Marketers Morgen Podcast
Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.
Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.
Når Anders engang skal på pension, så går hans tanker på at starte et affiliatesite op igen. I dagens episode af Marketers Morgen deler Anders, hvordan han ville gribe det an, hvilke elementer, der er vigtige at fokusere på, samt en tilkendegivelse af, at der nok aldrig bliver tale om at ligge på den lade side… selv efter pensionen.
Mikael var blevet inviteret til at tale omkring performancebaseret aflønning for influencers (affiliate marketing) på konferencen Influenced. I dagens podcast fortæller han om de takeaways, han fik med sig hjem, og hvorfor hans øjne er blevet åbnet endnu mere for det store potentiale og den allerede store forretning, som influencer marketing er.
Alt for mange affiliates og annoncører glemmer at samarbejde og sparre med hinanden. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvorfor, hvordan og hvornår annoncører og affiliates bør række hånden ud til hinanden og sikre, at begge parter vækster deres forretninger.
At læse bøger kan have mange formål, og et af dem er at blive klogere. I dagens episode taler Anders og Mikael om 3 fagbøger (hver), som har haft en stor effekt for dem, og som de derfor vil anbefale andre at læse. Emnerne spænder meget vidt, så der er noget for enhver.
Arbejder du med engelske websites, så er dagens episode noget for dig. Anders og Mikael taler om, hvordan du kan hyre rigtig gode skribenter til at forfatte gode og lange artikler for dig. Mikael fortæller om, hvordan hans proces er med freelancere hyret via onlinejobs.ph.
Hvis du som annoncør annullerer salg skabt af dine affiliates, så skal du smide, hvad du har i hænderne og lytte til denne episode af Marketers Morgen. Anders og Mikael tager udgangspunkt i en tråd på Marketers forum, hvor netop annulleringer bliver debatteret. I episoden hører du også, hvordan du optimalt kan arbejde med dine affiliates, så annulleringer bliver en meget lille ting i et godt samarbejde.
Der bliver løbende lavet undersøgelser og tests af, hvad der virker indenfor email marketing. I en nyere undersøgelse har folkene hos Search Engive Journal testet knap 4 mio. emails og fundet 3 interessante resultater ved brug af emojis i emnefelter, når de udsender nyhedsbreve.
Det er fantastisk at få nye kunder. Ofte findes der dog langt mere effektive metoder til at få nye kunder end at gøre det en ad gangen. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvordan B2B virksomheder strategisk kan arbejde sammen og vækste deres forretninger markant ved at skabe værdi for hinanden og hinandens kunder. Så længe alle vinder hele vejen rundt, så er det nok en af de mest effektive metoder til at vækste sin forretning.
Mange ved godt, at det vil kunne give enorm værdi at udnytte LinkedIn som marketingkanal. Men tiden er knap, og derfor bliver det ofte ikke til noget. Leif Carlsen fra Social Selling Company er endnu engang i studiet for at fortælle om, hvordan man ved at bruge meget lidt tid (men gøre det rigtigt), alligevel kan få en fornuftig effekt ud af det, man gør.
I eksempelvis USA viser analyser, at omkring 80% af brands gør brug af affiliate marketing som en del af deres marketingmix. I Danmark ligger tallet nok nede omkring 20-30%, og derfor taler Anders og Mikael i dagens episode om, hvad der afholder virksomhederne fra at komme i gang.
LinkedIn er et mere forretningsorienteret medie, og derfor virker det måske underligt at tale om at vise personlighed. Men det giver rigtig god mening, og derfor har Mikael endnu engang Leif Carlsen i studiet til en snak om, hvordan og hvorfor det giver mening at vise sin person frem, men også hvorfor man skal holde igen med at blive FOR privat i de ting, man deler.
Hvis der er nogen, der kan være med til at bryde Googles monopol, så er Apple et rigtig godt bud. Anders og Mikael taler i dagens podcast om rygtet om, at Apple måske snart kommer med sin helt egen søgemaskine, og hvorfor netop Apple (og brugerne) vil kunne få store fordele af et sådan træk.
I dagens episode har Mikael inviteret Leif Carlsen fra Social Selling Company i studiet til en snak om LinkedIn, og hvordan man optimalt bruger mediet til at trække relevant og kvalificeret trafik over til ens hjemmeside, email-form eller andet content. Bruger man LinkedIn strategisk, så ligger der store gevinster og venter.
Med udgangspunkt i en tråd på Marketers.dk taler Anders og Mikael om popup tjenester, hvad de skal kunne, og hvorfor man skal huske at vurdere, hvad der er need to have og nice to have. Særligt, hvis man samtidig gerne vil betale mindst muligt for sådan et stykke software.
Episoden i dag handler om en umiddelbart ny og super interessant investeringsmulighed, som Mikael er faldet over, og som varmer hans gamle kapitalfondshjerte. Afkastet er attraktivt, og de ting, der investeres i, er umiddelbart lettere at “forstå”, end når man fx handler aktier.
Mikael elsker små tools, og i dagens podcast taler Anders og Mikael derfor om, hvilke små tools som både ikke får den anerkendelse, som de fortjener, men også små tools, som de slet ikke vidste eksisterede. Dermed ikke sagt, at de er helt nye, men de er i hvert fald nye for Anders og Mikael.
Forbrugerombudsmanden har igen været ude med riven, og denne gang er det de store medier, der skal rette ind. Men som Anders og Mikael taler om i denne episode, så er der kommet en lidt anden tone på udmeldingen, så måske det hele er begyndt at blive blødt mere op, så tingene bliver mere “rimelige”. Det vil kun tiden vise.
Dagens podcast handler om ecommerce effekten som Corona har haft på både det amerikanske og det britiske marked. Mikael er faldet over nogle nye statistikker, som viser, at den udvikling, som muligvis ellers ville have taget 5 år, er sket på ganske få måneder. Anders og Mikael kommer med deres input til, hvorvidt de ændringer vil være vedvarende, og hvorfor fremtiden muligvis ser helt anderledes ud.
I dag har Mikael inviteret Miklas Kroager i studiet til en snak omkring Hreflang tags, og hvorfor det er super vigtigt at kende til (og bruge korrekt), hvis du arbejder på flere sprog. Særligt gælder dette for mange webshops, og det er langt fra alle CMS platforme, der har styr på dette. I podcastet nævner Miklas toolet: https://www.aleydasolis.com/english/international-seo-tools/hreflang-tags-generator/ som kan være en stor hjælp til at få opsat eller kontrolleret sit hreflang tag.
Over en periode på nogle år har Mikael fulgt ekstra meget med i diverse nyhedsbreve, Youtubekanaler mv. omkring fremtidsteknologi. Både i forhold til mulige investeringer, men også i forhold til, hvor “verden bevæger sig hen”. Lyt med til dagens episode for konkrete eksempler på virksomheder og teknologier, der gør det godt, og hvad der meget sandsynligt bliver “the next big thing” i det kommende årti.