Marketers Morgen Podcast
Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.
Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.
Google Trends er et gratis værktøj fra Google, som har mange år på bagen. Alligevel bliver det relativt ofte overset, og det er lidt en skam. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvordan du kan bruge Google Trends til SEO, og hvad det er for indsigter, du kan få ved at lege rundt med de forskellige filtre, som værktøjet tilbyder.
I dag handler Marketers Morgen om et opslag Anders har lavet på LinkedIn omkring en specifik case. Hvilke tanker, der ligger bag opslaget, og hvorfor metoden kan være med til at skaffe ekstra eksponeringer. Hør derudover, hvordan en viral strategi kan være hurtigere at lave, end hvis du følger en mere uddannende strategi.
Der sker hele tiden nye ting i affiliateverdenen og dagens podcast handler om, hvad Anders og Mikael oplever “derude”. Både på annoncørsiden og på affiliatesiden. Afsluttende kommer de også ind på, hvordan de tekniske elementer også er i en spændende udvikling.
Marketers Morgen handler i dag om en konkret situation, som Mikael har været i, hvor han sammen med en e-commerce virksomhed har skulle lave en vækststrategi for 2021. I dagens episode hører du om en masse forskellige områder og tiltag, som kan hjælpe til at vækste din forretning i det kommende år.
I dagens episode af Marketers Morgen har Mikael en konkret problemstilling, som han arbejder med, og Anders kommer med værdifulde input til, hvordan en sådan situation bør gribes an. Udfordringen er, at én affiliate har sendt en masse trafik til en webshop, men at denne trafik ikke konverterer. Lyt med og lær, hvordan du kan håndtere sådan en situation.
For ca. et år siden afholdt Mikael en Site Clinic med et af medlemmerne på Marketers. 12 måneder senere er der optaget endnu et webinar, og væksten er ikke mindre end 300%. Hør hvordan en Site Clinic foregår, og hvorfor det nogle gange kan betale sig at tage massiv action, hvis man får gode idéer præsenteret.
Endnu engang har medlemmerne på Marketers forum været i gang med en debat omkring affiliate dashboards, og hvad den slags må koste. Derfor taler Anders og Mikael i dag om dashboards for både affiliates og annoncører. Hvad skal den slags indeholde for at skabe mest mulig værdi og derfor kunne kræve en premium pris.
Mikael elsker at læse om diverse teknologiske udviklinger og på baggrund af et sådan nyhedsbrev, så handler Marketers Morgen i dag om at gøre bedst muligt brug af alting… Også at ting som normalt bliver smidt væk eller anset for at være affald. Hør blandt andet om, hvordan The Boring Company giver mursten væk gratis og næsten kan finansiere deres underjordiske tunnel med affald.
Baseret på en tråd på Marketers.dk forum, så taler Anders og Mikael i dag om, hvordan du kan finde en mentor, og om du overhovedet bør finde en. De kommer omkring, hvilke elementer der bør være til stede, og hvordan et sådan forhold kan skrues sammen. Lyt med hvis du tænker, at en mentor kunne være det spark, du mangler for at tage forretningen til næste niveau.
Endnu engang har Mikael inviteret Head of influencer marketing hos Mindshare, Louise Bonfils Høck, i studiet til en snak om influencer marketing. I dagens episode har Louise medbragt 6 vigtige elementer i forhold til, hvordan man bør og ikke bør arbejde med influenter i sin markedsføring. Der er mange gode takeaways, så episoden er lidt længere end de normale 10 minutter.
Marketers Morgen handler i dag om ITP problemstillingerne, og Mikael har undret sig over, hvorfor der er så lidt skriveri og så få bureauer, der taler om det. Det kan have en enorm betydning for, hvordan du bruger dine marketingkroner og kan i værste fald få dig til at træffe forkerte beslutninger. Lyt med og hør, hvad en mulig løsning kan være, og hvilke spørgsmål du evt. skal stille dit bureau.
I dagens episode af Marketers Morgen har Mikael inviteret Louise Bonfils Høck med i studiet. Louise er Head of influencer marketing hos Mindshare og forfatter til bogen “Giv dit brand en personlig stemme”. Lyt med og hør, hvor influencer marketing er ved at bevæge sig hen, og hvordan du som brand (og influencer) kan sikre, at der opnås de bedst mulige resultater.
Uanset hvilken type forretning du driver, så lurer konkurrenterne i skyggen. Dagens emne handler om, hvordan du kan opbygge en beskyttende voldgrav omkring din forretning og samtidig sikre, at den vokser hurtigere og hurtigere uden en tilsvarende stor indsats. Det hele handler om at få sat svinghjulet i gang.
Flere af de store danske medier har lanceret en stor platform hvorfra der skal sælges annoncepladser. Platformen har været længe undervejs, men er nu åben. Anders har fået en idé til, hvordan hurtige affiliates måske kan drage fordel af dette nye tiltag, og det er derfor emnet for dagens podcast. Anders og Mikael kommer også omkring en del andre idéer, som den hurtige affiliate kan vælge at løbe videre med.
Driver du en webshop eller sælger andres produkter på nettet, så ved du måske også, at 67% af besøgende til din shop forlader dine produkter, fordi der mangler informationer. I dagens podcast taler Anders og Mikael om hvilke elementer, der som minimum bør være på en produktside, samt hvilke elementer og teknikker man kan bruge for at få endnu flere kunder overbevist om, at de skal lægge netop det produkt i kurven.
Det kan give rigtig god mening at tilbyde og afholde gratis kurser indenfor dit fag. Baseret på et kursus Mikael netop har deltaget i, så får du i dagens episode en masse takeaways, som du kan kopiere direkte over i din egne forretning, og særligt hvis du arbejder med salg af serviceydelser.
Er der en metode til at få medierne til at linke til dit indhold, men uden at du behøver at skrive rundt og tigge om et link? Det er emnet for dagens episode af Marketers Morgen, hvor Anders og Mikael taler om en idé, Anders lærte for nogle år siden, og som stadig kan virke den dag i dag.
Når du arbejder med affiliate marketing, så kan du angribe det på mange forskellige måder. I dagens episode af Marketers Morgen taler Anders og Mikael om, hvordan du med et mere snævert fokus på specifikke produkter og en teknisk tilgang til skalering vil kunne opnå en unik konkurrencefordel og samtidig både bevæge dig ned i købstragten og mindske konkurrencen fra andre affiliates.
Hvis du havde 100.000 kroner tilovers og vidste, at du ville investere dem i en online forretning, hvad ville du så vælge? Skulle det være et affiliate website, et gammelt content site, en webshop eller noget helt fjerde? Det er emnet for dagens podcast, og Anders og Mikael deler, hvordan de ville anskue den udfordring.
På baggrund af en tråd på Marketers.dk forum, taler Anders og Mikael i dag om, hvordan man med fordel kan arbejde aktivt med at sponsorere ting og begivenheder. De fremhæver 6 forskellige grunde til, at det kan være en rigtig god forretning, og hvordan det potentielt kan åbne nogle døre og skabe nogle forbindelser, man ikke lige havde tænkt over.