Du skal være den sidste danske kommentator!
Du skal være den sidste danske kommentator!
Ingen kommenterer på blogs længere.
Selv populære blogs om markedsføring får kun få kommentarer direkte på bloggen.
Kommentarerne kommer på de sociale medier i stedet.
Du skal være den sidste danske blog-kommentator.
Vær den første til at kommentere og kommentér godt.
Brug en RSS-læser, så du med det samme ser nye udgivelser.
De få kommentarer, som kommer, er ofte ikke på dagen for udgivelsen. Det skal du udnytte.
Din kommentar skal være den første.
Er den god og først, vinder du branding og relevant trafik.
Investeringen er minimal og afkastet er fantastisk. Fordi du er den sidste.
Jamen så er jeg nødt til at smide den første kommentar 😀
Enig… Well spoken (og en skam, at debatten er flyttet ud på de sociale medier. De mange kommentarer bidrog ofte til at gøre indholdet endnu bedre)
Pis, Morten var hurtigere – men bare ikke godkendt da jeg posted min 🙂
Lad os nu se om det virker 🙂
Tror, det virker bedst på lidt større og mere imponerende blogpost end på sådan en lille hurtig en som denne 🙂
Ja, og så skal der selvfølgelig også masser af godt indhold i kommentaren, hvis den maksimale branding og trafik skal vindes. 🙂
Ja, jeg det var nok ikke lige den mest udførlige og grundige kommentar jeg kom med – men jeg skulle jo være den første og jeg ved jo at Morten har masser af tid til at være på sociale medier, så jeg havde jo travlt hvis jeg skulle nå det. Og så nåede jeg det alligevel ikke.
Ja, Morten ligger altid på lur. 🙂
Jeg synes faktisk ofte jeg undlader at kommentere, fordi det er en social medie plugin der bruges hvor man skal igennem en masse crap.
Jeg gider ikke registrere mig og logge ind i et eller andet system, og jeg gider heller ikke have mine kommentarer spredt ud over min Facebook væg.
Som indholdsejer vil jeg dog meget gerne have at folks kommentarer deles på deres væg 🙂
Haha ja, jeg kender det paradoks! 🙂
Man kan også vælge at gå efter “sidstepladsen”, og positionere sig nederst på siden – så folk klikker sig videre til ens site, når der ikke er flere kommentarer at læse 😉
Når det er sagt, har jeg lagt mærke til, at tendensen faktisk er den samme hos mig: jeg kommenterer for det meste der, hvor jeg får kendskab til blogindlægget/hvor det annonceres (hvilket typisk er på et socialt medie).
Nu, hvor jeg tænker efter, handler det for mit vedkommende om at engagementet i en evt. relateret debat ofte er større i en post på f.eks. Twitter eller G+ end i selve blogindlægget (hvor debatten hurtigt dør ud).
Det er så sandt, som det er sagt! Der var engang, hvor både 30, 40 og 50 kommentarer på et indlæg hørte til dagens orden.
Godt tænkt, Anders – det med at være den første. Så bliver du set.
Super god ide
Enig. Der var engang hvor en kommentar var 14.000 kr. værd:
http://seoanalyst.dk/13-880-grunde-til-at-du-skal-kommentere-pa-blogs/
hey – bliver jeg mon den sidste “sidste kommentator”??? 🙂
Det er helt rigtigt set. Det er gået af mode at kommentere på danske blogs. Ser dog stadig at kommentarer er meget udbredt på engelsksprogede sites. Lidt en skam, for det er nemmere at overskue, når dialogen er samlet det samme sted. Både som ny læser og udgiver.
Ja, det er mega ærgeligt. Der kommer ofte nogle gode pointer i kommentarerne, og hvis de bliver lagt på de sociale medier er det svært at finde den viden, hvis man blot læser indlægget. Hvordan skal man lige finde frem til den G+ tråd hvor debatten er?
Jeg lavede en analyse af kommentarer på Wizzi listen tilbage i marts 2014 med samme konklusion: https://plus.google.com/u/0/+jacobworsoe/posts/YsCqBLCn1oi
Som andre er inde på, så tror jeg det er fordi man opdager blogindlægget på sociale medier, og så skriver man en kommentar til den person der har delt den, fremfor forfatteren. Hvis man bruger en RSS læser, så er det mest nærliggende at skrive kommentaren på bloggen. Jeg bruger stadig RSS feeds aktivt som en fast morgenrutine. Bruger I det stadig eller det dødt og overtaget af sociale medier?
Fint indspark. Især rådet med RSS-feedet er godt. Det bruger jeg selv. Det er simpelt og uhyre brugbart.
Jeg mener, at kunne huske, at Morten Blinksbjerg Nielsen på et tidspunkt lavede en joke/konkurrence om at den sidste der kommenterede på indlægget, han havde skrevet på Facebook, vandt. Det kom der ret mange kommentarer ud af 🙂
Har det på samme måde som Claus, jeg undlader tit at kommenterer hvis jeg skal registrere mig, og specielt hvis det ikke giver noget link til mit website, da jeg har en overbevisning om at de fleste ikke gider ulejlige sig med at leder efter personen, men vil have den nemme løsning hvor de blot klikker på linket.