Det vigtigste fra SEODay.dk Keynotes af Thomas Rosenstand og Brian Dean
I går var Mikael Rieck og jeg til SEODay.dk i Kolding, og det var et super godt arrangement!
OnlinePartners og IBA havde arrangeret konferencen, og hovedtalerne var Thomas Rosenstand og Brian Dean.
Vi live-tweetede fra Marketers’ twitterkonto under de to keynotes (følg os på Twitter – vi lægger et stort arbejde i løbende at dele det bedste indhold om online markedsføring på dansk og på engelsk)
Her får du alle vores tweets fra de to keynotes – sorteret i rigtig rækkefølge.
Thomas Rosenstand: Slut med frihjul på din SEO indsats
Live tweeting fra oplægget med @rosenstand til #seodaydk Byg kvalitative links – danske – emnerelevante
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
2) Kvalitet i tekster og layout er vigtig. Engagement – besøgendes handlinger er vigtigt
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
3) @rosenstand : Elendigt byggede systemer (CMS) er stadig den største udfordring i SEO. Fleste udviklere forstår ikke google #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
4) @rosenstand : Hyppig fejl: Interne søgninger indekseres. Skal i stedet blokeres med noindex #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
5) @rosenstand tip: Brug https://t.co/Cju6gDud6w til billedkomprimering #hastighed #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
6) @rosenstand: Hyr @ktjmediadk til hastighedsoptimering. "Kugleskør nørd, som ved ALT om emnet" 🙂 #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
7) @rosenstand: Styr på mikrodata giver flere klik på dine resultater i Google #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
8) @rosenstand tip: Bedste WordPress plugin til mikrodata er https://t.co/BdkvdAyqTQ #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
9) @rosenstand : Skriv tekster til den UVIDENDE søgende. #DUS Webshops er bagud her. #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
10) @rosenstand: Evigt aktuelt indhold. Skriv den ultimative guide én gang. Høst hvert år i 10 år. #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
11) @rosenstand: Brug "bucket brigades" i dine tekster (fx "løsningen får du lige om lidt") #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
12) @rosenstand: Der må kun være én Title på dit site, der starter med dit mest generiske søgeord #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
13) @rosenstand: Indeksér IKKE tynde sider som 404-sider. De er et let mål for negativ SEO via linkbuilding og Pandastraf #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
Brian Dean: How to Crush it with SEO in 2016 (The Secret? Google’s New Ranking Factors)
1) Så starter Brian Deans @Backlinko keynote til #seodaydk Vi live tweeter!
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
2) Brian Dean: "Long clicks" og "Pogo-sticking" er et rankingsignal i Google – noget andet end bounce rate #StevenLevy #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
3) Brian Dean: Google lader din side ranke på de søgeord, der gør de søgende glade, når de klikker #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
4) Brian Dean: Bucket brigade hjælper dig til at holde folk på din side. #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
5) Brian Dean: Del indholdet op i korte afsnit. Brug citat-boxe, underoverskrifter, #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
6) Brian Dean: APP metoden holder folk fast via indledningen. Agree Promise Preview #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
7) Brian Dean: APP. "Kender du det" "Jeg har løsningen og den er let" "Det, du får at se er.." #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
8) Brian Dean: Anden nye ranking factor er Branded Searches + Keyword #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
9) Brian Dean: Når mange søger efter dit brand plus dit keyword, får det et ranking boost på keyword søgning rent også #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
10) Brian Dean: Sådan får du folk til at søge efter "dit brand + dit keyword": Associér dit brand med ét keyword #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
11) Brian Dean: 3. nye ranking faktor er Click Through Rate i søgeresultaterne #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
12) Brian Dean: Forøg din CTR i SERPs ved at kopiere det, som folk gør med succes i Adwords annoncer #qualityscore #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
13) Brian Dean: Brug Click Magnet Words som fx "tal", "hurtig" i Title og Descr for at forøge CTRo SERPs #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
14) Brian Dean: 4. nye ranking faktor er kontekst (ikke længere content) #semantik #hummingbird #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
15) Brian Dean: Brug synonymer og tæt relaterede udtryk for at sikre googles forståelse af konteksten #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
16) Brian Dean: Sådan finder du relaterede søgeord og -sætninger: Se bunden af søgeresultatsiden #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
17) Brian Dean: Ranking faktor 5: Sites har tit problemer med rankings fordi deres artikler simpelthen er for korte #skriv+2000ord #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
18) Brian Dean: Bonus: Title Tags er ikke længere den vigtigste on page ranking faktor. #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
19) Brian Dean: Bonus 2: Ingen korrelation mellem keyword i H1 eller H2 tags og rankings #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
20) Brian Dean: Bonus 3: Faktorer, som stadig er vigtig i 2016:1) Antal linkende domæner. 2) Domain Authority. 3) Hastighed. #seodaydk
— Marketers.dk (@Marketersdk) January 28, 2016
Tak for overblik over de vigtigste pointer.
Tak for en fin gennemgang for os som desværre ikke havde mulighed for at deltage. Måske der skal være flere billetter til salg næste år?
Man skulle desværre nok have været der, så man kunne få uddybet de punkter i nævner.
Gode pointer!
Det inspirerede mig til at ændre et par ting. Jeg er især stor fan af Brian Dean!
Thomas har altid været min favorit når det gælder SEO. God jysk fornuft kombineret med en arbejdsom sjæl, der altid har sagt tingene ligeud. Kaldt en spade for en spade! 🙂
Der er da lidt at tage fat i – Tak for det! 🙂
HA HA! Det er altså sjovt at se tilbage på hvad der var vigtigt for fire år siden og hvad der blev ændret. De store linier har ikke ændret sig meget. Backlinks, autoritet og hastighed det samme den gang som nu! Men Title tags gik ganske rigtigt af mode i 2016!