har Mikael inviteret Catharina i studiet til en dialog om, hvad ideal.shop er, og hvordan den prøver at gøre noget bedre og anderledes, end hvad Shopify tilbyder i dag.

Chatbots – Ny Analyse – Ikke noget for danskere (eller?)


Af Mikael Rieck

|

4. marts 2022

Chatbots - Ny Analyse

Dagens podcast har Søren Gøtterup-Tang fra Weply i studiet. Emnet handler om en Megafon undersøgelse, som har spurgt ind til danskernes opfattelse af chatfunktioner generelt, brugen af chatbots og hvor vigtigt det er at svare tilbage hurtigt (nok også hurtigere end du forventer).

Ny virkelighed for Coronastrammeren – Hvad nu? + Marketing


Af Mikael Rieck

|

3. marts 2022

Ny virkelighed for Coronastrammeren

Mere end 2 år inde i pandemien genbesøger Anders og Mikael situationen. Både ud fra et kig på Danmark vs. andre lande, men også ud fra et marketingperspektiv. Særligt Mikael er imponeret over, hvordan det er muligt at manipulere med data til at matche eget synspunkt.

Når hverdagen kommer i vejen – Vær ikke for hård ved dig selv


Af Mikael Rieck

|

2. marts 2022

Når hverdagen kommer i vejen

Vi kender nok alle til situationer, hvor vi burde have gjort noget, men ikke får det gjort. Mange af os har nok også lagt planer og sat mål, som aldrig er blevet til noget. Det og meget mere er emnet for dagens podcast, hvor Anders og Mikael taler om “hverdagen, der kan komme i vejen”.

ROAS + ROAS + ROAS – Når alle vil have æren


Af Mikael Rieck

|

1. marts 2022

ROAS + ROAS + ROAS

Endnu engang falder snakken på attribution og ROAS. Anders og Mikael taler om de udfordringer, der er ved at betale for annoncering, når en kunderejse ofte består af mange elementer, og alle kanaler gerne vil have “æren” for at have skaffet salget. Som shopejer er det svært at vide, hvor meget man har råd til at betale på hver enkelt kanal, når det hele regnes sammen.

Sådan får du op til 80% flere leads – via din chatfunktion


Af Mikael Rieck

|

28. februar 2022

Sådan får du op til 80% flere leads

Søren Gøtterup-Tang fra Weply er endnu engang i studiet til en dialog om chatfunktioner. Dagens episode handler blandt andet om, hvordan sproget er meget vigtigt i forhold til at få henvendelser til at blive til leads. Blandt Weplys kunder har de oplevet helt op mod 80% forbedring af konverteringen fra chatfunktionen.

Kundeservice – Efterspillet – Det er måske ikke helt så let


Af Mikael Rieck

|

25. februar 2022

Kundeservice - Efterspillet

Anders og Mikael talte for et par dage siden om optimeringer i kundeservice. I dagens podcast spørger Mikael lidt mere ind til, hvordan man kan gribe det an, samt hvorfor det kan være svært at lære fra sig til personer, der ikke nødvendigvis er skruet sammen som en selv.

Karrierestart og fundament – $10m som 30-årig (en plan)


Af Mikael Rieck

|

24. februar 2022

Karrierestart og fundament

Hvis du vil lægge et godt fundament for en karriere og øge dine chancer for at blive $10 mio. værd som 30 årig, så er dagens podcast måske noget for dig. Anders og Mikael tager udgangspunkt i en interessant strategi fra en investor og partner i en kapitalfond.

Hvad skal vi optimere i kundeservice? – De vigtigste områder at se på


Af Mikael Rieck

|

23. februar 2022

Hvad skal vi optimere i kundeservice?

Kundeservice er et centralt element i de fleste virksomheder. Effektivisering og optimering kan derfor være godt givet ud. Men hvordan griber man det an, og hvilke udfordringer kan der være. Det er emnet for dagens podcast.

Kend hele kunderejsen – Værdi af supportsøgninger


Af Mikael Rieck

|

22. februar 2022

Kend hele kunderejsen

Med baggrund i denne artikel fra ImpactExtend tager Anders og Mikael i dag en snak om, hvorfor det giver mening at fange kunderne, EFTER de har købt, og hvordan man med få værktøjer kan finde frem til de relevante søgninger, som kunderne foretager.

De største chatfejl virksomheder begår – Og hvordan du undgår dem


Af Mikael Rieck

|

21. februar 2022

De største chatfejl virksomheder begår

Benytter du allerede en chatfunktion, eller påtænker du at gøre det, så skal du lytte med til dagens podcast. Mikael har inviteret Søren Gøtterup-Tang fra Weply.dk i studiet til en dialog om, hvordan virksomheder bruger chats og hvilke ting, der kan optimeres på.