Et par kommentarer til ovenstående podcast, nu hvor jeg selv hører den igen:
– Mange vil spørge, hvor mange besøg skal jeg have? Svaret er at det kommer an på. Det kommer grundlæggende an på 3 tal: Antallet af besøgende, den nuværende konverteringsrate (den konvertering du måler på) og den ændring der skal til før svaret accepteres. De tre tal kan du fodre ind i en beregning som den her: https://optuner.dk/split-test-varigheds-beregner/
Husk at små ændringer mellem kontrol og variant, altså ændringer der kun giver en lille %-vis forskel, giver test der tager længere tid at gennemføre. Måske så længe at du aldrig rigtig kan gennemføre gyldige test. Når så 1 ud af 6 test typisk fejler, så begynder man at forstå at tiden kan være brugt på noget bedre for mange virksomheder.
/Ole
Et par kommentarer til ovenstående podcast, nu hvor jeg selv hører den igen:
– Mange vil spørge, hvor mange besøg skal jeg have? Svaret er at det kommer an på. Det kommer grundlæggende an på 3 tal: Antallet af besøgende, den nuværende konverteringsrate (den konvertering du måler på) og den ændring der skal til før svaret accepteres. De tre tal kan du fodre ind i en beregning som den her: https://optuner.dk/split-test-varigheds-beregner/
Husk at små ændringer mellem kontrol og variant, altså ændringer der kun giver en lille %-vis forskel, giver test der tager længere tid at gennemføre. Måske så længe at du aldrig rigtig kan gennemføre gyldige test. Når så 1 ud af 6 test typisk fejler, så begynder man at forstå at tiden kan være brugt på noget bedre for mange virksomheder.
/Ole