Salg af FB pixel på dit site – Hvad kan du tjene på det?
Endnu engang har Mikael inviteret Ulrik Kristensen fra StepNetwork i studiet. Dagens episode handler om salg af pixels, og hvorfor alt for mange hjemmesideejere og medier sælger deres data ALT for billigt. Data bliver sværere og sværere at få, og derfor stiger værdien. Lyt med og hør, om ikke du kan tjene flere penge på din trafik.
Efter endt optagelse sendte Ulrik disse ekstra punkter, som er vigtige at få med:
– Start højt, det er for dyrt at starte lavt i en prisforhandling om en pixel
– Lav et gennemarbejdet oplæg; og hjælp dem som skal købe med at forstå værdien (altså gør det klart for dem, hvor du som medie er i trakten)
– Specielt ift. FB pixel gør dem klar over, at de har udfordringer på Safari, som du kan hjælpe dem med at løse
– Vær klar over, hvilke annoncører der er mest relevante at kontakte og lav en top 10
– Sørg for at have styr på det lovgivningsmæssige før du kontakter en annoncør (privatlivspolitik, korrekt samtykke opsamling mv.) <- det giver tryghed
- Kend dine konkurrenter på området, måske samarbejd med andre indenfor nichen både for at undgå en ”intern” priskrig, men også for at stå stærkere.
- Husk, jo længere ned i trakten man kommer(tættere på konverteringen) desto større værdi for annoncøren
Skriv en kommentar