Marketers Morgen Podcast
Alle hverdage udkommer en ny episode på cirka 10 minutter. Emnerne tager udgangspunkt i aktuelle tråde fra forummet på Marketers.dk og handler om affiliate marketing og dermed online Marketing generelt. Dine værter er Anders Saugstrup og Mikael Rieck.
Abonnér her:
Apple iTunes, Android, Google Podcasts, Youtube, RSS eller Email.
Senere på året skal Mikael står for 90% af indholdet på en affiliate konference, og i dagens episode af Marketers Morgen Sommer Edition forklarer han, hvilke overvejelser han har gjort sig i den forbindelse. Lyt med og hør, hvilke ting du evt. bør overveje at tænke ind, hvis du skal holde en lille konference med et tilhørende workshopelement.
I dagens episode af Marketers Morgen Sommer Edition tager Mikael udgangspunkt i en dialog, han har haft med en B2B virksomhed, der overvejer at komme i gang med affiliate marketing. For at komme godt fra start, så er der nogle forskellige spørgsmål, som Mikael anbefaler, at man stiller sig selv som virksomhed. Har man svarerne på dem, så gavner det både ens egen forretning, men også et potentielt affiliatesamarbejde.
Baseret på 388, 389 og 390 med Morten Storgaard, så giver Mikael i dagens podcast en update på hans eget personlige projekt. Alt start kan være svær, og det skal heller ikke være nogen hemmelighed, at det ikke går helt så hurtigt, som Mikael havde håbet på. Trenden er dog i den rigtige retning.
Dagens podcast er lidt specielt, da det hverken tager udgangspunkt i noget Anders eller Mikael har læst eller fra Marketers forum. Det handler om, hvorvidt man skal eller ikke skal coache andre mennesker. Både Anders og Mikael coacher ofte folk, men i dag går dialogen på, om det overhovedet er en god idé, og på hvordan man eventuelt kan gribe det an.
Den 1. juli trådte en ny lov i kraft omkring kviklån og tilsvarende dyre lån. I dagens episode taler Anders og Mikael om, hvad den nye lov betyder, hvordan affiliates har taget imod det, hvordan låneudbyderne har forholdt sig og ikke mindst, hvordan der pludselig er blevet meget strenge regler for markedsføring.
Med baggrund i en coaching-session, som Anders havde for lidt tid siden, handler dagens emne om, hvordan du med fordel kan forholde dig, hvis Googles SEO-hammer rammer dig. Skal du give den mere eller mindre gas? Hvordan finder du ud af, hvad der er “galt”? Og bør du i det hele taget kigge i andre retninger for bedre at sikre din forretning.
Dagens emne handler i princippet om konverteringsoptimering på en helt særlig måde. Nemlig ved at bruge Incentive Marketing, hvor du ved hjælp af forskellige metoder sikrer, at kunden får det lille ekstra skub, der gør, at de træffer en beslutning om at købe hos dig og/eller udføre en særlig handling. I episoden kommer Anders og Mikael omkring minimum 6 forskellige vinkler på Incentive Marketing.
Hvis du arbejder som influencer og gerne vil tjene ekstra penge uden at gøre for meget ekstra arbejde, så har Anders og Mikael nogle idéer til dig. Det kræver ikke, at du skal ud og indgå en masse nye aftaler, være i dialog med en masse nye virksomheder eller være særlig kreativ. Du skal i princippet blot kigge rundt i din bolig og evt. din have og så arbejde ud fra de ting, du allerede ejer.
Baseret på en ny udtalelse fra forbrugerombudsmanden har Anders og Mikael i dagens episode valgt at tale om, hvad man må og ikke må i forhold til at benytte børn til at markedsføre overfor andre børn. Samtidig kommer de også omkring alle de gråzoner, der kan være, og hvor grænserne egentlig går i forhold til lovgivningen.
Anders og Mikael taler i dagens afsnit af Marketers Morgen om Semantic Search, og hvorfor det både er enormt komplekst, imponerende og også samtidig skræmmende. Du bruger sikkert funktionen ofte, men tænker ikke over, hvor meget der ligger bag. Lyt med til dagens episode og bliv en lille smule klogere på de udfordringer Google skal løse for at give de bedste resultater.
Stifterne af BaseCamp, Jason Fried og David Heinemeier Hansen, har lanceret den nye tjeneste Hey.com. En ny måde at tænke og styre e-mail på og Mikael har kastet sig ud i at teste den. Mange af de nye funktioner virker lovede og giver rigtig god mening. Anders er en lille smule skeptisk i forhold til ikke at kunne benytte sit eget domæne.
Med udgangspunkt i en tråd på Marketers.dk forummet taler Anders og Mikael i dag om, hvilke ting man kan gøre for at undgå at både ordrebekræftelser og nyhedsbreve havner i spamfolderen. Der er både nogle tekniske rettelser som spiller ind, men også en generel oprydning, som du regelmæssigt bør foretage.
Det har tidligere været omtalt i Marketers Morgen, at affiliate markedet vokser og bliver mere og mere modent. De store affiliates har længe drevet en forretning og tendensen lige nu er, at også mindre affiliates begynder at skalere, arbejde sammen, vækste og i det hele taget angribe opgaven langt mere professionelt. Der er dog udfordringer i forhold til at finde kompetente personer, så den del kommer Anders og Mikael også ind på.
I dagens podcast tager Anders og Mikael udgangspunkt i dette indlæg fra Chris Rempel. Pointen er, at den situation, vi befinder os i lige nu som online marketeers, er helt unik og kan skabe nogle gyldne muligheder for dig, der arbejder som konsulent. Der er et enormt behov for din viden og kompetencer derude, mens udbuddet er småt (og dyrt). Så lyt med og læs efterfølgende artiklen, hvis du tænker, at det kunne være interessant for dig med mangecifrede konsulenthonorarer.
I en tråd på Marketers.dk taler medlemmerne om, hvordan advertorials på store medier er begyndt at ranke bedre. Anders og Mikael taler i dagens episode om hvordan det mon er, om det varer ved, og hvordan man kan udnytte den nye ændring til sin egen fordel uanset hvilken type forretning man driver.
For lidt tid siden havde Mikael inviteret område ekspert og den ukronede konge inden for Google Local SEO, Rasmus Himmelstrup, i studiet til et webinar. I dagens podcast taler Anders og Mikael om, hvorfor Google Local kun er blevet endnu mere vigtigt, hvordan Google overvåger og hjælper os, og hvordan der stadig er alt for mange virksomheder, der slet ikke udnytter potentialet.
Med baggrund i en tråd på Marketers.dk handler dagens emne om, hvorfor du måske går rundt med en falsk tryghed, når du køber billeder fra store og respektable billedtjenester (stockphotos). Det er altid en god ide at læse alt det, der er skrevet med småt, samt at vurdere den risiko man løber. Anders og Mikael kommer også omkring, hvorfor du ikke engang er sikker på at måtte bruge de billeder, du selv har taget, hvis dine hensigter er kommercielle.
Uanset hvilken type virksomhed du driver, så er det vigtigt løbende at gøre status og holde øje med tingenes tilstand. Anders og Mikael taler i dagens podcast om, hvad de selv gør i Marketers regi, hvorfor det er vigtigt, og hvordan man kan bruge tallene til at blive klogere på sin forretningssituation, og hvor den bevæger sig hen.
Det er ikke nogen hemmelighed, at affiliates og influencers kommer mere og mere i myndighedernes søgelys. Desto mere succes og opmærksomhed man får, jo større er sandsynligheden for, at nogle interesserer sig for det. I dagens episode taler Anders og Mikael om en specifik case fra Sverige, som resulterede i en bøde på 600.000 SEK. Arbejder du indenfor emner, der falder under YMYL, så skal du være ekstra opmærksom på, hvad du siger og gør.
Dagens episode af Marketers Morgen handler om det super svære valg mange står overfor, når de skal vælge en e-commerce platform (og alle mulige andre platforme), samt når der skal vælges bureauer at arbejde sammen med indenfor online marketing. Særligt svært er det for alle, som i bund og grund enten ikke har interessen og/eller viden omkring det at skulle drive en online forretning. Anders og Mikael taler i dagens episode om de udfordringer, man står overfor, og hvordan spørgsmål kan være vejen til mere klarhed og langt bedre rådgivning.