Marketers Morgen Podcast

Marketers Morgen podcast

Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.

Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.

EUs nye lov om AI – Indhold og udfordringer


Af Mikael Rieck

|

21. juni 2024

EUs nye lov om AI

EU har som nogen af de første rullet et større regelsæt og love ud omkring AI. Anders og Mikael taler om de overordnede linjer, samt om hvordan det vil påvirke regionen i det kapløb, der finder sted lige p.t.

Google Consent Mode V2 – Vigtigere end du tror


Af Mikael Rieck

|

20. juni 2024

Google Consent Mode V2

Uanset om du er webshop eller affiliate, der arbejder med betalt trafik via Google Ads, så skal der være styr på Consent Mode V2. Mikael har Julian Christmas i studiet til en (nede på jorden) snak omkring, hvorfor det er vigtigt, hvordan man implementerer det, og ikke mindst hvordan man sikrer, at alt er sat korrekt op.

Blog artiklen findes på: https://intelligodenmark.dk/datatracking/consent-mode-v2

Videoen er tilgængelig direkte her: https://www.youtube.com/watch?v=P4CdTp3iB2Y

Claude Opus vs. ChatGPT 4o – Skriv som et menneske via AI


Af Mikael Rieck

|

19. juni 2024

Claude Opus vs. ChatGPT 4o

Claude er bedre til at skrive som et menneske. Eller det siger Julian Bent Singh i hvert fald i dagens podcast. Hør hvordan han bruger Claude Opus til at skrive gode tekster, der er værd at læse, og som man ikke kan gennemskue er skrevet af AI.

Forskellige AI venner vs. én samlet – Hvad giver mest mening?


Af Mikael Rieck

|

18. juni 2024

Forskellige AI venner vs. én samlet

Kevin Roose har skabt sig 18 unikke AI hjælpere. Hver af dem har sin egen personlighed, formål og evner. Anders og Mikael taler om, hvorvidt det at skabe flere forskellige er rester fra, hvordan vi normalt arbejder med forskellige mennesker, eller om der er en grund til, at man ikke bare har alle muligheder i én og samme AI.

Hjemmesider og nyhedsbreve – Skal de til at laves specifikt til AI


Af Mikael Rieck

|

17. juni 2024

Hjemmesider og nyhedsbreve

I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvorvidt hjemmesider, shops, osv. kommer til at ændre karakter og blive målrettet mere mod AI. Alternativt om der bliver lavet en ekstra version i stil med et produktfeed eller lignende, og at vi derfor får en niche med AI optimering.

Googles Project Astra – Her har de fat i noget


Af Mikael Rieck

|

14. juni 2024

Googles Project Astra

Google har ellers ikke været heldige i forhold til AI, men Project Astra kan måske ændre på det. Både Mikael og Anders påtænker at købe brillerne med indbygget AI når de engang bliver frigivet. Demoen ser i hvert fald meget lovende ud.

Tjene kassen på indvandring – 3 vinkler man kan vælge


Af Mikael Rieck

|

13. juni 2024

Tjene kassen på indvandring

Anders kigger på befolkningsudviklingen og ser muligheder for at tjene penge på at hjælpe virksomheder, medarbejdere og stater med en løsning på det mindre og mindre antal børn, der i dag bliver født i den vestlige verden.

Microsofts nye AI computer – CoPilot+PC


Af Mikael Rieck

|

12. juni 2024

Microsofts nye AI computer

Microsoft er endnu engang på banen med AI tiltag og denne gang er det omkring indbygget AI i deres Surface produkter. Anders og Mikael taler om fordele ved lokal AI og deres Recall feature.

Hvordan PL&Partners vendte – et dårligt 2022 til et fantastisk 2023


Af Mikael Rieck

|

11. juni 2024

Hvordan PL&Partners vendte

Patrick Meyer er Partner i PL&Partners og er i studiet for at fortælle om de fejl, der blev begået i 2022, og hvordan man lærte af dem og dermed skabte et fantastisk 2023. Hvis du driver bureau eller på anden måde har været ramt af nedgang i en periode, så lyt med til denne episode.

At skabe AI influencers – Fordele og ulemper ved det virtuelle


Af Mikael Rieck

|

10. juni 2024

At skabe AI influencers

AItana var en af de første, men siden er der kommet rigtig mange andre AI influencers på alle de sociale medier. Det er blevet så let selv at skabe sine egne influencers, at vi ser en bølge af dem skylle indover landskabet. AI influencers har mange fordele, men er der også ulemper ved dem, og hvor store er de ulemper reelt?

Dine kunder får assistenter – Effekten af AI assistenter overalt


Af Mikael Rieck

|

7. juni 2024

Dine kunder får assistenter

Med de nye muligheder fra blandt andet Open AI, åbnes der muligheder for at både virksomheders kunder og virksomhederne selv kan begynde at bruge AI assistenter til alle de kedelige og tidskrævende opgaver. Anders og Mikael taler om effekten heraf, og om vi havner i en situation, hvor den menneskelige kommunikation måske helt forsvinder.

Første TikTok optagelser – Læringer fra optagelser af videoklip


Af Mikael Rieck

|

6. juni 2024

Første TikTok optagelser

For nogle uger siden var Mikael på besøg hos et TikTok bureau, der skulle hjælpe med at optage videoer. Den oplevelse og læringer derfra deler han i dette podcast. Heldigvis var oplevelsen positiv og eventuel frygt blev gjort til skamme.

Derfor er GPT 4o en revolution – Åbner for mange muligheder


Af Mikael Rieck

|

5. juni 2024

Derfor er GPT 4o en revolution

Midt i maj lancerede OpenAI ChatGPT 4o versionen og rullede de forskellige nye features ud lidt ad gangen. Anders og Mikael taler om de nye elementer, og hvorfor flere af dem kan være revolutionerende i vores måde at interagere med AI på fremadrettet.

Leadbaseret affiliate – Store penge i oversete nicher


Af Mikael Rieck

|

4. juni 2024

Leadbaseret affiliate

Mange affiliates ved det ikke, men der kan være enormt store kommissioner at hente i markedet for outsourcing af arbejdskraft. Særligt har der udviklet sig et Blue Ocean i Sydamerika og for affiliates, der vil have en first mover effekt, er der lige nu mulighed for at rykke på ideen.

AI i Robotics – En ny robot-tidsalder


Af Mikael Rieck

|

3. juni 2024

AI i Robotics

Flere og flere robotvirksomheder ser dagens lys, og mange har taget AI til sig som en del af det at træne deres robotter. Seneste eksempler viser, at AI både kan træne og lære hurtigt og producere nogle meget overraskende og positive resultater.

Kvaliteten af YouTubes reklamer – Rammer de helt ved siden af


Af Mikael Rieck

|

31. maj 2024

Kvaliteten af YouTubes reklamer

Når Anders sidder i Grækenland på en VPN, så bliver det ofte nogle helt forkerte reklamer, der bliver vist. Mikael oplever ikke umiddelbart de samme udfordringer, så geografien kan muligvis spille ind. Men hvad er effekten, hvis YouTubes reklamer rammer helt skævt?

MicroStrategy Orange – Personlig verifikation


Af Mikael Rieck

|

30. maj 2024

MicroStrategy Orange

Næsten alle sociale medier har i dag deres eget lille checkmark. Blåt, grønt, guld osv. Men der er ikke noget centralt. Hvad hvis man kunne have ét unikt og personligt checkmark, der både verificerer, at du er dig, er et menneske og kan bruges på tværs af alle tech platforme, offentlige myndigheder og meget meget mere. Det er bl.a. det som MicroStrategy har sat sig for at løse via blockchain.

AGI er måske slet ikke nyt – Har vi den allerede som mennesker?


Af Mikael Rieck

|

29. maj 2024

AGI er måske slet ikke nyt

Hvad er AGI i det hele taget? Anders mener, at vi måske allerede har noget lignende som mennesker, men at kunstig intelligens kan gøre det bedre, smartere, hurtigere og billigere. Hvor langt er vi fra, og hvilken effekt vil det have. Det og meget mere er emnet for dagens episode.

Speed Running vs. Back to Zero – Hvilken vej ville du gå?


Af Mikael Rieck

|

28. maj 2024

Speed Running vs. Back to Zero

Baseret på en bemærkning, der faldt i podcastet MyFirstMillion, taler Anders og Mikael i dag om, hvad man vælger at gøre, efter man har solgt sin første virksomhed for en stor sum penge. Nogen vælger at gøre det samme igen, blot hurtigere og bedre, mens andre skifter til en helt anden niche eller beskæftigelse.

Skal du poste bredt eller specifikt? – Alex Hormozi går mod strømmen


Af Mikael Rieck

|

27. maj 2024

Skal du poste bredt eller specifikt?

Mange har talt om, at man skal poste både professionelt indhold og privat indhold. Alex Hormozi siger nu, at det ikke fungerer. I hvert fald ikke fra et professionelt perspektiv. Lyt med og hør hvorfor og om du måske skal ændre din online strategi i forhold til det indhold, du poster.