Marketers Morgen Podcast
Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.
Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.
I slutningen af maj måned kom Google med endnu en Core Update, og i den forbindelse blev mange hjemmesider ramt. I dages podcast taler Anders og Mikael om, hvordan Mikaels egne sider og andre danske affiliatesider også blev ramt, og hvad flere har gjort for at komme tilbage på sporet igen. Helt konkrete tiltag, der har virket for dem, der har implementeret dem.
At starte op som ny affiliate kan være skræmmende og uoverskueligt, så derfor er det noget der løbende bliver spurgt ind til. Spørgsmålet er endnu engang dukket op i Marketers forum, og i dagens podcast taler Anders og Mikael om en lidt anden måde at komme i gang på, end hvad der normalt tales om.
Dagens emne er lidt udenfor de normale emner, der behandles i Marketers Morgen, men skulle man alligevel presse det ind i en kasse, så kunne man kalde det “management”. Anders deler sine tanker omkring børneopdragelse, og Mikael byder med ind.
I Affiliatemanager regi har Mikael netop fået en ny kunde ind, som arbejder i et helt andet marked og på en meget anderledes måde, end hvad der er normalt for e-commerce i de nordiske lande. Mikael prøver at kaste lys over denne anden måde at arbejde med affiliates på, og Anders spørger kritisk ind til udfordringerne.
Efter at have udgivet mere end 1000 podcast episoder, så reflekterer Anders og Mikael over, hvad man evt. kan gøre for at skabe ekstra værdi ved hjælp af de flere hundrede timers information, de indeholder. Anders og Mikael bruger allerede episoderne flittigt, men der er endnu flere uudnyttede muligheder.
De fleste affiliates, der har været i gang med affiliate marketing i en årerække, har et eller flere projekter liggende, som ikke længere får den fornødne kærlighed. I sit arbejde som affiliate manager støder Mikael regelmæssigt på den slags projekter, og i dagens episode er emnet derfor, hvad man evt. kan gøre med den slags projekter, så de enten udvikler sig eller kommer videre til nogle andre.
Med mindre du er en offentlig instans eller en autoritet på dit felt, så bliver det svært at sælge til den grønne kundetype. Sanne Dollerup fra Institut for Kundetyper er i studiet for at fortælle, hvordan man skal sælge via frygt til “de grønne”. Corona har været et godt eksempel på, hvordan der blev markedsført og “solgt” til vores allesammens grønne side. Det kan du nu som marketingperson lære noget af.
Baseret på en dialog Mikael havde med en dansk influencer, så handler dagens podcast om, hvordan man med nicheviden og et globalt perspektiv kan bygge sig en meget attraktiv forretning og med rigtig mange salgsmuligheder. Anders og Mikael taler om alt fra affiliate marketing til digitale produkter og eget brand.
Den blå kundetype er dagens emne, og Sanne Dollerup er endnu engang i studiet som gæst. Den blå kundetype betaler gerne gode penge for at nå sit mål hurtigere, og det er vigtigt at forstå i din markedsføring. Uanset om du sælger løsningen til at nå målet, eller du sælger belønningen, de køber til sig selv efterfølgende, så skal din strategi tilrettelægges på en helt særlig måde overfor denne type.
Dagens episode er et stort og rundt jubilæum. Marketers Morgen podcastets episode nummer 1000 er nu i luften. Indholdet er samlet af de bedste 2022 marketing tips fra tidligere gæster, der har været i studiet, og du kan være sikker på, at der er masser af værdi presset ind på de små +10 minutter. Tak fordi du lytter med.
B2B markedsføring via affiliates vinder mere og mere frem. Det er stadig tidligt i forløbet, så hvis du føler, at du missede toget omkring B2C affiliate marketing, så er det nu du skal tage action. Lyt med og hør, hvorfor B2B affiliate marketing nok kommer til at blive lige så stort som B2C allerede er.
Endnu engang er Sanne Dollerup, Institut for Kundetyper i studiet for at forklare, hvordan vi markedsfører produkter overfor de forskellige emotionelle kundetyper. Dagens podcast handler om “de gule”. Den, der gerne vil købe drømme, helst betale mindre løbende afbetalinger og også gerne have det leveret i meget små og overskuelige bidder. Sælger du online kurser, så SKAL du lytte med her.
I forbindelse med, at Mikael søgte nye medarbejdere til Affiliatemanager forretningen, så kom han i dialog med en talentfuld ung mand. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvad man som ung kan gøre for at blive dygtigere, og hvad der skal til for at virksomheder lægger mærke til en.
Kan man sælge en bil som affiliate? Eller hvad med et hus? Svaret er “ja” og det er emnet for dagens podcast. Anders og Mikael taler om de store/dyre varer, som er begyndt at finde vej ind i affiliate marketing, og hvorfor det er super spændende for dig som affiliate.
En af vores gode venner på Marketers er Thomas Bigum og for lidt tid siden var han ude at brokke sig på LinkedIn. Anders og Mikael tager dialogen op. Er affiliateresultater nødvendigvis dårlige, var tingene bedre i gamle dage, og hvor meget er der overhovedet at vide om altankasser.
Sælger du produkter, der er nyskabende, kontroversielle eller henvender du dig til kunder, der gerne vil skille sig ud fra mængden, så skal du lytte med i dag. Sanne Dollerup fra Institut for Kundetyper er i studiet for at forklare, hvem den røde kundegruppe er, og hvordan man som virksomhed skal tiltrække og sælge til dem. Et podcast med mange overraskelser.
Mikael er blevet kontaktet af en person fra FindAff.com, og selvom produktet ikke er blevet indkøbt, så er tankerne bag super interessante og opsamling af data har en stor værdi for mange, hvis man også forstår at præsentere det på en god måde. Set udefra er konceptet rigtig godt tænkt.
I episode 2 med rejsetips til Grækenland bliver der skruet ekstra op for tempoet og de gode tips. Anders fortæller om at finde gode strande, hvor man køber ind, leje af biler og en masse andet, som er godt at vide, når man rejser.
Ny LinkedIn rapport fortæller, hvordan du bør skrive og formatere dine indlæg i forhold til algoritmen. Men er den retvisende og giver det overhovedet værdi at gøre det på den måde? Mikael har inviteret Leif Carlsen fra Social Selling Company i studiet. Leif deler, hvorfor det ofte ikke giver mening at skrive til algoritmen, men i stedet skrive til sin målgruppe. I dagens episode får du konkrete eksempler på, hvad du bør gøre, og hvad du i hvert fald ikke bør gøre.
Som potentiel ny affiliate er der mange ting, man skal vide noget om. Mikael har inviteret Simon Bak Andersen fra affiliatementor.dk i studiet til en dialog om, hvordan man forholder sig til skat, moms, selskabsformer og bogføring. Er du ny affiliate og i tvivl om, hvad du skal gøre, så giver det mening at lytte med til dagens episode.